  • 21. Data: 2021-01-08 13:09:51
    Temat: Re: zasilacz i obudowa nowe
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-07, Smok Eustachy <s...@w...pl> wrote:

    > Zastaw Ryzena wychodzi 300 zł więcej niż Intel, przy czym Ryzen 3 3100
    > jest niedostepny.
    > Ryzen ten wychodzi mniej - wiecej tyle co ten I 3 z integrą.

    Kupiłem pół roku temu używanego Ryzena 7 1700pro na Alim za ca 350zł i
    sobie chwalę. 14670 passmark vs i3 10100 pod 9000. Fakt, musiałbyś się
    teraz szarpnąc i na grafikę.

    Ale patrzę teraz i tak tanio się już nic nie dostanie. Oj, chyba
    spóźniłeś się z tą modernizacją. Jakby mnie coś już przyparło aby
    kupować teraz to jednak polizingowca, co najwyżej w dużej obudowie,
    jeśli chcesz te gdzieindziej wspomniane dyski poupychać,

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2021-01-08 13:31:27
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
> [...]
    > kupować teraz to jednak polizingowca, co najwyżej w dużej obudowie,
    > jeśli chcesz te gdzieindziej wspomniane dyski poupychać,

    Ale ja nowy chcę

  • 23. Data: 2021-01-08 15:09:45
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 08.01.2021 o 12:23, trybun pisze:
    /.../

    > Jakaś bzdura aby sprzedawać złożonego kompa bez grafiki.

    Nagrywarka za to jest.

  • 24. Data: 2021-01-08 19:30:16
    Temat: pora na Ryzena.
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Zestaw na Ryzenie:
    Procesor AMD Ryzen 3 3100, 3.6GHz, 16 MB, BOX (100-100000284BOX)
    529 zł

    Płyta główna Gigabyte B550M DS3H
    399 zł

    Pamięć GoodRam IRDM X, DDR4, 16 GB, 3200MHz, CL16 (IR-X3200D464L16S/16GDC)
    309 zł

    Karta graficzna Gigabyte GeForce GT 1030 Low Profile 2GB GDDR5
    (GV-N1030D5-2GL)
    339 zł

    Dysk SSD Intel 665P 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe (SSDPEKNW010T9X1)
    429 zł

    Zasilacz Chieftec GPE-700S 700W
    237,07 zł

    Obudowa Modecom Oberon Pro Silent (AT-OBERON-PS-20-000000-0002)
    183,11 zł

    Złożenie 105 zł.

    2530
    Budżet przekroczony o 500zł.

    Interesuje mnie, czy jest sens brać wyciszoną obudowę?
    I dobór zasilacza, czy dobrze do takiego zestawu jest dobrany i czy sam
    z siebie się nie rozsypie.

  • 25. Data: 2021-01-09 10:24:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    BD?

    -----

  • 26. Data: 2021-01-09 10:40:07
    Temat: Re: pora na Ryzena.
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 08.01.2021 o 19:30, Smok Eustachy pisze:
> [...]
    >
    > Interesuje mnie, czy jest sens brać wyciszoną obudowę?
    > I dobór zasilacza, czy dobrze do takiego zestawu jest dobrany i czy

    Zdecydowanie - nie, jedno że to jej wyciszenie to pewnie w dużej mierze
    chwyt reklamowy a tak ogólnie to po co komu w pececie jakieś wzmocnione
    wyciszenia. Także do takiego zestawu kupowanie zasilacza 700W to wydaje
    się wydatkiem na wyrost. Poza tym skoro jest zewnętrzna grafika to może
    warto by było pomyśleć o poszukaniu oszczędności cenowych w pamięci RAM,
    przy takiej konfiguracji 8 GB powinno wystarczyć.

  • 27. Data: 2021-01-09 11:05:32
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 08.01.2021 o 13:31, Smok Eustachy pisze:

    > Ale ja nowy chcę

    Klient nasz pan.

    Reszta grupy Ci uświadomiła, co się dzieje teraz na rynku komputerowym,
    oraz co jest sensowne do kupienia. Skoro te rady są dla Ciebie
    bezwartościowe, to idź do najbliższego "salonu komputerowego" i niech Ci
    sprzedawca zaproponuje jakieś g*wno, które trzyma dla jeleni, bo jesteś
    idealnym klientem do nabijania w butelkę.

    Bierz najnowszego i3, najtańszą płytę, najdroższy zasilacz, najtańszy
    RAM, najdroższy dysk, najtańsze chłodzenie, najdroższą budę.

  • 28. Data: 2021-01-09 11:53:50
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    W dniu 09.01.2021 o 11:05, zhbick pisze:

    > Klient nasz pan.
    >
    > Reszta grupy Ci uświadomiła, co się dzieje teraz na rynku komputerowym,

    A potem się obudziłes z ręką w nocniku.

    I3 10100 tańszy nie był.
    Podobnie dyski 1 Tb.

  • 29. Data: 2021-01-10 10:57:07
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj zhbick, 09 sty 2021 w
    news:5ff97feb$0$517$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

    > Bierz najnowszego i3, najtańszą płytę, najdroższy zasilacz,
    > najtańszy RAM, najdroższy dysk, najtańsze chłodzenie, najdroższą
    > budę.

    Ja nie mam praktyki w składaniu pc - czy mam rozumieć, że to jest taki
    antyporadnik, jak to zrobić? I że przy niskim budżecie lepiej by było
    zrobić odwrotnie - najwydajniejszy proc w budżecie, droższa płyta,
    niedrogi zasilacz itd.?

  • 30. Data: 2021-01-10 13:06:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ffacf73$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    user pueblo pisze tak:

    > najwydajniejszy proc w budżecie, droższa płyta,
    > niedrogi zasilacz

    Najfajniejsze odczucia z uzywania kompa są kiedy jest
    najwydajniejszy proc w budżecie, dużo ramu tj 16gb
    karta pasywna, płyta nieważna byle był slot dla nvme
    a zasilacz żeby się nie zepsuł.

    Nie byłem fanem Seasonic a jednak go kupiłem
    jak obejrzałem w środku i płytki pcb.

    Niektóre marki maja tam coś upchane kolanem
    a fama rozdęta jak balon jaka to nie super marka.

    --
    Piter