  • 11. Data: 2021-01-08 10:21:11
    Temat: Re: zablokowany ekran pinem
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zamontuje dwie kamerki albo jakis program sledzacy na twoim
    > komputerze, poznam login i haslo, i do szczescia bedzie mi brakowalo
    > tylko sms z telefonu ...
    >
    > J.

    Są lepsze metody. Bez koniecznosci instalowania Czegokolwiek. Wystarczy
    przestawić DNS w polaczeniu sieciowym. Pozniej wystarczy przyjsc za kilka
    dni i poczekac az znowu wyjdzie do sracza a na stole niech lezy telefon.

  • 12. Data: 2021-01-08 12:15:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 08 Jan 2021 09:21:11 GMT, ydziO napisał(a):

    > Są lepsze metody. Bez koniecznosci instalowania Czegokolwiek. Wystarczy
    > przestawić DNS w polaczeniu sieciowym. Pozniej wystarczy przyjsc za kilka
    > dni i poczekac az znowu wyjdzie do sracza a na stole niech lezy telefon.

    Teoretycznie przegladarka powinna ostrzec, ze jej sie certyfikat
    strony nie zgadza, ale jak widac - ludzie i tak wpadaja.

    J.

  • 13. Data: 2021-01-08 12:39:53
    Od: collie <c...@v...pl>

    W piątek, 8.01.2021 o 10:21, ydziO napisał:

    > Są lepsze metody. Bez koniecznosci instalowania Czegokolwiek. Wystarczy
    > przestawić DNS w polaczeniu sieciowym. Pozniej wystarczy przyjsc za kilka
    > dni i poczekac az znowu wyjdzie do sracza a na stole niech lezy telefon.

    A w sraczu, gdy spuści spodnie, ukraść mu z kieszeni - długą ręką
    z sąsiedniej kabiny - kartę-zdrapkę z kodami do uwierzytelniania
    operacji w banku. I tak dalej brnąć w głupoty. A rozmawiamy tu nie
    o metodach włamania na konto bankowe, ale o prostym zaprzeczeniu
    napisanej przez gimbusa durnocie, że wystarczy 5 minut dostępu do
    czyjegoś niezablokowanego telefonu, by właścicielowi wyczyścić
    konto w banku. A to jest trzecia prawda ks. Tischnera. I tyle.

    --
    Kdyby hloupost nadnášela, tak se tady budete vznášet jako holub!
    (doktor Štrosmajer)

  • 14. Data: 2021-01-08 14:03:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 12:39:53 +0100, collie napisał(a):

> [...]
    > czyjegoś niezablokowanego telefonu, by właścicielowi wyczyścić
    > konto w banku. A to jest trzecia prawda ks. Tischnera. I tyle.

    Sam piszesz trzecia prawde, skoro potrzeba troche przygotowan, a potem
    jeszcze 3 minuty dostepu do cudzego telefonu.

    Albo i 2 minuty - zainstaluje sie cos na telefonie, bedzie staly
    dostep ...

    J.

  • 15. Data: 2021-01-08 14:21:24
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Teoretycznie przegladarka powinna ostrzec, ze jej sie certyfikat
    > strony nie zgadza, ale jak widac - ludzie i tak wpadaja.
    >
    > J.

    Nie. Przegladarka sprawdza tylko czy certyfikat jest poprawny. Zawartosci
    certyfikatu nie sprawdza i w tym jest problem wielu oszukanych osob.

  • 16. Data: 2021-01-08 14:28:15
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    collie <c...@v...pl> wrote:

    > A w sraczu, gdy spuści spodnie, ukraść mu z kieszeni - długą ręką
    > z sąsiedniej kabiny - kartę-zdrapkę z kodami do uwierzytelniania
    > operacji w banku.
    Mowa byla o telefonie a nie o zdrapkach. Poza tym banki w głównej mierze
    odeszły od zdrapek. Moze jeszcze gdzies funkcjonują ale teraz zatwierdza
    się telefonem.

> [...]
    > napisanej przez gimbusa durnocie, że wystarczy 5 minut dostępu do
    > czyjegoś niezablokowanego telefonu, by właścicielowi wyczyścić
    Wystarczy 5 minut.
    Spryciarze nawet i bez dostępu do telefonu okradają ludzi metodą "Man in
    the Middle". Dlatego banki zaczęły w sms-ach podawac oprócz kodu
    potwierdzającego transakcję, także kwotę. Żeby klient banku mógł sam
    spostrzec że coś jest nie tak.

  • 17. Data: 2021-01-10 01:28:22
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-07 18:00, collie wrote:

    > Nie fanzol o inaczach, tylko napisz, jak Ty się zalogujesz do mojego
    > banku i zrobisz przelew z mego konta, gdy pozostawię na biurku
    > niezablokowany telefon i wyjdę na 5 minut do sracza.

    Normalnie: zaloguje się do banku danymi, które pozyskał cyfrowo po
    poprzednim pozostawieniu telefonu na biurku.

    > A odpowiadam
    > tylko dlatego, że nie lubię jak gimbaza pierdoli głupoty na newsach.

    Aha, aha

  • 18. Data: 2021-01-10 01:30:18
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2021-01-08 12:39, collie wrote:

> [...]
    > napisanej przez gimbusa durnocie, że wystarczy 5 minut dostępu do
    > czyjegoś niezablokowanego telefonu, by właścicielowi wyczyścić

    Bo wystarczy. Trzeba tylko przygotować się.

    > A to jest trzecia prawda ks. Tischnera. I tyle.

    Aha, aha.

  • 19. Data: 2021-01-11 12:58:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2021-01-07 18:00, collie wrote:

    >Normalnie: zaloguje się do banku danymi, które pozyskał cyfrowo po
    >poprzednim pozostawieniu telefonu na biurku.

    Raczej nie. Te apki ukrywaja login do ST, haslo tez inne, no chyba, ze
    jakis hacker potrafi z apki wyciagnac dane.

    Ale ... mowa byla o SMS a nie o apce
    ... no chyba, ze by tak zajrzec do przegladarki w telefonie, moze tam
    zapamietany login.

    J.

  • 20. Data: 2021-01-11 14:19:46
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Ale ... mowa byla o SMS a nie o apce

    > ... no chyba, ze by tak zajrzec do przegladarki w telefonie, moze tam
    Też nie. :-)
    Pole hasło jest maskowane i żadna przeglądarka nie zapamiętuje, bo za
    każdym razem musisz wpisać inne litery/cyfry/znaki.
    Ostatnio spotkałem sie że bank Santander pozwalał na autoryzację
    niemaskowanym hasłem, tylko pełnym. Ale to na wyraźne ustawienie
    użytkownika konta. Oczywiście jest to wielce niezalecane.