  • 1. Data: 2010-02-27 13:32:02
    Temat: xTrail problem z tylną wycieraczką
    Od: solar <s...@o...pl>

    Parę dni temu umarła mi tylna wycieraczka w Nissanie xTrail 2003. Po
    włączeniu, z pewnym trudem wychyliła się do max pozycji i tak została.
    Dobrałem się do silniczka, mam instrukcję serwisową, ale po pierwsze, u
    mnie są inne kolory przewodów w wiązce dochodzącej, a po drugie nie
    łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.
    3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki:
    http://www.solar.blurp.org/temp/rw.pdf
    u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.
    Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie
    tylko na brązowo-żółtym.
    Bezpiecznik jest cały, dodatkowo wydaje się mi, że przy włączaniu
    zapłonu ze 2-3 razy słyszałem lekkie stuknięcie z silniczka. Poza tym nic.
    Cały silniczek do wymiany? Bo na razie znalazłem jedynie w serwisie...

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424

    "Bóg nie mieszka w świątyniach ręką zbudowanych."
    Biblia Dz. 17. 24

  • 2. Data: 2010-02-27 22:21:48
    Temat: Re: xTrail problem z tylną wycieraczką
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

> [...]
    > łapię ideii aż 4 kabli dochodzących.
    > 3 strony z serwisówki dotyczące tylnej wycieraczki:
    Kolory się zgadzają. Masz tak:
    niebiesko-żółty - zasilanie,
    czarny - masa do czujnika położenia,
    zielono-żółty - masa silnika wycieraczki dołączana automatem wycieraczek ("WIPER
    AMP").
    brązowo-żółty - wyjście czujnika położenia.

    > u mnie są kolory: zielono-żółty, brązowo-żółty, czarny, niebiesko-żółty.
    > Bez względu na to, czy wycieraczka jest włączona, czy nie, mam napięcie
    > tylko na brązowo-żółtym.
    Dlatego, że czujnik położenia daje sygnał "STOP". To powoduje, że automat
    ("WIPER AMP"), powinien przy włączeniu wycieraczek podać masę do silnika (na
    zielono-żółty). Spróbuj podłączyć masę do silnika zamiast zielono-żółtego.
    Jeśli będzie działał prawdopodobnie automat do wymiany. Jeśli nie,
    prawdopodobnie silnik.

    > Bezpiecznik jest cały, dodatkowo wydaje się mi, że przy włączaniu
    > zapłonu ze 2-3 razy słyszałem lekkie stuknięcie z silniczka. Poza tym nic.
    > Cały silniczek do wymiany? Bo na razie znalazłem jedynie w serwisie...
    Można też sprawdzić, czy automat podaje masę na zielono-żółty, itd.
    Powodzenia.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 3. Data: 2010-02-27 22:24:57
    Od: n...@o...pl

    I jeszcze jedno... Skoro jest wychylona, to czujnik powinien dawać "MOVE" czyli
    na brązowo-żółtym powinna być masa. To może oznaczać, że czujnik padł. Zrób
    testy z masą na miejsce zielono-żółtego, mierząc jednocześnie co jest na
    brązowo-żółtym. Wtedy się wyjaśni.

  • 4. Data: 2010-02-28 08:44:40
    Od: n...@o...pl

    Hmm, właśnie mnie olśniło, że na niebiesko-żółtym też powinieneś mieć cały czas
    zasilanie... Inaczej nie pojawi się na wyjściu z czujnika położenia. Jeśli jest
    uszkodzony to napięcie może być na tym przewodzie z automatu wycieraczek.
    Odłącz zielono-żółty i brązowo-żółty od silnika. Sprawdź co jest na końcówce
    gdzie podłączony był brązowo-żółty. Będzie masa albo przerwa.
    Na niebiesko-żółtym powinno być cały czas zasilanie (przy włączonym zapłonie).
    Jeśli go nie ma to szukaj przerwy w obwodzie zasilania.
    Jeśli jest sprawdź to co pisałem poprzednio.

  • 5. Data: 2010-02-28 18:02:23
    Od: solar <s...@o...pl>

    n...@o...pl pisze:
> [...]
    > Jeśli go nie ma to szukaj przerwy w obwodzie zasilania.
    > Jeśli jest sprawdź to co pisałem poprzednio.

    Zaraz dokładnie przeanalizuję to, co napisałeś, ale dodam jeszcze coś.
    Rozebrałem silniczek i okazało się, że zastała się ośka, na której kręci
    się wycieraczka. Udało się mi ją wybić dopiero młotkiem. W każdym razie
    wyczyściłem, nasmarowałem, złożyłem i nadal nic. Silnik jest OK, całość
    działa, gdy dam zasilanie bezpośrednio na jego styki.

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Chrześcijanin okrywa się chwałą poprzez zabicie poganina, ponieważ w

  • 6. Data: 2010-03-01 18:38:53
    Od: solar <s...@o...pl>

    Sprawa się wyjaśniła. Naprowadziło mnie na to stukanie i kumple z pracy.
    Cały czas walczyłem z otwartą klapą... a okazuje się, że wycieraczka
    jest podłączona pod czujnik otwarcia klapy. :)
    Zamknąłem klapę i działa.
    Jedyny minus, to że pkt zerowy jest przy lekko uniesionej od poziomu
    wycieraczce - startując, najpierw kawałek opada, a dopiero potem bierze
    właściwy zamach. Muszę jeszcze to rozkminić, choć mechaniczny system
    autostopu i sam mechanizm w środku obudowy silniczka ma budową prostą
    jak konstrukcja cepa i jak na razie wydaje się mi, że nie można tego
    inaczej poskładać. :)

    --
    Solar www.solar.blurp.org GG 1834424
    "Kiedy już jajogłowi ukradli księżyc, spotkali w drodze powrotnej

  • 7. Data: 2010-03-02 09:44:09
    Od: n...@o...pl

    Witam ponownie.

    > Zamknąłem klapę i działa.