  • 11. Data: 2021-11-07 21:14:46
    Temat: Re: wysuń przenośny hdd usb3.0
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 07/11/2021 19:11, PiteR wrote:

    > Czy jest jakiś sposób żeby usb hdd wyłączyć spod win10?
    > Żeby mu odciąć zasilanie bez ciągłego rozpinania kabla?
    > Można jakoś ten port usb wyłączyć?

    Nic nie mozesz zrobic. Wylaczenie portu USB w BIOSie czy w apce
    windowsowej od producenta plyty (sa takie czasem) powie kontrolerowi
    chinskiemu USB, ze nie jest do niczego podlaczony w tym momencie. W
    zadnen sposob nie zatrzyma to dysku USB od krecenia sie. Emergency stop
    dysku bedzie nastepowac cokolwiek zrobisz, poniewaz tak skonstruowali
    ten kontroler USB - nie obsluguje komendy pelnego zatrzymania sie dla
    dysku i ty jej sam nie mozesz wywolac.
    Oczywiscie jesli sie myle prosze o poprawienie mnie.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 12. Data: 2021-11-07 22:51:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:sm9c3m$keg$1$pioruns@news.chmurka.net>
    user pioruns pisze tak:

    > Nic nie mozesz zrobic.

    Pecet to jednak niedorobiony wynalazek. Bardzo nieprzyjazny.
    Wychodzą kolejne windowsy 7,8,10 i mają te same niepoprawione błędy.

    > Wylaczenie portu USB w BIOSie

    o jeszcze lepiej

    Zaraz podłącze ten dysk do ładowarki od telefonu.
    Zobaczę czy rozkręci się ;)

    --
    Piter

  • 13. Data: 2021-11-08 03:16:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-11-07, PiteR <e...@f...pl> wrote:
    > powinien przestać się kręcić?
    > czy ma się kręcić choć litera znika z systemu?

    Zależy jak sobie wymyślił projektant kontrolera. "Wysunięcie" nie
    odłącza w końcu zasilania*, więc jeśli ktoś nie pomyślał nad układem
    wprowadzającym dysk np. w stan czuwania gdy nie jest już używany przez
    system no to d..pa.

    *) dla dysków zasilanych zewnętrznie zdarzają się niestety i kwiatki w
    postaci, że nawet wyciągnięcie kabla usb nie powoduje przejścia dyku w
    stan czuwania. Było to swojego czasu wręcz nagminne dla tanich obudów i
    tylko co bardziej markowe zachowywały się w miarę przyzwoicie.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2021-11-08 07:21:28
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:TL%hJ.141904$eFGb.94059@fx14.ams1>
    user Marcin Debowski pisze tak:

> [...]
    > przejścia dyku w stan czuwania. Było to swojego czasu wręcz
    > nagminne dla tanich obudów i tylko co bardziej markowe zachowywały

    dobrze, że wyjęcie zasilacza wyłączało dysk
    a może dla 2.5 cala nie wyłączało :)

    --
    Piter

    another monday
    another dollar

  • 15. Data: 2021-11-08 11:34:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeszcze zależy od ustawień oszczędzania energii (zaawansowanych w systemie
    operacyjnym, przynajmniej pod Win).
    Być może chcąco-niechcąco zależeć również od ustawienia bufora (cache) dla tego dysku
    (można zrobić eksperymenty).
    Mam kilka obudów, w których raz się dyski zatrzymują (nie po komendzie odłączenia,
    lecz po zadanym czasie uśpienia) innymi razy się
    nie zatrzymują, do tego niektóre mimo zatrzymania nadal są gorące.
    I nie potrafię do końca dojść, kiedy i dlaczego - gdy już wydaje się że wiem, to coś
    mnie znów zaskakuje.

    -----

  • 16. Data: 2021-11-08 12:44:19
    Od: trybun <C...@j...cb>

    > Wyłączałem nawet PATAlogiczne -- bez widocznych strat w HDD...
    > Odmontowywałem jedynie literki -- partycjonerem, zwykle Paragonem...

    Chodziło mi tylko o bezpieczeństwo danych,. Parę razy straciłem dane i
    nie tylko na podłączonym HDD ale także na pendrive`ach, gdy nie
    przeszedłem procedury - komunikat systemu o możliwości bezpiecznego
    odłączenia dysku popartego zgaśnięciem diody na nim.

  • 17. Data: 2021-11-08 13:20:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Interesowałeś się ustawieniem "bezpieczne usuwanie sprzętu" w menedżerze urządzeń?
    Dioda tu nie ma znaczenia (jedne gasną, inne nie gasną), rzecz w opróżnieniu bufora
    (cache) w komputerze.

    -----

  • 18. Data: 2021-11-08 14:50:32
    Od: trybun <C...@j...cb>

    W dniu 08.11.2021 o 13:20, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > menedżerze urządzeń?
    > Dioda tu nie ma znaczenia (jedne gasną, inne nie gasną), rzecz w
    > opróżnieniu bufora (cache) w komputerze.

    A g*no, panie kolego.  Zapewniam że nie teoretyzuje a wiem o czym piszę.

  • 19. Data: 2021-11-08 15:10:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oczywiście.
    Ja nie straciłem nigdy, Ty straciłeś parę razy...
    BTW w 99% używam TC, stosuję polecenie z menu TC "Eject" i czekam, aż ikona TC
    zewnętrznego nośnika zniknie.
    Zabawa jest jedynie przy czytnikach USB kart pamięci (zależnie co producent czytnika
    kart wymyślił), bo czasem system "wysuwa" kartę
    (co jest megawygodne gdy chcesz włożyć następną), a czasem wysuwa czytnik (i wówczas
    trzeba się babrać z wyjmowaniem i ponownym
    wkładaniem czytnika do USB).

    -----

  • 20. Data: 2021-11-10 08:35:18
    Od: trybun <L...@j...cb>

    W dniu 08.11.2021 o 15:10, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > jest megawygodne gdy chcesz włożyć następną), a czasem wysuwa czytnik (i
    > wówczas trzeba się babrać z wyjmowaniem i ponownym wkładaniem czytnika

    Ale tylko wtedy gdy nie przyglądałem się całemu procesowi odłączania
    dysku. Sam systemowy komunikat o bezpiecznym odłączeniu może być mylący.