  • 11. Data: 2021-04-25 11:58:26
    Temat: Re: silniczek krokowy jak w cd-rom
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:41b85381-8bbf-4fee-929e-d86ae2addb93n@g
    ooglegroups.com...
    niedziela, 25 kwietnia 2021 o 10:53:00 UTC+2 J.F. napisał(a):

    >A skąd on ma wiedzieć czy struktura jest odpowiednia. Bo na dyszy
    >napisali 0,2mm?

    Ale sobie przypomnialem, ze z tych drukowanych strzelac mozna ... moze
    nie jest zle :-)

    >Świat coraz szybciej zmierza do tego z filmu Idiokracja.

    Cos w tym jest. Ale wina glupoty ludzi, czy raczej skomplikowania
    wyrobow i technologii ?

    > Prezydentem zostanie niedługo taki co rośliny woda podleje.

    To i tak chyba lepiej, bo wczesniej zostal taki, ktory cola podlewal ?

    J.

  • 12. Data: 2021-04-25 12:25:53
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 kwietnia 2021 o 11:58:30 UTC+2 J.F. napisał(a):
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
    ..

> [...]
    > wyrobow i technologii ?
    > To i tak chyba lepiej, bo wczesniej zostal taki, ktory cola podlewal ?

    Co może być skomplikowanego w plastikowym łożysku silniczka? Oskar wykonana duża
    dokładnością. Dużo lepsza niż 0,01mm.odchylki w ośce są w tysiącznych częściach
    milimetra. Oryginalne łożysko zrobione w takiej samej tolerancji. Naprawic to zrobić
    nowe elementy w takiej samej tolerancji. I to jest tak jak podlewać rośliny woda.

  • 13. Data: 2021-04-25 21:44:09
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    .

    > Nie znasz się to lepiej nic nie pisz.

    Zenek z całym szacunkiem, odpiernikuj się ode mnie.
    Nie znasz mnie ani nie wiesz jakie mam doświadczenie zawodowe.

    Dziękuję za uwagę, dobranoc.

    --
    j.r.

    --
    pzdr, j.r.

  • 14. Data: 2021-04-25 21:50:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 25 kwietnia 2021 o 21:44:10 UTC+2 Rutkowski, Jacek napisał(a):
> [...]
    > >
    > Zenek z całym szacunkiem, odpiernikuj się ode mnie.
    > Nie znasz mnie ani nie wiesz jakie mam doświadczenie zawodowe.

    Wiem jakie masz doświadczenie. Sam napisałeś. Widziałeś wydruk z dyszy 0,2.

  • 15. Data: 2021-04-26 09:33:59
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 4/25/2021 o 9:50 PM, Zenek Kapelinder pisze:
    .

    > Wiem jakie masz doświadczenie. Sam napisałeś. Widziałeś wydruk z dyszy 0,2.

    Widziałem i to nie jeden.
    Osadzenie kulki nie musi być tak precyzyjne jak ośka.
    Podejrzewam że osadzenie silnika jest mniej dokładne niż tolerancja
    wydruku drukarki ale naprawdę nie zamierzam już dyskutować.
    Niech autor wątku się wypowie czy tolerancja osiowości na
    poziomie +- 0,1mm jest akceptowalna.

    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2021-04-26 14:33:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-24 22:25, Mirek wrote:
    > Myślałem raczej żeby to wytoczyć z brązu, ale miejscowy tokarz najpierw
    > mówił, że nie ma najmniejszego problemu a po dwóch tygodniach
    > ściemniania, że nie ma czasu, przyznał w końcu, że nie da rady tego
    > zrobić bo za małe.

    z takimi rzeczami to do 'starego' zegarmistrza jeżeli jeszcze jakiś
    funkcjonuje w okolicy ew. jubilera który robi coś więcej niż sprzedaje

  • 17. Data: 2021-06-01 22:07:48
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 26.04.2021 09:33, Rutkowski, Jacek wrote:

    > Niech autor wątku się wypowie czy tolerancja osiowości na
    > poziomie +- 0,1mm jest akceptowalna.

    Pewnie by było ok. ale ja tego na swojej drukarce nie wydrukuję.
    Tu nie o dokładność pozycjonowania chodzi tylko o precyzję wypływu z
    dyszy i co się potem z tym materiałem dzieje. Dziurkę czy dołeczek 0,8
    mm się zasklepia sam cokolwiek bym nie robił. a zwiększenie średnicy
    powoduje, że w końcu pojawia się otwór, ale nieregularny.
    Może by się udało na drukarce żywicznej, ale takowej póki co nie mam.

    Temat z resztą nieaktualny, bo udało się to poprawić frezem (w palcach)
    i wygląda na to, że jest już w porządku.

    --
    Mirek.