  • 1. Data: 2023-02-06 15:00:31
    Temat: stary SSD Samsunga padł
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Przedwczoraj zaczął znikać z SATA (firmware nie wykrywa), ale po
    podłączeniu do innego gniazda lub innym kabelkiem ożywał. Wczoraj już
    zniknął permanentnie. Nawet szamańskie obrzędy typu podłączyć na pół
    godziny samo zasilanie, odłączyć na minutę i powtórzyć nic nie pomogły.

    Denat to Samsung SSD 840, SATA3, model MZ-7TD250. Wiek: 10 lat
    i kilka tygodni. Parametry SMART sprawdzałem w zeszłym tygodniu i nic
    nie wskazywało na zbliżającą się awarię. Zero błędów. :(

    Następca już w drodze, ale jestem ciekaw, czy macie jakieś pomysły na
    zreanimowanie?

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 2. Data: 2023-02-06 15:13:53
    Temat: Re: stary SSD Samsunga padł
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 15:00, Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze:
    > Następca już w drodze, ale jestem ciekaw, czy macie jakieś pomysły na
    > zreanimowanie?

    Szkoda życia.

    Dyski i zasilacze MAJĄ się PSUĆ. Pogódź się z tym.

    PS. Nie małeś kopii danych z tego dysku?

  • 3. Data: 2023-02-06 21:03:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:trr15v$9t3$1$rathann@news.chmurka.net>
    user Dominik 'Rathann' Mierzejewski pisze tak:

    > Denat to Samsung SSD 840, SATA3, model MZ-7TD250. Wiek: 10 lat

    orzesz ty pole

    in Samsung we trust.

    Piotrze weź się za backupy!

    --
    Piter

    miasto moje a w nim...
    https://www.youtube.com/watch?v=H43glfbQEh4

  • 4. Data: 2023-02-06 21:51:49
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Ile miał godzin?
    Ile miał TBW?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2023-02-07 05:49:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-02-06, Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net> wrote:
    > Przedwczoraj zaczął znikać z SATA (firmware nie wykrywa), ale po
    > podłączeniu do innego gniazda lub innym kabelkiem ożywał. Wczoraj już

    To może jakies zaśniedziałe/zabrudzone łącze? Gorzej jak jakieś
    mikropeknięcie.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2023-02-07 09:01:59
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2023-02-06 o 21:03, PiteR pisze:
    > Piotrze weź się za backupy!

    Może ma:)

    --
    t0maszek

  • 7. Data: 2023-02-07 13:48:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.02.2023 15:00, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:
    > czy macie jakieś pomysły na
    > zreanimowanie?

    Wyślij do D.RAKO Daniel Rakowiecki, przy okazji zrobi film i sobie
    wszyscy obejrzymy ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2023-02-07 16:04:28
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2023-02-07 o 09:01, Tomaszek pisze:
    > Może ma:)

    Gdyby miał to by znaczyło że jest świadomym użytkownikiem i ceni swój
    czas i nie będzie go marnował na "wsssssskrzeszanie" dysku ;-)

  • 9. Data: 2023-02-07 22:19:38
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    > Wyślij do D.RAKO Daniel Rakowiecki, przy okazji zrobi film i sobie
    > wszyscy obejrzymy ;-)

    Daniel już próbował z HDD i AFAIR nie pykło.

    Lepiej do SGData. Przełączy dysk w service mode, sczyta to z palcem w
    nosie i jeszcze nakręci film.
    Tylko pewnie nie za darmo...
    PC3000 za darmo nie jest.
    --
    Olek

  • 10. Data: 2023-02-08 07:50:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 07.02.2023 22:19, Olek wrote:

    > Lepiej do SGData. Przełączy dysk w service mode, sczyta to z palcem w
    > nosie i jeszcze nakręci film.

    Nie znałem, dzięki :-)

    --
    Pozdrawiam,