  • 11. Data: 2010-02-19 21:59:42
    Temat: Re: wymijanie autobusu na przystanku
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 19 Feb 2010 21:44:33 +0100, Konrad L napisał(a):

    > Nawet wtedy kiedy jestem rownolegle z nim, a on nic sobie z tego nie robi
    > tylko wlacza migacz i jedzie na mnie, ze musze uciekac na 2-gi pas??
    >
    > Bo tez ostatnio takie zachowanie zauwazylem.

    Nie musisz nigdzie uciekać. Autobus nie ma pierwszeństwa wyjeżdżając.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-02-19 22:05:08
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-02-19 21:44, Konrad L pisze:
    > Nawet wtedy kiedy jestem rownolegle z nim, a on nic sobie z tego nie robi
    > tylko wlacza migacz i jedzie na mnie, ze musze uciekac na 2-gi pas??
    >
    > Bo tez ostatnio takie zachowanie zauwazylem.

    Nie. Postępujący w ten sposób kierowcy autobusów (oraz ci, którzy
    twierdzą jakoby autobus włączający się na przystanku do ruchu miał
    bezwzględne pierwszeństwo) ograniczyli się do przeczytania
    "Art. 18. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do oznaczonego przystanku
    autobusowego (trolejbusowego) na obszarze zabudowanym, jest obowiązany
    zmniejszyć prędkość, a w razie potrzeby zatrzymać się, aby umożliwić
    kierującemu autobusem (trolejbusem) włączenie się do ruchu, jeżeli
    kierujący takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa
    ruchu lub wjechania z zatoki na jezdnię."
    tymczasem w tym samym artykule jest jeszcze:
    "2. Kierujący autobusem (trolejbusem), o którym mowa w ust. 1, może
    wjechać na sąsiedni pas ruchu lub na jezdnię *dopiero po upewnieniu się,
    że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.*"

    --
    Pozdrawiam.
    Artur.

  • 13. Data: 2010-02-19 22:07:51
    Od: "bartekkr" <k...@g...com>

    Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Nie musisz nigdzie uciekać. Autobus nie ma pierwszeństwa wyjeżdżając.

    Art. 18 pkt 1 PoRD.

  • 14. Data: 2010-02-19 22:17:19
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Adam Kłobukowski pisze:

    > Autobus linii publicznych startujący z przystanku ma pierwszeństwo.

    Nie ma. To jest prawo po polsku. Masz obowiązek ustąpić, ale jak nie
    ustąpisz, to ty jesteś sprite, a autobus pragnienie.

    No chyba, że on połamie blachy, a ty kręgosłup.

    Inna sprawa, że powinien najpierw wrzucić kierunek.

    Shrek.

  • 15. Data: 2010-02-19 22:20:27
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    bartekkr pisze:
    > Użytkownik "MadMan" <m...@n...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Art. 18 pkt 1 PoRD.

    Zdefiniowane bardzo podobnie do udzielenia pierwszeństwa, aczkolwiek
    nienazwane tak. Poza tym kierownik busa ma nie doprowadzać do zagrożenia
    w ruchu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 16. Data: 2010-02-19 22:21:30
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Shrek pisze:

    > Inna sprawa, że powinien najpierw wrzucić kierunek.

    Pieprzonym szoferom zbiorkomu, ktoś powinien uświadomić jedno - samo
    włączenie kierunkowskazu nie upoważnia do niczego, zwłaszcza do
    zajeżdżania drogi czy spychania na pas przeciwległego kierunku.
    Oni o tym zapominają nagminnie.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 17. Data: 2010-02-19 22:22:46
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Stefan wrote:
    > Na poczatku myslalem ze to zwykle chamstwo kierowcy autobusu

    Obserwowałem to kiedyś z wnętrza u paru kierowców. Statystyczny kierowca
    wrzuca lewy kierunek, kiedy jeszcze patrzy w _prawe_ lusterko czy
    wszyscy wsiedli. Dopiero potem rozgląda się w lewe czy spowodowal
    odpowiednie zamieszanie na drodze i rusza.

  • 18. Data: 2010-02-19 22:32:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    bartekkr w <news:hlmthh$iqu$1@news.onet.pl>:

> [...]

    takim pojazdem sygnalizuje kierunkowskazem zamiar zmiany pasa ruchu lub

    Gdzie tam jest o pierwszeństwie autobusu, a tym bardziej o autobusie linii
    publicznych?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 19. Data: 2010-02-19 22:38:35
    Od: Shrek <l...@w...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

> [...]
    > włączenie kierunkowskazu nie upoważnia do niczego, zwłaszcza do
    > zajeżdżania drogi czy spychania na pas przeciwległego kierunku.

    Nie upoważnia. Ale stanowczo należałoby ten przepis albo zlikwidować,
    albo powiedzieć jasno, że autobus ma pierwszeństwo. A nie ma jak ktoś mu
    ustąpi.

    Takie "pierwszeństwo" to ja mam nawet na jak wyjeżdzam z podporządkowanej;)

    Shrek.

  • 20. Data: 2010-02-19 22:43:21
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    Shrek pisze:

    > Nie upoważnia. Ale stanowczo należałoby ten przepis albo zlikwidować,
    > albo powiedzieć jasno, że autobus ma pierwszeństwo. A nie ma jak ktoś mu
    > ustąpi.

    Przepis jest jasny. Tylko ludzie zbyt tępi. Tym w zbiorkomie się wydaje,
    że są królami ulic, bo mają większy wackowydłużacz. Tym w osobówkach zaś
    wydaje się, że są nieśmiertelni, na zasadzie "a jeszcze ja zdążę" (to
    się tyczy też coraz częściej zauważanej jazdy na
    "bardzociemnopomarańczowym").
    Niemniej jednak, z moich obserwacji wynika, że to właśnie kierowcy
    autobusów stwarzają większość sytuacji kolizyjnych przy włączaniu się do
    ruchu. Głównie poprzez zajeżdżanie drogi i zmuszanie tym samym, do
    gwałtownego hamowania. I poprzez wspomniane traktowanie kierunkowskazu
    jako bezwzględnego wyznacznika pierwszeństwa.