  • 11. Data: 2021-06-15 22:57:12
    Temat: Re: tanie dyski SSD 2TB -- gdzie jest haczyk?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-15, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > in <news:sa867h$mft$2@gioia.aioe.org>

    > a majtki i ołówki nigdy /nie dochodzą ;)

    Erdolenie. Kupuję na Alim głównie elektronikę i jeszcze się nigdy
    poważniej nie przejechałem. Takoż na Allegro, Ebayu i paru innych
    miejscach. Problem nie gdzie się kupuje a za ile i od kogo. Jak ktoś
    spodziewa się kupic relatywnie drogi towar za ułamek ceny rynkowej no to
    lepiej faktycznie niech kupuje ołówki i majtki. Jak ktoś kupuje od
    sprzedawcy, który dopiero co zaistniał, niech lepiej kupuje ołówki i
    majtki. Takoż od takich co mają relatywnie niską punktację.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2021-06-16 02:04:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:Iu8yI.79793$nc1.69781@fx12.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

    > Jak ktoś spodziewa się kupic relatywnie drogi towar za ułamek ceny
    > rynkowej no to lepiej faktycznie niech kupuje ołówki i majtki.

    Tera jest cło (czy tam vat) panie.
    Trzeba walczyć o każdy funt żeby wyjść na swoje ;)

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 13. Data: 2021-06-23 02:01:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin Debowski" Iu8yI.79793$n...@f...ams1

> [...]
    > miejscach. Problem nie gdzie się kupuje a za ile i od kogo. Jak ktoś
    > spodziewa się kupic relatywnie drogi towar za ułamek ceny rynkowej

    4/3 to też ułamek? Kupiłem 58 modułów LEDek -- co najmniej 58...

    Padają same LEDki, padają zintegrowane zasilacze... Mojej winy
    w podłączeniu próżno szukać -- hybryda LEDka-zasilacz na 220V
    (w Chinach jest 220V na jednej fazie) podpinana do naszej sieci...
    Zwykle te 220V ma tolerancję daleko wychodząca poza nasze
    (230V+/-10%) tolerancje... U siebie mam zwykle prawie 240V.

    Akurat najtrwalsze okazały się moduły 10W bez własnych zasilaczy
    po 103 (czy 107) groszy. :) Droższe są mniej żywotne...

    Ceny LEDek w polskich sklepach bywają tak niskie,
    że ceny na AliExpress *nie są** konkurencyjne.

    Carrefour sprzedaje pulsoksymetry po 29 zł
    z groszami -- na AliExpress kupisz taniej?
    Zainteresowały mnie, bo na opakowaniu miały
    'PI' -- 'perfuzję krwi', której wg mnie nie mierzą...

    Auchan czy Carrefour potrafią ściągać ceny bardzo nisko!
    BTW -- w Carrefour kupiłem wczoraj wszystko drożej niż w Auchan...
    (drożej, ale nadal tanio)

    > no to lepiej faktycznie niech kupuje ołówki i majtki.

    Kupiłem na AliExpress kilkanaście przewodów USB -- nie dotarły...
    Zegarek, ;) bransoletkę -- jw... Masę LEDek... Raz za razem
    otwieram spór, czasami proponują mi poszukiwania na poczcie...

    ,,Zegarek'' Carrefour sprzedaje za 5 złotych... ;)

    Na AliExpress kupiłem dwa razy baterie do naręcznego zegarka
    mojej matki. Potrzebna mi była tylko jedna -- raz kupiłem
    10 czy 15 sztuk, ale nie dotarły, więc ponowiłem zakup i mam
    trochę... ;) Jedna w Polsce kosztuje drożej niż 100 tam. :)

    > Jak ktoś kupuje od sprzedawcy, który dopiero co zaistniał,
    > niech lepiej kupuje ołówki i majtki.

    Kupiłem taśmę LEDek na 230V -- jeden z najlepszych nabytków,
    choć sprzedawca miał złą opinię!!! (akurat zobaczyłem tę
    opinię po wystawieniu swojej -- bardzo dobrej...)

