  • 51. Data: 2021-10-15 21:40:21
    Temat: Re: telefon dla seniora
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-15 o 21:20, J.F pisze:
> [...]
    dzenia/telefon-dla-seniora-ktory-model-wybrac/

    > Zaczeli ladnie, ale ... to naprawde cos lepszego dla seniora,
    > czy po prostu wciskaja cos, na czym najwiecej zarabiaja?

    Przecież senior to nic gorszego od nie seniora. Moze być nawet bardziej
    zdolny do przyswojenia sobie opcji telefonu niz niejeden dzban.
    Otóż to g-wniane telefony za duże pieniądze.
    Mniemam, że miałeś sporo telefonów i jakieś masz w domu. Wybierz któryś
    dla swojego ojca czy dziadka, bo na pewno nie jest taki niegramotny,
    żeby nie potrafił rozmowy odebrać. Gak gada to może włączyć na
    głośnomówiący, a jak jest głuchy to niestety jakiś aparacik na
    niedosłuch powinien zastosować.
    Nie spotkałam się jeszcze z telefonem, żeby mial słaby dźwięk. Można
    pogłośnić, można przyciszyć. Do każdego telefonu można się przyzwyczaić.

    --
    animka

  • 52. Data: 2021-10-15 21:46:10
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-15 o 21:27, LordBluzg(R) pisze:

    > Nie zrozumiałaś (jak zwykle) ja piszę o blokadzie kurwa, IKON na
    > pulpicie a nie blokadzie telefonu :> Żeby nie można było ich ani usunąć
    > ani poprzestawiać.
    >
    > Muszę sprawdzić jak pociągi kursujo w okolicy, chyba się rzucę jednak.

    To zapowiedzieć, żeby nie jeździł ikonami na ekranie :-) Powinien
    zrozumieć jak nie debil.

    --
    animka

  • 53. Data: 2021-10-16 02:18:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2021 21:46:10 +0200, Animka napisał(a):

    > To zapowiedzieć, żeby nie jeździł ikonami na ekranie :-) Powinien
    > zrozumieć jak nie debil.

    Tu jest rozmowa o seniorach, nie o debilach.
    Nie widziałaś nigdy człowieka, któremu się ręce trzęsą?
    Albo człowieka, który nie ma już czucia w palcach i nie wie, jak mocno
    naciska?
    Albo takiego, który ledwie może palce zgiąć albo z trudem wyprostować?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 54. Data: 2021-10-16 09:39:49
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W sobotę, 16.10.2021 o 02:18, Adam napisał:

> [...]
    > naciska?
    > Albo takiego, który ledwie może palce zgiąć albo z trudem wyprostować?

    Naoglądałeś się za młodu Dżipidu i wydaje Ci się, że każdy człowiek na
    starość tak wygląda. Twoja przedpiśka/przedpiśczyni ma rację, gdyż
    tu jest rozmowa o seniorach, a nie o chorych, niepełnosprawnych, czy
    kalekach i telefonach dla ludzi bez czucia w palcach, ze sztywnymi
    stawami, lub bez ręki, tudzież bez włosów, ale z Parkinsonem, bo to
    mogło przydarzyć się i Tobie jeszcze w gimbazie. Krótko mówiąc,
    sformułowanie "telefon dla seniora" jest chwytem marketingowym,
    podobnie brzmiącym jak "telefon dla kobiety w ciąży".

  • 55. Data: 2021-10-16 19:56:33
    Od: ALEX MR <k...@s...us>

    W dniu 15.10.2021 o 18:20, LordBluzg(R) pisze:

    > Szajsungi np. majo blokadę elementów pulpitu. Jak nie odblokujesz to nic
    > nie dodasz i nic nie usuniesz :]

    A jest nadal "tryb uproszczony" czy tam "tryb prosty"? 3 pulpity, z
    czego 1 przeznaczony na skróty kontaktów?

