  • 11. Data: 2021-10-09 11:12:06
    Temat: Re: telefon dla seniora
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 8 Oct 2021 20:45:49 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Ogólnie chyba trudno znaleźć coś dobrego,
    > bo to telefony z odległej przeszłości.

    Nie ma sprawy - polec cos wspolczesnego :-)

    J.

  • 12. Data: 2021-10-09 11:54:14
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu sobota-09-października-2021 o 09:51, J.F pisze:
    > Ale to smartfon z Androidem.
    > Da sobie senior rade?
    > Duzo trzeba poustawiac, zeby sobie nie popsul?

    Poradzisz sobie.
    A jak NIE to jest duże prawdopodobieństwo że SENIOR TEŻ ;-)

    Sorry nie mogłem się powstrzymać.

    Oczywiście że Android i oczywistym jest że wszystko zależy od seniora.

    Moi oboje SENIORZY chcą mieć duże wiadomo

    Ale jednemu się trzęsą palce i dotykowy odpada. a duży maxcom był tak
    nieintulicyjny, nieczytelny...

    Dlatego woli używać w okularach starego małego SE

  • 13. Data: 2021-10-09 13:34:42
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 08.10.2021 o 08:05, J.F pisze:

    > 8. i moze jeszcze jakies latwe przywracanie glosnosci - np wylaczyc,
    > wlaczyc, i zeby bylo glosno.

    iPhone ;-) Ma dedykowany przełącznik dżwięki/wyciszony.

    MSPANC

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 14. Data: 2021-10-09 13:52:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 9 Oct 2021 13:34:42 +0200, ALEX MR wrote:

    > iPhone ;-) Ma dedykowany przełącznik dżwięki/wyciszony.
    >
    > MSPANC

    No wiesz ... moze to i dobry wybor ... jakby spelnial reszte warunkow.

    Ale chyba nie ma dwoch uzytkownikow, zeby "zwykly" nie mogl nic
    zmienic w ustawieniach?

    J.

  • 15. Data: 2021-10-09 14:16:02
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 9.10.2021 o 09:46, J.F napisał:

    > Czyli nie maxcom, nie myphone ... wiec co ?

    Motorola Moto RAZR2 V8. Używała ją żona dla jednego numerka,
    nim przeszła na Samsunga Galaxy M21, i sobie chwaliła tę
    klapkę w torebce. Teraz chwali tego Samsunga, choć bez klapki
    i musi się cackać z etui, ale ma dwa numerki w jednym miejscu.
    No i Amoled.

  • 16. Data: 2021-10-09 21:42:36
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.10.2021 o 08:05, J.F pisze:
    > Pytam kolejny raz:
    > Czy jest jakis sensowny telefon dla seniora ?

    Kup mu drugi telefon i drugą SIM. Ten co ma będzie miał do teatru a nowy
    to najlepiej taki:
    https://allegro.pl/oferta/telefon-stacjonarny-na-kar
    te-sim-maxcom-mm28d-11236343235

    :) Starsi ludzie kochajo takie stare rozwiązania.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 17. Data: 2021-10-10 19:42:16
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.10.2021 o 08:05, J.F pisze:
    > Pytam kolejny raz:
    > Czy jest jakis sensowny telefon dla seniora ?
    >
    > 1. sensowne menu powinien miec, bo senior czasem sms czyta, kasuje,
    > wysyla.

    Może raczej uproszczone powinien mieć.

    > 2. duzy wyswietlacz z duza czcionka powinien miec, bo senior wzrok ma
    > slaby,

    Czy nie każdy telefon dla seniora tak ma?

    > 3. klawisze wygodne powinien miec, bo palce senior ma niezgrabne,

    I tego też.

    > 4. glosny i wyrazny powinien byc, bo senior slabo slyszy,

    To chyba nie jest kwestia słabego słyszenia tylko wolnego kojarzenia.
    Gadaj powoli, proste sprawy to zrozumie.

    > 5. tryb glosnomowiacy powinien miec latwo wlaczalny, bo j.w.

    I w tym ma mu pomóc tryb głośnomówiący?

    > 6. ... najlepiej by bylo, jakby sie nie dalo dzwonka sciszyc,
    > bo senior sciszy, a potem nie bedzie odbieral

    No jest taki problem. W tym co Ci podawałem jakiś klawisz w rodzaju
    krzyżyka włącza tryb cichy. I już tak się zdarzyło, że został załączony.
    Ale może można ten tryb przestawić by był głośny jak zwykle.

    > 6a ... hm, senior moze pojsc do teatru, na koncert, czy do kosciola,
    > to moze by sie przydalo wyciszenie, ale z limitem czasowym,

    Nie wymyślasz?

    > 7. glosnosci rozmowy nie powinno dac sie sciszyc za bardzo ...

    Może na jakiś czas? :-)

    > 8. i moze jeszcze jakies latwe przywracanie glosnosci - np wylaczyc,
    > wlaczyc, i zeby bylo glosno.

    Nie jest tak, że tak działają? Jak nie to może przełączanie profili daje
    taki efekt.

  • 18. Data: 2021-10-10 19:47:23
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.10.2021 o 14:16, Collie pisze:

> [...]
    > klapkę w torebce. Teraz chwali tego Samsunga, choć bez klapki
    > i musi się cackać z etui, ale ma dwa numerki w jednym miejscu.

    Amoled to coś dla seniora?

  • 19. Data: 2021-10-10 20:14:59
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.10.2021 o 21:42, LordBluzg(R) pisze:

> [...]
    > https://allegro.pl/oferta/telefon-stacjonarny-na-kar
    te-sim-maxcom-mm28d-11236343235

    > :) Starsi ludzie kochajo takie stare rozwiązania.

    Starsi to nie zawsze znaczy to samo.

  • 20. Data: 2021-10-11 07:32:14
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 09.10.2021 o 13:52, J.F pisze:

    > No wiesz ... moze to i dobry wybor ... jakby spelnial reszte warunkow.

    Większym problemem jest cena.

    > Ale chyba nie ma dwoch uzytkownikow, zeby "zwykly" nie mogl nic
    > zmienic w ustawieniach?

    ZTCP ciężko "jednym przypadkowym kliknięciem" wyciszyć fon. No i brak
    czasowego wyciszenia (chyba że coś ostatnio dodali)