  • 1. Data: 2021-10-08 08:05:43
    Temat: telefon dla seniora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Pytam kolejny raz:
    Czy jest jakis sensowny telefon dla seniora ?

    1. sensowne menu powinien miec, bo senior czasem sms czyta, kasuje,
    wysyla.

    2. duzy wyswietlacz z duza czcionka powinien miec, bo senior wzrok ma
    slaby,

    3. klawisze wygodne powinien miec, bo palce senior ma niezgrabne,

    4. glosny i wyrazny powinien byc, bo senior slabo slyszy,

    5. tryb glosnomowiacy powinien miec latwo wlaczalny, bo j.w.

    6. ... najlepiej by bylo, jakby sie nie dalo dzwonka sciszyc,
    bo senior sciszy, a potem nie bedzie odbieral

    6a ... hm, senior moze pojsc do teatru, na koncert, czy do kosciola,
    to moze by sie przydalo wyciszenie, ale z limitem czasowym,

    7. glosnosci rozmowy nie powinno dac sie sciszyc za bardzo ...

    8. i moze jeszcze jakies latwe przywracanie glosnosci - np wylaczyc,
    wlaczyc, i zeby bylo glosno.

    J.

  • 2. Data: 2021-10-08 11:13:26
    Temat: Re: telefon dla seniora
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 08.10.2021 o 08:05, J.F pisze:
    > Pytam kolejny raz:
    > Czy jest jakis sensowny telefon dla seniora ?
    To zależy od seriora. Od tego, czy senior cokolwiek kapuje, czy też
    zupełnie "nem tudom". Nasza seniorka miała Maxcomm i trzeba było zakleić
    klawisze głośności oraz SOS, bo się zdarzało przypadkowe naciśnięcie i
    albo dzwoniła o 2 w nocy, albo sciszała dzwonek i nie dało sie do niej
    dodzwonić.
    Maxcomm kosztuje około 80 zł, więc kup, przetestuj i będzie wiadomo.
    Jacek

  • 3. Data: 2021-10-08 14:34:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >To zależy od seriora. Od tego, czy senior cokolwiek kapuje, czy też
    >zupełnie "nem tudom".

    Jak to senior - z roku na rok jest coraz gorzej.

> [...]
    >w nocy, albo sciszała dzwonek i nie dało sie do niej dodzwonić.
    >Maxcomm kosztuje około 80 zł, więc kup, przetestuj i będzie wiadomo.

    No wlasnie kupilem, i szukam czegos nadajacego sie.
    Bo Maxcom to chyba seniora nie widzial.
    Ale moze sa jakies lepsze modele.

    Zakleic klawisze ... a musze sprobowac.

    J.

  • 4. Data: 2021-10-08 18:02:40
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Redmi 4A. Kultowy telefon.
    Oczywiście dostosowany czcionkowo skrótowo i co tam jeszcze trzeba było
    poustawiać żeby było dobrze.

    Ale co jakiś czas słyszę że "coś mi tu przyszło" a ja na to że "zostaw.
    szkoda życia" ;-)

    Każdy senior inny. jeden daje radę a drugiemu się trzęsą ręce i z każdym
    nawet klawiszowym będą problemy.

  • 5. Data: 2021-10-08 18:05:06
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > No wlasnie kupilem, i szukam czegos nadajacego sie.
    > Bo Maxcom to chyba seniora nie widzial.
    > Ale moze sa jakies lepsze modele.

    To ja ostrzegam przed MyPhone'ami różnego gatunku. Mają tak pokręcone
    menu, że Maxcom to przy nich miodzio, przynajmniej te, na które ja
    trafiałem.

    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2021-10-08 20:43:42
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 paź 2021 o 11:13, Jacek pisze:

    > zakleić klawisze

    Jak można zakleić klawisze?
    Zakleiłbym latarkę w Maxcomie

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 7. Data: 2021-10-08 20:45:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 8 paź 2021 o 18:05, Grzexs pisze:

    G> To ja ostrzegam przed MyPhone'ami

    Ogólnie chyba trudno znaleźć coś dobrego,
    bo to telefony z odległej przeszłości.

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 8. Data: 2021-10-08 21:06:58
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    A próbował ktoś nowe wcielenie nokii 3310 do takiego zastosowania?

  • 9. Data: 2021-10-09 09:46:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Oct 2021 18:05:06 +0200, Grzexs wrote:

    > To ja ostrzegam przed MyPhone'ami różnego gatunku. Mają tak pokręcone
    > menu, że Maxcom to przy nich miodzio, przynajmniej te, na które ja
    > trafiałem.

    MyPhone Halo Q tez kupilem.
    IMO - menu troche lepsze. I w paru szczegolach ciut lepszy.
    Ale brakow ma nadal sporo.

    I nawet glosny, tylko tato narzeka, ze gorzej rozumie.

    Czyli nie maxcom, nie myphone ... wiec co ?

    J.

  • 10. Data: 2021-10-09 09:51:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Oct 2021 18:02:40 +0200, _Master_ wrote:
    > Redmi 4A. Kultowy telefon.
    > Oczywiście dostosowany czcionkowo skrótowo i co tam jeszcze trzeba było
    > poustawiać żeby było dobrze.

    Ale to smartfon z Androidem.
    Da sobie senior rade?
    Duzo trzeba poustawiac, zeby sobie nie popsul?

    > Ale co jakiś czas słyszę że "coś mi tu przyszło" a ja na to że "zostaw.
    > szkoda życia" ;-)

    Mozna teamviewera zainstalowac i pomoc zdalnie ... ale nie wiem - na
    tym 4A zadziala ?