  • 1. Data: 2021-10-06 15:35:38
    Temat: Widoczne rysy na ekranie - jakaś folia?
    Od: Ewa <E...@c...com>

    Mój tablet był stosunkowo tani i dlatego drogie
    usuwanie rys mi się nie opłaca.
    Jednak bardzo go lubię, więc rysy na ekranie są
    dla mnie szczególnie denerwujące.
    Próbowałam już sposobów domowych opisanych w necie,
    ale to nie pomaga.
    Sytuacja jest podobna jak w przypadku smartfonów,
    chodzi o rysy na ekranie dotykowym.
    W moim przypadku chodzi o zwykłe szkło, nie jakieś
    szczególnie odporne na porysowania.

    Gdzieś widziałam, ale teraz nie mogę tego znaleźć,
    że istnieje rodzaj folii zakładanej na ekran, który
    się wtapia w rysy, tak że stają się one niewidoczne.
    Czy ktoś czegoś takiego używał i z jakim skutkiem?
    Jaki to miało wpływ na czułość ekranu na dotyk?

    I pytanie na przyszłość. Gdy kupię nowego smartfona,
    jakie zabezpieczenie przed porysowaniem ekranu warto
    zrobić? Nie chciałabym przepłacać kupując smartfona
    ze szczególnie trwałym szkłem. Raczej chodzi mi o
    zabezpieczenie zwykłego szkła.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 2. Data: 2021-10-06 16:01:14
    Temat: Re: Widoczne rysy na ekranie - jakaś folia?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2021 15:35, Ewa wrote:
    > Gdzieś widziałam, ale teraz nie mogę tego znaleźć,
    > że istnieje rodzaj folii zakładanej na ekran, który
    > się wtapia w rysy, tak że stają się one niewidoczne.
    > Czy ktoś czegoś takiego używał i z jakim skutkiem?

    Każda folia potrafi przykryć rysy. Niektóre mogą być nadal widoczne, ale
    raczej słabiej, wiele znika bez śladu. Jesli filia miała by pogorszyć
    sytuację, to można ją zerwać.

    > Jaki to miało wpływ na czułość ekranu na dotyk?

    Jesli to folia, to nie ma wpływu. Jesli szkło, to czasami ma wpływ.

    > I pytanie na przyszłość. Gdy kupię nowego smartfona,
    > jakie zabezpieczenie przed porysowaniem ekranu warto
    > zrobić?

    Szkło naklejane. Mało ważne jakiej firmy. Byle by było. Ono ma się
    rysować zamiast ekranu. Cena w okolicy 15zł w górę. Zrobi to każdy
    sprzedwaca, na wyspie, w dowolnym hipermarkecie, od ręki w 3 minuty, w
    cenie szkła.

  • 3. Data: 2021-10-06 16:21:22
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 06.10.2021 o 16:01, heby pisze:

    > Każda folia potrafi przykryć rysy. Niektóre mogą być nadal widoczne, ale
    > raczej słabiej, wiele znika bez śladu. Jesli filia miała by pogorszyć
    > sytuację, to można ją zerwać.

    Czytałam o różnych foliach, ale ta miała być specjalna, jakoś
    wypełniająca te rysy.

> [...]
    > rysować zamiast ekranu. Cena w okolicy 15zł w górę. Zrobi to każdy
    > sprzedwaca, na wyspie, w dowolnym hipermarkecie, od ręki w 3 minuty, w

    Z jednej strony piszesz, że szkło ma wpływ (negatywny) na dotyk,
    a z drugiej doradzasz szkło naklejane. Nie za bardzo rozumiem. :-(

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2021-10-06 16:40:37
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 6 Oct 2021 15:35:38 +0200, Ewa napisał(a):

> [...]
    > zrobić? Nie chciałabym przepłacać kupując smartfona
    > ze szczególnie trwałym szkłem. Raczej chodzi mi o

    Do smartfonów używam Whitestone Dome Glass. Ich strona:
    https://www.whitestonedome.com/

    Powiem tyle: w smartfonie bywa, że po nałożeniu szkła jest lepiej, niż bez
    niego. Chodzi mi o przesuwanie palca po ekranie.

