  • 11. Data: 2022-09-08 07:47:41
    Temat: Re: usuniecie blokady zapisu na pendrajwie
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Wed, 7 Sep 2022 20:54:50 +0200, m4rkiz napisał(a):

    > https://flashboot.ru/files/smi/

    Czy przy pomocy powyższego, można pendrajwa (z obrazem ISO) pozbawić
    opcji bootowania, która się pojawia przy każdym podpięciu go do PC?
    Chodzi mi o modem 3G, który każdorazowo po podpięciu do PC (albo resecie)
    zgłasza chęć instalacji brandowanego softu, jednego z krajowych operatorów.

  • 12. Data: 2022-09-08 11:04:24
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 08.09.2022 o 07:47, marek pisze:
> [...]
    > zgłasza chęć instalacji brandowanego softu, jednego z krajowych operatorów.

    nie
    po prostu wyłącz autostart i bootowanie z tego urządzenia

    tamto jest dedykowane do kontrolerów smi, modem to zupełnie inne urządzenie które
    raczej
    tego kontrolera nie posiada

    na https://www.dc-unlocker.com/ było swego czasu dużo softu w tym klimacie, nie
    jestem
    pewien czy sam mobile partner nie oferował wyboru (i zaflashowania tego) priorytetu
    po
    włożeniu, ale to było jak 3g wchodziło więc pamięć może mnie mylić

  • 13. Data: 2022-09-10 00:01:36
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tfapdq$1a2$1$m4rkiz@news.chmurka.net>
    user m4rkiz pisze tak:

    > trzeba tylko uważać z grzebaniem bo wybierając nie ten kontroler
    > czy flash łatwo je uceglić

    juz jeden ucegliłem

    za pomocą SMI TOOL

    https://www.youtube.com/watch?v=rIQRHWb0b5c

    --
    Piter

    człowiek chciał być królem planety
    więc matka natura dała mu koronę

  • 14. Data: 2022-09-10 10:19:00
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-09-08 o 07:47, marek pisze:

> [...]
    > zgłasza chęć instalacji brandowanego softu, jednego z krajowych operatorów.

    to się chyba robiło jakąś komendą AT np. Topnet info

  • 15. Data: 2022-09-11 09:17:26
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 10 Sep 2022 10:19:00 +0200, pueblo napisał(a):

    > to się chyba robiło jakąś komendą AT np. Topnet info
    Skoro za czasów Huawei E160 3G, robiło się to "z palca" w konsoli pod
    Linuksem, to i przy pomocy Topnet info powinno zadziałać, trzeba tylko
    odszukać "magiczne zaklęcie".

  • 16. Data: 2022-09-11 10:01:50
    Od: marek <m...@w...pl>

    > to się chyba robiło jakąś komendą AT np. Topnet info

    Dzięki za namiary. Znalazłem procedurę:
    https://forum.gsmhosting.com/vbb/f83/huawei-modem-vi
    rtual-cd-disable-solution-1361345/

    Rozumiem, ze ta zadział niejako "lokalnie" i po przełożeniu modemu do
    innego PC należy ją powtórzyć. A jeśli chciałbym wyłączyć opcję bootowania
    niejako na stałe w modemie, to potrzebny będzie do tego jakiś programator
    JTAG z softem i podpinanie się do PCB?

  • 17. Data: 2022-09-13 09:43:54
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    W dniu 2022-09-11 o 10:01, marek pisze:

> [...]
    rtual-cd-disable-solution-1361345/

    > Rozumiem, ze ta zadział niejako "lokalnie" i po przełożeniu modemu do

    A nie wiem, stawiałbym że nie.