  • 1. Data: 2010-03-13 13:15:05
    Temat: szarpanie
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich
    biegach (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje
    zarówno podczas hamowania silnikiem (mocno i niejednostajnie szarpie)
    jak też toczenia się na II biegu bez dotykania gazu (niemal
    niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
    występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra
    1.8 '91 przebieg 370kkm

  • 2. Data: 2010-03-13 14:46:59
    Temat: Re: szarpanie
    Od: "lukasz" <...@...z>

    > Co może być przyczyną szarpania po zdjęciu nogi z gazu na niskich biegach
    > (II, III) podczas hamowania silnikiem? Szarpanie występuje

    poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia

  • 3. Data: 2010-03-13 15:37:31
    Od: to <t...@a...xyz>

    Michał wrote:

> [...]
    > niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
    > występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra

    Zawór bocznikowy zwany też "krokowcem". O ile w tym silniku jest, ale
    raczej musi być.

    --
    cokolwiek

  • 4. Data: 2010-03-13 16:15:07
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2010-03-13 13:15, Michał pisze:
> [...]
    > niedostrzegalne, ale da się wyczuć). Podczas przyśpieszania objaw nie
    > występuje, na jałowym biegu silnik pracuje cicho i równo. Pacjent: Astra

    Lekkie poszaprywanie bedzie odczuwalne zawsze, bo podczas hamowania
    silnikiem odcinane jest zasilanie silnika paliwem. Jednakze, jesli
    ostatnio efekt ten sie poglebia to przyczyn moze byc wiele. Od
    nieszczelnosci w ukladzie zasilania powietrzem, poprzez luzy
    przepustnicy czy tez uszkodzony potencometr przepustnicy.
    Ten ostatni przypadek przerabialem niedawno w Citroenie. Sciezki
    przewodzace w potencjometrze, w miejscu, ktore odpowiada zakmnietej
    przepustnicy sie przetarly i ECU nie otrzymywal prawidlowej informacji o
    polozeniu przepustnicy. Dodatkowym efektem u mnie byly podwyzszone
    obroty biegu jalowego. Z tym, ze u mnie nie wystepuje silnik krokowy
    jako taki, lecz regulator przepustnicy. W przypadku klasycznego
    silniczka krokowego efekt podwyzszonych obrotow nie musi wystepowac. Po
    minimalnej korekcie stanu spoczynkowego potencjometra efekt szarpania i
    podwyzszonych obrotow zniknal.

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek
    hydrokomfort by Citroen BX 14TGE

  • 5. Data: 2010-03-14 09:47:25
    Od: "macko" <k...@i...pl>

    Użytkownik "lukasz" <...@...z> napisał w wiadomości

    > poduszka pod silnikiem i/lub skrzynia
    ---

    Potwierdzam. Przerabiałem to ostatnio w swojej (F 1.7DTL). Wymiana 3
    poduszek pomogła.

    pzdr.
    macko