    Kupiłem trzy taśmy pięciometrowe po kilka złotych -- jedna
    nie dotarła, ale szybko wróciły pieniądze, zaś dwie pozostałe
    są dobrym nabytkiem mimo śmiesznej ceny...

    Kupiłem sporo rzeczy w cenach wyższych niż polskie -- okazało
    się, że zmarnowałem pieniądze!

    **Na pewno**, ;) gdy piszą:
    - napięcie przebicia 4kV
    - maksymalna temperatura otoczenia 50°C
    - dokładność 1°C
    - różne zabezpieczenia w zasilaczach
    to nawet nie mają pojęcia o tym, co to znaczy...

    Ich zapewnienia są bezwartościowe!!!!!!!!!
    Podobnie ich wiedza! -- odradzali mi równoległe
    łaczenie LEDek... Niby slusznie, ale czy wtedy,
    gdy łaczę je przed sieciowymi zasilaczami?

    ~~hybryda~~
    '~~hybryda~~'
    | |
    '~~~~230V~~~'

    Hybryda to LEDka+zintegrowany_zasilacz...

    Gdzieś coś ;) słyszeli o tym, że nie wolno łączyć
    LEDek równolegle, ale nie maja pojęcia o tym, co piszą...
    Zaraz obudzę trolli -- którzy będą mnie mieszali
    z g....m, jak mają w swym zwyczaju...

    [gdy zmieszają, zapytam, czy aby nie {} równolegle
    łączą ,,żarówki'' LEDowe w żyrandolu...]

    Kłóciłem się o termometr, który pokazywał wyraźnie,
    że temperatura gotującej wody przekroczyła 111°C...
    Nie o forsę chodziło, ale o ,,dokładność'', bo
    zwrotu forsy nie chciałem, gdyż wcześniej od tego
    sprzedawcy dostałem ~taki sam termometr, za który
    nie zapłaciłem, gdyż przywędrował za późno... Aby
    w ogóle otworzyć spór, musiałem podać jakąś kwotę,
    więc podałem najniższą -- 0.01 USD... (jednego centa)

    Niemal każdy mój zakup na AliExpress to strata szmalu
    lub godziny dowodzenia ,,że czerwone nie jest zielonym''... ;)
    Wg mnie niskie ceny na AliExpress są po części efektem
    połączenia:
    - niewysyłania zakupionego towaru
    - nieotwieraniem sporu...

    Część towarów wysyłanych jest przez sprzedawców -- te towary
    zwykle docierają a w razie niedotarcia sprzedawca stawia silny
    opór... (często towar dociera z dużym opóźnieniem)

    Część towarów wysyłanych jest przez AliExpress -- te towary
    bardzo często nie docierają... Sprzedawcy w takich sytuacjach
    nie chcą przedłużania ochrony, nie chcą żadnych pertraktacji,
    ale chcą szybkiego sporu i szybko godzą się na zwrot kasy...

    > Takoż od takich co mają relatywnie niską punktację.

    O jakiej punktacji piszesz? Ktoś coś kupił -- wystawił opinię...
    To coś popracuje kilka tygodni, po czym padnie, ale na korygowanie
    opinii czy egzekwowanie gwarancji ;) jest już za późno!!! (chyba,
    że masz kupione ubezpieczenie u hitlerowców ;) -- nie korzystałem,
    więc nie wiem, jak jest z ubezpieczeniami Allianz...)

    -=-

    Zakupy na AliExpress to loteria.
    Może lepsza niż na Wish, ale loteria...

    -=-

    Chcę znaleźć lepszy sklep...
    Może być w Japonii. ;)
    Mam coraz większy dystans do majfriendów... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 14. Data: 2021-06-23 02:04:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > Tera jest cło (czy tam vat) panie.
    > Trzeba walczyć o każdy funt żeby wyjść na swoje ;)

    VAT - dla mnie to zaleta, bo VAT mogę odliczyć...
    Całej masy szmalu wydanego na AliExpress nie
    odliczyłem, bo nie miałem od czego -- chyba,
    że w PIT-O... (ale tam odliczyłem tylko
    drobiazgi rehabilitacyjne kupione matce...)

    --