    Lepszego nie spotkałem, a używałem i widziałem wiele.
    Zaletą tego jeszcze jest płynny klej polimeryzujący, który dokładnie
    wypełnia erentualne rysy, więc nie ma odbić ani załamań światła, więc obraz
    jest jak z fabryki. A nawet czasem lepiej: jakby na fizycznym wyświetlaczu
    nie było już nic więcej.
    Niesamowicie odporne na wszelkie zarysowania.

    Czy są takie szkła na Twoje urządzenia, to już musisz sprawdzić.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2021-10-06 16:56:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2021 16:21, Ewa wrote:
    > Z jednej strony piszesz, że szkło ma wpływ (negatywny) na dotyk,

    Piszę, że ma wpływ. Nie piszę, że nagatywny.

    Niektóre gruba szkła mogą powodować rózne efekty uboczne. Na przykład
    może nie działać rysik tak samo świetnie, jak bez, albo może wykrywać
    palec troche słabiej. Tak, aby całkiem nie działało, to raczej nie. Czy
    to są efekty negatywne? Jeśli nie wiesz jak działało wczesniej, to nie
    zawuważysz.

    > a z drugiej doradzasz szkło naklejane. Nie za bardzo rozumiem. :-(

    Bo to typowy problem z gatunku "chce dobrze, tanio i szybko". Jeśli
    chcesz dodatkową ochronę ekranu, to coś trzeba poświęcić. Czasami jest
    to nic ważnego (np. niezauważalnie gorzej działający dotyk) a czasami
    coś ważnego (jak zakres nacisku rysika). Można poczytać opowieści
    serwisantów, jak przygłupy chcieli zwrot kasy, bo myśleli że szkło na
    ich ifonie będzie niewidoczne, albo odstaje 0.1mm ponad etui itp idityzmy.

    Problemem nie jest nic innego jak pretensje kupującego "że mu kiedyś
    lepiej działało". Jeśli więc zdajesz sobie sprawę, że szkło, szczególnie
    grube, może spowodować mało ważne efekty dodatkowe, to kupuj szkło.

  • 6. Data: 2021-10-06 18:51:12
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 06.10.2021 o 16:40, Adam pisze:

> [...]
    > Niesamowicie odporne na wszelkie zarysowania.
    >
    > Czy są takie szkła na Twoje urządzenia, to już musisz sprawdzić.

    Dzięki.

    Czy Whitestone Dome Glass jest dostępne w Polsce? Jeśli tak, to gdzie
    i kto się zajmuje zakładaniem?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 7. Data: 2021-10-06 20:09:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 6 Oct 2021 15:35:38 +0200, w <615da627$0$515$65785112@news.neostrada.pl>,
    Ewa <E...@c...com> napisał(-a):

> [...]
    > zrobić? Nie chciałabym przepłacać kupując smartfona
    > ze szczególnie trwałym szkłem. Raczej chodzi mi o

    Zwykłe szkło hartowane, normalnie użytkowane starcza na długo. Ale lubią się w
    nim wykruszać krawędzie.
    Koszt na Ali to jakieś pojedyncze USD.

  • 8. Data: 2021-10-06 20:13:18
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 06.10.2021 o 20:09, r...@k...pl pisze:

    > Zwykłe szkło hartowane, normalnie użytkowane starcza na długo. Ale lubią się w
    > nim wykruszać krawędzie.
    > Koszt na Ali to jakieś pojedyncze USD.

    Dzięki.

    Ale zawsze jest jeszcze problem założenia: kto to zrobi, za ile?

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 9. Data: 2021-10-06 21:24:41
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/10/2021 20:13, Ewa wrote:
    > Ale zawsze jest jeszcze problem założenia: kto to zrobi, za ile?

    Za darmo zrobią Ci to w dowolnym hipermarkecie, w małej wyspie z
    akcesoriami gsm, pod warunkiem, że to u nich kupisz.

  • 10. Data: 2021-10-06 21:34:37
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 06.10.2021 o 21:24, heby pisze:

    > Za darmo zrobią Ci to w dowolnym hipermarkecie, w małej wyspie z
    > akcesoriami gsm, pod warunkiem, że to u nich kupisz.

    Dzięki.

    Jeżeli u nich kupię tablet lub smartfon? A co jeśli chce to zrobić
    z już posiadanym sprzętem?

    Pozdrawiam
    Ewa