  • 11. Data: 2009-09-08 08:32:45
    Temat: Re: zabezpieczenie płytki przed skopiowaniem
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    [...]
    > Natomiast zapoznanie się ze schematem układu i mykami konstrukcji
    > wewnętrznej jest w pełni legalne - robi się to żeby zrozumieć jak

    Dzięki.
    Zostawiając już scalaki. Od _strony_prawnej_, jakie przepisy zostaną
    naruszone, gdy ktoś skopiuje i wprowadzi na rynek UE urządzenie moje
    urządzenie? Czyli jak w sposób prawny mozna zabezpieczyć urządzenie
    przed kopiowaniem? Interesuje mnie wyłącznie aspekt prawny.
    K.

  • 12. Data: 2009-09-08 11:16:20
    Od: "ulyssess" <u...@o...pl>

    > Jak mógłbym zabezpieczyć płytkę przed skopiowaniem?
    > Myślałem o czymś takim jak np: "ukryte połączenie jakiegoś portu z masą"
    > tak
    > żeby nie można tego wykryć, jednak płytka jest jednowarstwowa.
    >
    > Pozdrawiam

    A może by tak wystawic np na dwa porty jakies tam stany logiczne, nawet
    zxmieniajace się, i podac je na np CD4011 i połaczyc tak żeby po powrocie na
    dwa inne porty dawało to jakąś tam kombinację, a potem tego scalaka zjechac
    szlifierką? Stara metoda jak świat stosowana w przemyśle. Żeby konkurencja
    nie wiedziała na czym to zrobiliśmy, bądź nie dało sie to naprawić.

    Pozdrawiam Piotrek

  • 13. Data: 2009-09-08 21:33:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik John Smith napisał:
> [...]
    > urządzenie? Czyli jak w sposób prawny mozna zabezpieczyć urządzenie
    > przed kopiowaniem? Interesuje mnie wyłącznie aspekt prawny.

    Zgłaszasz do Urzędu Patentowego wzór użytkowy i jesteś kryty na amen.
    Twoja konstrukcja jest twoja konstrukcja i nikomu jej nie wolno bez
    twojej zgody powielać niezależnie od zgłoszenia wzoru użytkowego - ale
    jak zgłosisz to nie ma sprawy z dowodzeniem kto był pierwszy i kto z
    kogo ściągał.

    --
    Darek

  • 14. Data: 2009-09-08 21:36:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik ulyssess napisał:

    > A mo?e by tak wystawic np na dwa porty jakies tam stany logiczne, nawet
    > zxmieniajace sie, i podac je na np CD4011 i po?aczyc tak ?eby po powrocie na
    > dwa inne porty dawa?o to jak?? tam kombinacje, a potem tego scalaka zjechac
    > szlifierk?? Stara metoda jak ?wiat stosowana w przemy?le. ?eby konkurencja
    > nie wiedzia?a na czym to zrobili?my, b?d 1/4 nie da?o sie to naprawiae.

    Godzina gotowania w kwasie mrówkowym i rzut oka na chip - czytam die
    mark i wiem co za scalak...

    --
    Darek

  • 15. Data: 2009-09-10 06:52:03
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > twojej zgody powielać niezależnie od zgłoszenia wzoru użytkowego - ale
    > jak zgłosisz to nie ma sprawy z dowodzeniem kto był pierwszy i kto z

    To chyba jednak nie wszystko. Co z podjęciem działań mających na celu
    odczytanie oprogramowania mikrokontrolera?
    K.

  • 16. Data: 2009-09-10 12:15:26
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "John Smith" napisał:
    > To chyba jednak nie wszystko. Co z podjęciem działań mających na celu
    > odczytanie oprogramowania mikrokontrolera?

    niekture procesorki mają zabezpieczenie przed odczytem pamięci, co nie
    zmienia faktu że w fabryce rendgenem to potrafią zrobić:O)

  • 17. Data: 2009-09-10 13:36:00
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Papa Smerf wrote:

    > niekture procesorki mają zabezpieczenie przed odczytem pamięci, co nie
    > zmienia faktu że w fabryce rendgenem to potrafią zrobić:O)

    "rendgenem"? Czyli jak?
    K.

  • 18. Data: 2009-09-11 00:00:03
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > niekture procesorki mają zabezpieczenie przed odczytem pamięci, co nie
    > zmienia faktu że w fabryce rendgenem to potrafią zrobić:O)

    No to trzeba zastosować procek utrudniający maksymalnie takie
    "eksperymenty". Poczytaj o:
    http://www.atmel.com/products/SecureAVR/

    Na przykład taki procesor:
    http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?p
    art_id=3731
    całkiem nieźle broni się przed atakami:

    "o Dedicated Hardware for Protection Against SPA/DPA Attacks
    o Advanced Protection Against Physical Attack, Including Active Shield
    o Environmental Protection Systems
    o Voltage Monitor
    o Frequency Monitor
    o Light Protection
    o Temperature Monitor
    o Secure Memory Management/Access Protection (Supervisor Mode)"

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 19. Data: 2009-09-11 15:46:41
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "John Smith" napisał:
    > "rendgenem"? Czyli jak?

    normalnie, kładziesz pod lampę X i robisz zdjęcie:O)
    pwenie tylko spore laboratoria i fabryki mają taki sprzęt i ludzi
    potrafiacych to robić:O)

  • 20. Data: 2009-09-11 15:53:33
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Adam Dybkowski" napisał:
    > No to trzeba zastosować procek utrudniający maksymalnie takie
> [...]

    nic pod tymi linkami konkretnego nie widzę:O(
    czyli jak te procki bronią się przed odczytem pamięci, mają czujnik rendgena
    i kasują pamięć?:O)