  • 1. Data: 2021-05-03 20:03:41
    Temat: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Czy jest jakiś sposób na filtrowanie spamu w telefonie stacjonarnym ?
    W komórce z androidem instaluję aplikację filtrującą, a jak to zrobić w
    tel stacjonarnym ?
    Operator nie chce blokować.

  • 2. Data: 2021-05-03 20:05:26
    Temat: Re: Filtrowanie spamu na tel stacjonarnym
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W dniu 2021.05.03 o 20:03, Monika Głowacka pisze:
    > Czy jest jakiś sposób na filtrowanie spamu w telefonie stacjonarnym ?
    > W komórce z androidem instaluję aplikację filtrującą, a jak to zrobić w
    > tel stacjonarnym ?
    > Operator nie chce blokować.

    Może kupić centralkę telefoniczną z taką funkcjonalnością ??

  • 3. Data: 2021-05-03 20:25:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof kw1618 napisał:

    > Może kupić centralkę telefoniczną z taką funkcjonalnością ??

    Albo takiż telefon. Ponadto można zmienić operatora.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2021-05-04 12:42:31
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 03.05.2021 o 20:03, Monika Głowacka pisze:
    > Czy jest jakiś sposób na filtrowanie spamu w telefonie stacjonarnym ?
    > W komórce z androidem instaluję aplikację filtrującą, a jak to zrobić w
    > tel stacjonarnym ?
    > Operator nie chce blokować.

    Kilka lat temu przeniosłem starszej osobie numer komórki i stacjonarny
    do PLAY.
    SIM dla numeru stacjonarnego jest wsadzony do smartfona z ustawioną
    polityką "odrzucaj wszystkie połączenia, których nie ma w książce
    telefonicznej".

    Abonament za pakiet tych dwóch numerów wynosi 35 zł/miesiąc brutto.
    Połączenia bez limitu, nawet 1 GB na internet w tym jest.
    Inni operatorzy GSM mają pewnie podobne oferty.

    Abo za sam stacjonarny - bez minut - był droższy.

    Jeśli użytkownik ma duży problem z obsługą smartfona, a to jest raczej
    powszechne, to ostatecznie są bramki z możliwością podłączenia Tulipana.
    --
    Olek

  • 5. Data: 2021-05-04 19:02:10
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.05.04 o 12:42, Olek pisze:

> [...]
    > SIM dla numeru stacjonarnego jest wsadzony do smartfona z ustawioną
    > polityką "odrzucaj wszystkie połączenia, których nie ma w książce

    Dobry pomysł! aby przenieść stacjonarny numer na kartę SIM.

  • 6. Data: 2021-05-04 20:27:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 04.05.2021 o 19:02, Monika Głowacka pisze:

    > Dobry pomysł! aby przenieść stacjonarny numer na kartę SIM.

    Nie wiem tylko czy to już jest możliwe w naszym kraju?
    Kilka lata temu nie można było przenosić numerów stacjonarnych na
    komórkowe i odwrotnie.

  • 7. Data: 2021-05-04 21:27:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Nie wiem tylko czy to już jest możliwe w naszym kraju?
    > Kilka lata temu nie można było przenosić numerów stacjonarnych
    > na komórkowe i odwrotnie.

    Na "komórkowe" nie, ale na "technologię komórkową" jak najbardziej.
    Czyli dostaje się kartę SIM działającą w każdym telefonie, ale tylko
    w miejscu rejestracji usługi (w praktyce w promieniu kilkuset metrów).
    Chyba wszyscy operatorzy stacjonarni to oferują, a nawet namawiają do
    rezygnacji z drutów, bo to oznacza mniejsze koszty utrzymamia. Ponadto
    można przenieść numer do operatora VoIP. Ja za swój stacjonarny numer
    płacę złotówke rocznie, mogę z niego korzystać (w smartfonie) na całym
    świecie, bez żadnych ograniczeń.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2021-05-04 22:56:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Na "komórkowe" nie, ale na "technologię komórkową" jak najbardziej.
    > Czyli dostaje się kartę SIM działającą w każdym telefonie, ale tylko
    > w miejscu rejestracji usługi (w praktyce w promieniu kilkuset metrów).

    Czyli nadal kicha.
    Nie wiem czemu nadal upierają się przy tym sztywnym podziale na numery
    stacjonarne i mobilne?

    > Chyba wszyscy operatorzy stacjonarni to oferują, a nawet namawiają do
    > rezygnacji z drutów, bo to oznacza mniejsze koszty utrzymamia.

    Wszyscy, jak to ładnie brzmi. Ile pozostało jeszcze tych stacjonarnych?

    > Ja za swój stacjonarny numer
    > płacę złotówke rocznie, mogę z niego korzystać (w smartfonie) na całym
    > świecie, bez żadnych ograniczeń.

    Tartel? Znam, mam.

  • 9. Data: 2021-05-04 23:14:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    nadir napisał:

    > Czyli nadal kicha.

    W kontekscie "filtrowania spamu na tel stacjonarnym"? Dlaczego? Miało
    być "jak na komórce".

    > Nie wiem czemu nadal upierają się przy tym sztywnym podziale na numery
    > stacjonarne i mobilne?

    Taki zamysł w Planie Numeracji Krajowej z numeracją geograficzną. Dość
    anachroniczny dzisiaj.

    > Wszyscy, jak to ładnie brzmi. Ile pozostało jeszcze tych stacjonarnych?

    Całkiem sporo -- https://numeracja.uke.gov.pl/pl/pstn_tables
    Raczej ich przybywa, niż ubywa, bo sieci telewizji kablowej na ogół
    działają również jako operator sieci stacjonarnej z własnym zasobem
    numeracji.

    > Tartel? Znam, mam.

    Oni już się inaczej nazywają.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2021-05-05 07:59:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 4 May 2021 21:27:47 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > Chyba wszyscy operatorzy stacjonarni to oferują, a nawet namawiają do
    > rezygnacji z drutów, bo to oznacza mniejsze koszty utrzymamia.

    O co chodzi z tymi kosztami - druty przeciez sa.
    Konserwacji co miesiac wymagaja, czy co ?

    J.