  • 21. Data: 2021-04-01 19:07:29
    Temat: Re: zarejestrować numer na kartę
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    napisał w wiadomości news:s42vhv$1hag$1@gioia.aioe.org...

    > "Arek" 60641a00$0$31100$6...@n...neostrada.pl

    > Więc być może kupił bez rejestracji i teraz chcę zarejestrować.

    > Więc jak jest? -- w RP można teraz kupić SIMkę
    > bez rejestracji czy nie można?...

    Co oznacza kupić w RP? Zamawiasz za granicą przez net,
    płacisz, przyślą.
    Albo u polskiego sprzedawcy kart, można od razu aktywną
    więc nie trzeba aktywować/rejestrować, działa od razu.
    Pytanie czy nasze np. banki będą przysyłały SMS-y na
    zagraniczny numer, tym bardziej jakieś państwowe instytucje.
    No i ile rozmowy kosztują.

    Arek

  • 22. Data: 2021-04-01 23:17:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" 6065fdd1$0$547$6...@n...neostrada.pl

    > Co oznacza kupić w RP?

    W prawnej przestrzeni państwa (czyli instytucji) zwanego
    Rzeczpospolitą Polską. Owszem -- jest pewna niepewność ;)
    gdy kupujemy via net z zagranicy... (czy wówczas kupujemy
    w RP czy poza RP -- imo kupujemy wówczas poza RP, lecz
    wleczemy zakup do RP i w RP zlecamy kupno...)

    > Zamawiasz za granicą przez net, płacisz, przyślą.

    Wówczas chyba nie rejestrujesz w RP -- może mylę się.

    > Albo u polskiego sprzedawcy kart, można od razu aktywną

    Na kogo zarejestrowaną?

    > więc nie trzeba aktywować/rejestrować, działa od razu.

    Działa jako czyja?

    > Pytanie czy nasze np. banki będą przysyłały SMS-y
    > na zagraniczny numer,

    Można zapytać bank -- być może co bank to obyczaj...

    > tym bardziej jakieś państwowe instytucje.
    > No i ile rozmowy kosztują.

    -=-

    30 marca rozpocząłem aktualizację 64W10 do 20H2 -- dopiero
    przed chwilą skończyłem... Już spod 20H2 miałem 12 aktualizacji...

    - 1 funkcji
    - 2 jakości
    - 1 sterowników
    - 4 definicji
    - 4 inne

    Instalowałem na HDD. Najpierw skopiowałem najlepszą, dając
    kopii 128GB (czyli więcej, bo jest kompresja NTFS) na HDD,
    następnie tę świeżą kopię zaktualizowałem... Jeśli ta kopia
    trochę pożyje (i ja dożyję itd.) -- przerzucę ją na SSD,
    dając jej około 40GB bez kompresji NTFS...

    -=-

    OBŁĘD!!! Chwilami oba HDD pracowały na 100%, do tego
    CPU -- też na 100%... Normalnie i dyski odpoczywają,
    i (tym bardziej!!!) CPU odpoczywa. Czy tedy komputer
    z 64W10 na pokładzie służy przede wszystkim (może aż
    niemal wyłącznie?) aktualizowaniu Win?!

    Nvidia ma aktualizację sterownika do Game Ready...
    Może po takiej aktualizacji Opera [i filharmonia?]
    oraz inne przeglądarki (Chroma [i ułomna] oraz FF)
    zaczną współpracowanie/współpracę z Nvidią?...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2021-04-02 03:43:54
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s45d91$nlq$...@g...aioe.org

    > 30 marca rozpocząłem aktualizację 64W10 do 20H2 -- dopiero
    > przed chwilą skończyłem... Już spod 20H2 miałem 12 aktualizacji...

    Nie skończyłem -- trzeba jeszcze usunąć niepotrzebne pliki,
    które pojawiły sie przy pokazji tejże atualizacji... Od paru
    godzin je kasuję i od jakiegoś czasu nie widzę po[d?]stępu...
    [podstępy dostrzegam...]

> [...]
    > trochę pożyje (i ja dożyję itd.) -- przerzucę ją na SSD,
    > dając jej około 40GB bez kompresji NTFS...

    Czyli doliczyć trzeba jeszcze kopiowanie docelowe itp. czynności...

> [...]

    > oraz inne przeglądarki (Chroma [i ułomna] oraz FF)
    > zaczną współpracowanie/współpracę z Nvidią?...

    Chyba lepszym rozwiązaniem są CPU bez zintegrowanego
    GPU -- przynajmniej nie ma problemu z wyborem... Tuż
    po kupnie Acera przeglądarki też nie współpracowały
    z Nvidią... (teraz współpracuje Edge -- wtedy także
    Edge nie współpracowała)

    Poprzednia aktualizacja 64W10 do (chyba) 20H2 początkowo
    dała współpracę Opery i Chromej, ale po jakimś czasie coś
    zupełnie popsuło się w tym temacie, więc porzuciłem partycję
    z 64W10 20H2. Teraz zaktualizowałem ponownie, bo ponoć wkrótce
    64W10 1909 nie będzie obsługiwany/aktualizowany... (może to
    i lepiej?!)

    Z FF na Nvidii miałem problem od dawna (mam tu różne wersje
    FF -- nie tylko o numerki FF tu chodzi) i różne problemy
    z tymi przeglądarkami.

    -=-

    Zostawiam Acera włączonego na kolejną nockę -- pracuje
    tak już od wieczora (około 21 godziny) 30 marca... Trzy
    nocki, być może ponad trzy doby niemal bezustannej młócki
    dyskami...

    Przy okazji -- Seagate SSHD 5400 rpm to dziejowa pomyłka!!!
    Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest Seagate 7200 rpm
    dający 150 MB/s na swym początku... Chyba najtaniej taki
    nowy (chyba wyłuskany z czegoś, ale z zerowym przebiegiem)
    500GB można było kupić na Allegro za 60 pln.

    -=-

    Serdeczne dzięki Olaf za poradę -- odradzenie mi kupna 2TB SSHD...

    --