  • 1. Data: 2021-09-23 23:40:56
    Temat: voip.ms leży od tygodnia
    Od: "Piotr C." <k...@g...com>

    Pamiętam jak w pocz. lat 90. omyłkowo zresetowano centralę E-10B na poznańskich
    Jeżycach, "wstawała" jakieś 4 godziny - tyle trwało wczytywanie konfigu z nie wiem...
    taśm czy jakichś dysków. Afera była na tyle duża, że pisały o niej lokalne gazety.
    Tymczasem jeden z większych operatorów VoIP w ameryce północnej leży od tygodnia,
    strona z bólem łączy się przez cloudflare raz na jakiś czas, SIP albo nie rejestruje
    się w ogóle, albo raportuje laga 1000ms, połączenia nie dochodzą do skutku. Jest
    jakiś niby zmasowany atak ddos, ale no ludzie... mam na tym pare zabytkowych
    telefonów w domu dla zabawy, ale co ma zrobić ktoś, kto na tym prowadzi biznes? Tak
    oto przyszło nowe w telekomunikacji :) Dawniej generatory spalinowe gotowe do użycia
    w razie jakiejś narodowej katastrofy, a teraz wystarczy paru nie wiem, chińczyków,
    żeby to rozłożyć na łopatki.

  • 2. Data: 2021-09-24 04:42:59
    Temat: Re: voip.ms leży od tygodnia
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 23 Sep 2021 14:40:56 -0700 (PDT), Piotr C. wrote:
> [...]
    > spalinowe gotowe do użycia w razie jakiejś narodowej katastrofy, a
    > teraz wystarczy paru nie wiem, chińczyków, żeby to rozłożyć na

    Widac ...
    -sa inne formy komunikacji - komorki, e-mail, strony www, stare
    telefony ... i ten voip nie jest niezbedny,

    -jest niezbedny, i niektorzy juz podpisali nowe umowy.

    -ci niektorzy nie moga sie dodzwonic do BOK i powiedziec operatorowi
    co o tym mysla :-)

    -ten voip nie byl uwazany za krytyczny, pewnie startowal jako usluga
    dodatkowa

    -jak cie odlacza, to ciekawe na co bedziesz bardziej klal - brak
    telefonu, czy brak internetu :-)

    -dluzsze przerwy sie zdarzaly, jak np koparka urwie kabel, to nowego
    nie poloza w godzine. Tylko ze to dotyczylo niewielkiej ilosci osob.
    ale co to osobe obchodzi, czy jedna jest, czy miliony.

    Pamietam, jak w czasie mnogosci operatorow MM u nas, ten wybrany przez
    firme padl. Na szczescie to bylo jakos po poludniu, bylem w pracy,
    szybko przestawilem centralke, i firma nie odczula.
    Gdybym np byl na urlopie ...
    A awaria chyba ponad 24h trwala.

    J.