  • 1. Data: 2010-03-13 11:43:43
    Temat: Czy można wywalić filtr cząstek stałych?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Pytanie od szczęśliwego posiadacza nowego C5 - (nie
    mnie :-( ).
    Podobno tak mu doradził mechanik przy odbiorze "jak
    zaczną się z nim kłopoty".

    Można to zrobić, co to daje, jakie ma konsekwencje ?

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2010-03-13 12:07:29
    Temat: Re: Czy można wywalić filtr cząstek stałych?
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-03-13 11:43, WW pisze:
> [...]
    > kłopoty".
    >
    > Można to zrobić, co to daje, jakie ma konsekwencje ?

    Polecam profesjonalny zestaw narzędzi ;)
    http://xoops.citroen.triger.com.pl/imgupload/img42e4
    e9a6528c5.jpg

    A tak na poważnie - wszystko można wywalić, wszystko można podwiązać
    drutem i taśmą klejącą - tylko, czy o to chodzi?

    --
    Wojciech Smagowicz

  • 3. Data: 2010-03-13 12:31:26
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sat, 13 Mar 2010 11:43:43 +0100, WW napisał(a):

    > Można to zrobić, co to daje, jakie ma konsekwencje ?
    Przestajesz spelniac normy emisji sadzy. Znaczy sie, trujesz innych tym,
    co sadza adsorbuje z procesu spalania (benzen, wielopierscieniowe
    weglowodory aromatyczne, pireny itp), czyli typowy polski mamtowdupizm i
    tumiwisizm wobec blizniego (zreszta zazwyczaj odwzajemniony).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 4. Data: 2010-03-13 14:07:40
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > weglowodory aromatyczne, pireny itp), czyli typowy polski mamtowdupizm i
    > tumiwisizm wobec blizniego (zreszta zazwyczaj odwzajemniony).

    Ty naprawdę wierzysz w to że auta osobowe a w szczególności sadze którą
    wychywytuje ten filtr to jest trujące? Bo ja myślę że to takie pierdy w
    porównaniu z tym co powoduje przepysł, elektrownie itp.

  • 5. Data: 2010-03-13 14:13:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Agent pisze:

    > Ty naprawdę wierzysz w to że auta osobowe a w szczególności sadze którą
    > wychywytuje ten filtr to jest trujące? Bo ja myślę że to takie pierdy w
    > porównaniu z tym co powoduje przepysł, elektrownie itp.

    No wiesz, akurat katalizator (taki zwykly co tez lubi byc wycinany)
    jednak sporo CO rozbija...

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 6. Data: 2010-03-13 15:32:57
    Od: to <t...@a...xyz>

    WW wrote:

    > Można to zrobić, co to daje,

    Można, tylko zrób to u profesjonalisty, który od razu przeprogramuje ECU.
    Będziesz miał pewnie trochę więcej mocy, a przede wszystkim pozbędziesz
    się badziewia, które co chwile się dopala, zapycha i stwarza
    najróżniejsze inne problemy i w dodatku co jakiś czas trzeba je wymieniać.

    > jakie ma konsekwencje ?

    Ekofaszyści będą się złościć.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-03-13 15:40:41
    Od: "lublex" <l...@o...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    > No wiesz, akurat katalizator (taki zwykly co tez lubi byc wycinany) jednak
    > sporo CO rozbija...
    > Pozdrawiam
    > Pawel

    ... i gdyby nie on, taki zwykły co tez lubi być wycinany, to głosiciele
    globalnego ocieplenia nobla by nie dostali.

    pozdr
    lublex

  • 8. Data: 2010-03-13 15:58:36
    Od: DoQ <p...@g...com>

    lublex pisze:

    > ... i gdyby nie on, taki zwykły co tez lubi być wycinany, to głosiciele
    > globalnego ocieplenia nobla by nie dostali.

    Nie wiem jaki ma wplyw na globalne ocieplenie, ale jeśli chodzi o
    eliminowanie silnie trującego CO spełnia role doskonale.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 9. Data: 2010-03-13 16:36:29
    Od: AL <a...@s...tam>

    WW pisze:
> [...]
    > kłopoty".
    >
    > Można to zrobić, co to daje, jakie ma konsekwencje ?

    konsekwencji pewnie nie - jesli zrobione jest to z glowa.
    W koncu czesto te same wersje silnikow sa/byly robione z filtrem FAP i
    bez niego.

    Mnie jednak zastanawia fakt, jak to Polacy zawsze musza byc sprytniejsi
    i cwansi od reszty swiata :)
    Na poczekaniu mechanik proponuje eliminacje wszystkiego, co moze sie zepsuc.
    Proponuje wiec od razu kupic np. lade (np. 2107 - ponoc wciaz produkuja
    :-D ) i to bedzie auto ich marzen - bez koputera i elektroniki, filtrow
    powietrza (ktorych sie nie wymienia, bo po co), filtroe FAP (po co
    serwisowac -> w przyp. C5 dolewc plynu eloys), etc

    Kiedys ktos powiedzial, ze gdyby wymieszac Polaka z Niemcem - to
    powstalaby idealna rasa ludzka (gospodarny a zarazem zaradny i sprytny)
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 10. Data: 2010-03-13 17:13:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    AL wrote:

> [...]
    > te same wersje silnikow sa/byly robione z filtrem FAP i bez niego.
    >
    > Mnie jednak zastanawia fakt, jak to Polacy zawsze musza byc sprytniejsi

    FAP/DPF to niedopracowany bubel, nawet "sprawny" często sprawia irytujące
    problemy. Robię właśnie wydech w moim aucie i mimo nastawienia na osiągi
    jest w nim miejsce na katalizator ("sportowy"), ale FAP/DPF wywaliłbym
    natychmiast gdybym coś takiego miał.

    --
    cokolwiek