  • 1. Data: 2022-08-26 08:46:18
    Temat: Re: Polling rate...
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 23.08.2022 o 23:45, Eneuel pisze:
    > Jak komunikuje się ,,płytka dotykowa'' z systemem czy z CPU?

    najprawdopodobniej z kontrolerem usb

    > Synchroniczne czy za pomocą przerwań?
    >
    > Jak zmniejszyć 'polling rate' takiej płytki?

    pewnie wcale jeżeli sterownik nie posiada takiej opcji

    > Nie gram -- chcę mieć CPU do lepszych zadań niż wyłączna ;)
    > obsługa myszki bądź płytki... [albo głę_boki?]

    raczej niemierzalne

    > Przed laty komputery były tysiąc razy wolniejsze niż są teraz, ale
    > CPU nie były przeciążane myszkami itp. wskazówkami...

    dalej nie są

    https://www.hackster.io/frank-adams/laptop-touchpad-
    trackpoint-conversion-to-usb-d70519

  • 2. Data: 2022-08-26 15:56:48
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.08.2022 o 14:19, Eneuel pisze:
    > Można wycisnąć nawet 50% CPU.

    Sprawny touchpad podłączony do sprawnego kontrolera nie ma prawa zająć więcej niż 1%
    czasu
    współczesnego (dziś +-10 lat) procesora.

  • 3. Data: 2022-08-29 17:06:55
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 26.08.2022 o 18:50, Eneuel pisze:
    > Ale zajmuje -- w trzech Acerach... Nie zgłębiałem problemu z
    > Fujitsu-Siemensem, więc nie wiem, jak tam było... W necie ludzie
    > różnie piszą, ale najwyraźniej nie ja jeden mam ten
    > problem.
    >
    > Pod Linuksami i pod W11 też ząjmuje...

    Żadne lenovo które właśnie sprawdziłem nie pokazuje żadnego mierzalnego wpływu
    ruszania
    palcem po touchpadzie na użycie cpu. Podobnie z myszami, łacznie z G502 lightspeed z
    próbkowaniem ustawionym na 1000Hz.

  • 4. Data: 2022-08-29 19:50:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "m4rkiz" teikmi$6eg$1$m...@n...chmurka.net

> [...]
    ruszania palcem po touchpadzie na użycie
    > cpu. Podobnie z myszami, łacznie z G502 lightspeed z próbkowaniem ustawionym na

    Wszystkie laptopy (w tym także drogie, z i5 11 generacji itp.
    CPU) przeze mnie sprawdzone w kilku sklepach -- wykazywały,
    choć różne, ~zależne od CPU i programu, nad którym merdałem
    kursorem...

    Kolejnym razem przyjrzę się baczniej ;) laptopom Lenovo.

    Ob_ciążenie i5 7200 Acera z (z którego teraz korzystam) potrafi
    z 16% skoczyć na 60% :) podczas oglądania jakiegoś pornola
    z Jutuby na 720p...

    --