    --
    ALEX MR
    "I tak przeminął czas samurajów, nastał czas Cesarskiej Armii" :-D

  • 56. Data: 2021-10-18 14:32:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2021 21:40:21 +0200, Animka napisał(a):
    dzenia/telefon-dla-seniora-ktory-model-wybrac/

    > Przecież senior to nic gorszego od nie seniora.

    polemizowlabym.

    > Moze być nawet bardziej
    > zdolny do przyswojenia sobie opcji telefonu niz niejeden dzban.

    Moze i "niz niejeden", ale IMHO - gorzej niz przecietna.
    A w pozniejszym wieku jeszcze gorzej.

> [...]
    > Mniemam, że miałeś sporo telefonów i jakieś masz w domu. Wybierz któryś
    > dla swojego ojca czy dziadka, bo na pewno nie jest taki niegramotny,

    Tamtych co mialem z klawiatura juz dawno nie robia.

    > Gak gada to może włączyć na
    > głośnomówiący, a jak jest głuchy to niestety jakiś aparacik na
    > niedosłuch powinien zastosować.

    powinien i ma, ale na codzien po mieszkaniu, to mu sie nosic nie chce.

    > Nie spotkałam się jeszcze z telefonem, żeby mial słaby dźwięk. Można

    Tym bardziej bym polemizowal.

    > pogłośnić, można przyciszyć. Do każdego telefonu można się przyzwyczaić.

    trudno sie przyzwyczaic, jak sluch slaby, wzrok slaby, palce
    niezgrabne, a wlaczenie trybu glosnego wymaga nacisniecia 5 przyciskow

    J.

  • 57. Data: 2021-10-18 18:19:08
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-18 o 14:32, J.F. pisze:
    > trudno sie przyzwyczaic, jak sluch slaby, wzrok slaby, palce
    > niezgrabne, a wlaczenie trybu glosnego wymaga nacisniecia 5 przyciskow

    W moim androidzie jest tylko jeden przycisk. Ikona głośnika. Podświetla
    się, gdy włączone.

    --
    animka

  • 58. Data: 2021-10-19 12:50:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Animka" napisał w wiadomości grup

    >W moim androidzie jest tylko jeden przycisk. Ikona głośnika.
    >Podświetla się, gdy włączone.

    No i super, tylko ze u mnie oprocz glosnika sa jeszcze 4 inne ikonki.
    Kontakty, klawiatura, bluetooth, i wyciszenie mikrofonu.

    I kazdą mozna przypadkiem wcisnac. Policzkiem np.

    A podswietlenie ikonki bywa niewyrazne.

    A przeciez to nie wszystko:
    -moge wcisnac "wstecz", ekran zniknie, a polaczenie zostanie.
    -z boku sa przyciski glosnosci, zle ktos chwyci, wyciszy na dobre ..

    J.

  • 59. Data: 2021-10-19 14:56:05
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.10.2021 o 12:50, J.F. pisze:

> [...]
    > -moge wcisnac "wstecz", ekran zniknie, a polaczenie zostanie.
    > -z boku sa przyciski glosnosci, zle ktos chwyci, wyciszy na dobre ..

    Nokurwa kup tego stacjonarnego ze Smartem. Masz wtedy 2 tygodnie na testy.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

  • 60. Data: 2021-10-19 21:44:24
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-10-19 o 12:50, J.F. pisze:
> [...]
    > -moge wcisnac "wstecz", ekran zniknie, a polaczenie zostanie.
    > -z boku sa przyciski glosnosci, zle ktos chwyci, wyciszy na dobre ..

    To pokaż ojcu czy dziadkowi, ze ten klawisz naciśnięty na górze
    pogłaśnia, a niżej wycisza. Powinien zrozumieć. Nie wszyscy tak od razu
    przyzwyczajają się do telefonu. Najpierw trzeba sie trochę" pobawić"
    potestować, poprzeglądać i poustawiać sobie odpowiednie dla siebie
    opcje. "Pobawi" się i sobie przyswoi.

    --
    animka