  • 21. Data: 2009-09-11 17:54:08
    Temat: Re: zabezpieczenie płytki przed skopiowaniem
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Papa Smerf wrote:

    > normalnie, kładziesz pod lampę X i robisz zdjęcie:O)
    > pwenie tylko spore laboratoria i fabryki mają taki sprzęt i ludzi
    > potrafiacych to robić:O)

    I jak? Wyskakuje program źródłowy w języku C z boku tej lampy?
    K.

  • 22. Data: 2009-09-11 17:56:34
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > No to trzeba zastosować procek utrudniający maksymalnie takie
    > "eksperymenty". Poczytaj o:
    > http://www.atmel.com/products/SecureAVR/
    >
    > Na przykład taki procesor:
    > http://www.atmel.com/dyn/products/product_card.asp?p
    art_id=3731
    > całkiem nieźle broni się przed atakami:
    >
    > "o Dedicated Hardware for Protection Against SPA/DPA Attacks
    > o Advanced Protection Against Physical Attack, Including Active Shield
    > o Environmental Protection Systems
    > o Voltage Monitor
    > o Frequency Monitor
    > o Light Protection
    > o Temperature Monitor
    > o Secure Memory Management/Access Protection (Supervisor Mode)"

    Teoretycznie znam te procesorki, w praktyce nie miałem ich w ręku.
    A pytanie dotyczyło prawnej strony ochrony oprogramowania w uC.
    K.

  • 23. Data: 2009-09-11 19:54:49
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Papa Smerf napisał:

    > normalnie, kładziesz pod lampę X i robisz zdjęcie:O)
    > pwenie tylko spore laboratoria i fabryki mają taki sprzęt i ludzi
    > potrafiacych to robić:O)

    Raczej specjalizowane firmy - producentowi elektroniki nie opłaca się
    utrzymywać działu reverse engineeringu - bo ludziom się tym zajmującym
    żeby utrzymali dostateczny poziom kwalifikacji trzeba zapewnić ciągłość
    pracy przy tych właśnie zadaniach - tu się nie bardzo daje przerzucać
    okresowo ludzi z działu konstrukcyjnego. I żeby nie było - wiem co
    piszę, ciut się tym zajmowałem...
    Jak chcesz to mogę ci poszukać kontaktów na wykonanie takiego zlecenia
    (choć nie od każdego zlecenie zostanie przyjętecałkiem szemrani
    zleceniodawcy są spuszczani na dev/drzewo.

    --
    Darek

  • 24. Data: 2009-09-11 19:58:16
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "John Smith" napisał:
    > I jak? Wyskakuje program źródłowy w języku C z boku tej lampy?

    w sporym uproszczeniu tak to mozna opisać, acha wyskakuje binarna zawartość
    pamięci, do kopiowania to wystarczy:O)

  • 25. Data: 2009-09-11 20:21:11
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" napisał:
> [...]
    > pracy przy tych właśnie zadaniach - tu się nie bardzo daje przerzucać
    > okresowo ludzi z działu konstrukcyjnego. I żeby nie było - wiem co piszę,

    tak, czy siak na coś takiego chyba potrzeba sporo kasy i przy mało
    budrzetowych projektach się raczej nie opłaca:O)

    > Jak chcesz to mogę ci poszukać kontaktów na wykonanie takiego zlecenia
    > (choć nie od każdego zlecenie zostanie przyjętecałkiem szemrani
    > zleceniodawcy są spuszczani na dev/drzewo.

    nie, dzięki, ja nie chcę, na szczęście nie należę do tej kategorii ludzi co
    mają jedną szarą komurkę i dwie lewe ręce i potrfiacych tylko cudze pomysły
    kraść(czytaj: większość polskich pseudo biznesmenuf:O)

  • 26. Data: 2009-09-12 07:39:50
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    > tak, czy siak na coś takiego chyba potrzeba sporo kasy i przy mało
    > budrzetowych projektach się raczej nie opłaca:O)

    Oj sporo, sporo... Rozmowa zaczyna się od wyraźnych k$ a kończy czasami
    w okolicach M$...

    --
    Darek