  • 11. Data: 2023-02-08 10:20:05
    Temat: Re: stary SSD Samsunga padł
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 06 Feb 2023 21:51:49
    From: Adam

    > Ile miał godzin?

    Ponad 20000. Cykli włączenia jakieś 2500.

    > Ile miał TBW?

    Około 50.

    Niestety, wyników SMART nie zapisałem, więc podaję z pamięci.

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 12. Data: 2023-02-08 10:21:57
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 06 Feb 2023 15:13:53
    From: _Master_

    > Szkoda życia.

    > Dyski i zasilacze MAJĄ się PSUĆ. Pogódź się z tym.

    Wiem. :) Już kilka jednych i drugich wymieniłem.

    > PS. Nie małeś kopii danych z tego dysku?

    Miałem. Się odtworzy. :)

    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 13. Data: 2023-02-08 12:28:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 8 Feb 2023 09:20:05 +0000 (UTC), Dominik 'Rathann' Mierzejewski
    napisał(a):

    > Date: Mon, 06 Feb 2023 21:51:49
    > From: Adam

    > Ponad 20000. Cykli włączenia jakieś 2500.

    > Około 50.
    >
    > Niestety, wyników SMART nie zapisałem, więc podaję z pamięci.

    Ale też chodzi o zgrubne szacunki.
    Mam Samsungi z nakręconymi sporo ponad 30 tysiącami godzin. Ale już siedzą
    w zewnętrznych napędach USB tylko do pracy dorywczej.
    Natomiast ilość włączeń to najwyżej kilkaset, raczej kilkadziesiąt. Ale, że
    to nie HDD, to ilość włączeń nie powinna mieć większego znaczenia.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 14. Data: 2023-02-08 20:46:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:p6a1g7mjdqoz$.z5ayxe3v2a0b.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

> [...]
    > Natomiast ilość włączeń to najwyżej kilkaset, raczej
    > kilkadziesiąt. Ale, że to nie HDD, to ilość włączeń nie powinna

    to mój główny
    czas na nowy?

    https://ibb.co/2qP2v6s

    --
    Piter

  • 15. Data: 2023-02-08 23:35:21
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 7.02.2023 o 22:19, Olek pisze:

    > Daniel już próbował z HDD i AFAIR nie pykło.
    >
    > Lepiej do SGData. Przełączy dysk w service mode, sczyta to z palcem w
    > nosie i jeszcze nakręci film.
    > Tylko pewnie nie za darmo...
    > PC3000 za darmo nie jest.

    Warto rozglądać się za dyskami, które w przypadku awarii można
    potraktować ratunkowo systemem PC 3000 do odzyskiwania danych.
    Aktualizowana lista takich dysków znajduje się tutaj -
    <https://blog.acelab.eu.com/pc-3000-ssd-list-of-supp
    orted-ssd-drives-regularly-updated.html>

    K.

  • 16. Data: 2023-02-09 15:00:04
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 07.02.2023 o 16:04, _Master_ pisze:
    > Gdyby miał to by znaczyło że jest świadomym użytkownikiem i ceni swój
    > czas i nie będzie go marnował na "wsssssskrzeszanie" dysku ;-)

    prędzej czy później ewentualna wiedza jak uruchomić go jeszcze choć raz przyda się
    każdemu ;)

  • 17. Data: 2023-02-09 18:09:03
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 8.02.2023 o 20:46, PiteR pisze:

    > to mój główny
    > czas na nowy?
    >
    > https://ibb.co/2qP2v6s

    Ja bym nie trzymał na nim nic ważnego :-[
    --
    Olek

  • 18. Data: 2023-02-10 09:48:33
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2023-02-07 o 16:04, _Master_ pisze:
    > Gdyby miał to by znaczyło że jest świadomym użytkownikiem i ceni swój
    > czas i nie będzie go marnował na "wsssssskrzeszanie" dysku ;-)

    Niekoniecznie. Ludzie mają różne rozrywki. Ja mam np. padający SSD Adata
    (pada dokładnie w ten sposób - znika sobie podczas startu komputera)
    Zrobiłem jego obraz na inny sprawny dysk i teraz obydwa dyski (i ten
    sprawny i ten padający) chodzą jednocześnie w macierzy RAID w trybie
    mirror. I czekam na spokojnie końca:)

    --
    t0maszek

  • 19. Data: 2023-02-10 09:50:26
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    > Wyślij do D.RAKO Daniel Rakowiecki, przy okazji zrobi film i sobie
    > wszyscy obejrzymy ;-)

    Mądrego to miło poczytać:)

    --
    t0maszek

  • 20. Data: 2023-02-10 09:55:31
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2023-02-07 o 22:19, Olek pisze:
    > Lepiej do SGData. Przełączy dysk w service mode, sczyta to z palcem w
    > nosie i jeszcze nakręci film.
    > Tylko pewnie nie za darmo...
    > PC3000 za darmo nie jest.

    SG Data drogie ma te zabawki, fakt:(