  • 91. Data: 2021-07-29 19:31:27
    Temat: Re: ten drugi cię zabije
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2021 o 19:08, mk4 pisze:

    > Ta, staty taty. Na drugim to jest wyjście bezpośrednio zza pojazdu.
    > Surowo zakazane dla pieszych ;)

    No właśnie nie - zakazanie jest wejście _na_jezdnie_ za pojazdu.
    Przeczytaj cały artykuł, nie tylko jeden punkt.

    --
    Shrek

  • 92. Data: 2021-07-29 19:34:44
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-07-29 19:29, Shrek wrote:

    > To nie do końca prawda - znaczy jest pewna manipilacja w założeniach -
    > jeśli chodzi o skutki kontaktu - tak. Jeśli chodzi o skutki ewentualnego
    > kontaktu już nie - bo zwykle kontaktu nie będzie;)

    No nie calkiem sie zgodze, zwlaszcza na autostradach i ekspresowkach.
    Jak ktos ci siedzi na dupie to po prostu uważa i jest skupiony. Zreszta,
    samochody nie zatrzymuja sie w miejscu. Do najgorszych w skutkach
    zdarzen dochodzi jak ten dystans byl jednak spory.

    A swoja droga to fakty sa takie, ze jesli dojdzie do sytuacji, ze ktos
    mi siadzi na dupie to wiem, że jechalem jak lajza i to jest tylko i
    wylaczenie moja kulpa, ze do tego doszlo.

    --
    mk4

  • 93. Data: 2021-07-29 19:36:39
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2021-07-29 19:31, Shrek wrote:

    > No właśnie nie - zakazanie jest wejście _na_jezdnie_ za pojazdu.
    > Przeczytaj cały artykuł, nie tylko jeden punkt.

    No ja stary jestem, ale w szkole mowili, ze absolutnie zza autobusu
    wychodzic nie mozna. A przeciez to nie jest na jezdnie bo wychodzac zza
    niego na jezdni juz jestesmy. No a to byl taki sztampowy przyklad czego
    robic nie wolno.

    --
    mk4

  • 94. Data: 2021-07-29 21:00:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2021 o 19:34, mk4 pisze:

    > Do najgorszych w skutkach
    > zdarzen dochodzi jak ten dystans byl jednak spory.

    Zgadzam się. Z tym że najczęściej jak jest dystans to do nich nie
    dochodzi i tyle.

    > A swoja droga to fakty sa takie, ze jesli dojdzie do sytuacji, ze ktos
    > mi siadzi na dupie to wiem, że jechalem jak lajza i to jest tylko i
    > wylaczenie moja kulpa, ze do tego doszlo.

    Bez przesady. Większość przypadków jakie mnie spotyka, to jesteś po
    prostu w środku zatwardzenia a idiota z tyłu dostaje pierdolca że jest
    jeden samochód dalej. Pewnie dlatego że jak mam możliwość i sens (bo w
    dupie mam, że on by chciał się wymienić o jedno miejsce w zatwardzeniu)
    to zjeżdżam za wczasu.
    --
    Shrek

  • 95. Data: 2021-07-29 21:02:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2021 o 19:36, mk4 pisze:

    > No ja stary jestem, ale w szkole mowili, ze absolutnie zza autobusu
    > wychodzic nie mozna.

    Nie mówimy co w szkole mówili a co jest w ustawie. I było od zawsze (w
    sensie to nie ta nowela). Generalnie staram się spodziewać
    niespodziwanego, ale nie zmienia to prawa. A prawo mówi wyrażnie o
    wejściu _na_jezdnie_. Jak jesteś na jezdni to na nią nie wchodzisz -
    kropka.

    --
    Shrek

  • 96. Data: 2021-07-29 21:42:46
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 24.07.2021 o 14:20, Shrek pisze:

    > No trudno - i co uważasz, że wtedy to powinna być wina pieszego, że ja
    > dałem dupy?

    Nie, i wtedy powinna być wina pieszego, że dał d..y

  • 97. Data: 2021-07-29 22:20:04
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-07-29 o 19:26, Shrek pisze:

    > W sumie racja - jednak ciężko przejść obojętnie obok stwierdzenia, że
    > wina powinna być pieszego, bo kierowca może mieć gorszy dzień:P

    Jest to niewątpliwie pogląd skrajny. Traktowałbym go bardziej
    w charakterze pozy grupowej :-).

    Nie spodziewam się, żeby przepisy poszły w kierunku
    ochrony kierowcy w takim przypadku ani też w kierunku uczulenia pieszych
    na niebezpieczeństwo. Przyjęliśmy najtrudniejszy model
    prawny konfrontacji pieszy-kierowca do realizacji w naszych warunkach.
    Niestety.

  • 98. Data: 2021-07-30 14:52:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2021 o 19:02, mk4 pisze:

    > A tam, na internetach napisali, ze to g prawda i ze teoretycznie dziala
    > tylko na g ulicach, gdzie nie ma wielu pasów ruchu.

    A jakoś uzasadnili? Bo w internetach to różne rzeczy piszą;)

    --
    Shrek

  • 99. Data: 2021-07-30 14:52:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie, i wtedy powinna być wina pieszego, że dał d..y

    Kończe...

    --
    Shrek

  • 100. Data: 2021-07-30 14:55:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2021 o 22:20, cef pisze:

    > Jest to niewątpliwie pogląd skrajny. Traktowałbym go bardziej
    >  w charakterze pozy grupowej :-).

    No ja mam obawy że przynajmniej część to naprawdę tak myśli:(

    > Przyjęliśmy najtrudniejszy model
    > prawny konfrontacji pieszy-kierowca do realizacji w naszych warunkach.
    > Niestety.

    Innego praktycznie nie było do wyboru - albo aspirujemy do europy albo
    azji...

    --
    Shrek