  • 11. Data: 2009-03-23 12:31:49
    Temat: Re: zasilanie 12V i 9V
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Uzytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    news:d018d710-9612-4c7c-bd1e-4942b7374079@q9g2000yqc
    .googlegroups.com...
    On Mar 23, 11:57 am, "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl> wrote:

    > (9-1,4) * sqrt(2) = ~10.75V

    A gdzie jest blad, bo szczerze mówiac to nie bardzo widze o co moze ci
    chodzic.
    W prostowniku dwupolówkowym prad plynie podczas jednego okresu przez 2 diody
    czyli spadek napiecia na nich to ok. 0.7V.
    Po wyprostowaniu napiecia na kondensatorze mamy pierwiastek z 2 razy wieksze
    napiecie
    wyjsciowe. No chyba ze jeszcze cos jest na rzeczy.

    bhk

  • 12. Data: 2009-03-23 13:49:33
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    bhk denied rebel lies:

    > A gdzie jest blad, bo szczerze mówiac to nie bardzo widze o co moze
    > ci chodzic.

    Może tutaj:
    $ echo "(9-1.4) * sqrt(2)" | bc
    7.6

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Like the fire of pain in the daylight
    (::) (::)|

  • 13. Data: 2009-03-23 14:17:03
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    MoonWolf pisze:
    > bhk denied rebel lies:

    > Może tutaj:
    > $ echo "(9-1.4) * sqrt(2)" | bc
    > 7.6

    Czyli sqrt(2) = 1? Odważne założenie.

  • 14. Data: 2009-03-23 14:51:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Przy łączeniu wielu urządzeń do wspólnego zasilacza można się zdziwić,
    > zarówno przy DC jaki AC, bo bez sprawdzenia nie wiadomo, jak zasilanie
    > jest
    > podłączone do masy wewnątrz pudełka.
    > Mogą się pojawić zakłócenia od tzw. "pętli masy" albo i zwarcie - na
    > krótko,
    > przez diody itp.
    > Przy mocnym wspólnym zasilaczu mogą się efekty "światło, dźwięk i dym"
    > pokazać.
    > Operację łączenia należy zacząć od sprawdzenia omomierzem wejść zasilania

    W prądzie przemiennym masz dodatnie jak i ujemne połówki.
    Testujemy pojedyncze urządzenie i jeszcze tak jak napisałeś omomierz prawdę
    ci powie.
    Musiałbyś mieć naprawdę pechowe urządzenie aby zobaczyć dym.

    Marek

  • 15. Data: 2009-03-23 15:09:58
    Od: "bhk" <bkot@_USUN_polsoft.pl>

    Użytkownik "Zbych" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli sqrt(2) = 1? Odważne założenie.

    otóż to!
    http://www.google.pl/search?source=ig&hl=pl&rlz=&=&q
    =(9-1.4)+*+sqrt(2)&btnG=Szukaj+w+Google&meta=lr%3D&a
    q=f

    Jak dla mnie nadal jest to około 10.75V.
    Chyba ze błąd w rozumowaniu.

    bhk

  • 16. Data: 2009-03-23 15:16:09
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    bhk <bkot@_USUN_polsoft.pl> napisał(a):

    > Chyba ze błąd w rozumowaniu.
    >
    > bhk

    Właśnie błąd.
    Najpierw obliczyć wartość szczytową a dopiero później odjąć napięcie
    przewodzenia diod.

  • 17. Data: 2009-03-23 15:27:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał tak:

> [...]
    > pokazać.
    > Operację łączenia należy zacząć od sprawdzenia omomierzem wejść zasilania w

    Pytającemu nie chodziło o to, by działały "wszystkie urządzenia", tylko
    konkretne dwa: router i accespoint. W urządzeniach tego typu wszystkie
    wyjścia są z zasady odseparowane galwanicznie od masy.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-03-23 15:56:09
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Melwin" <c...@t...pbz>
    napisał w wiadomości news:gq7ktu$lsc$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tak sobie pomyślałem, że lepiej będzie jak to zastąpię:

    Nie. Lepiej już jest. Możesz to tylko pogorszyć a przy odrobinie szczęścia i
    coś zepsuć.

    e.

  • 19. Data: 2009-03-23 16:07:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > Nie. Lepiej już jest. Możesz to tylko pogorszyć a przy odrobinie
    > szczęścia i coś zepsuć.

    Ja mam kilka podobnych urządzeń zasilanych z zasilacza w komputerze.
    Jest lepiej niż było przedtem, zwłaszcza jeśli chodzi o poziom entropii
    wśród kabli. Ale ja to nigdy szczęśia nie miałem, to pewnie dlatego.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-03-23 16:23:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > jednostkowy przypadek :)
    > a może dlatego, że "podobnych urządzeń" a nie jedno AC inne DC jedno
    > na 9V drugie na 12, z masą na złączu/ach, bez masy na złączu itp

    Akurat jedno z nich było AC. (Już nie jest, bo to był modem telefoniczny,
    całkiem dzisiaj nieprzydatny, a nie dlatego, że się spaliło.)

    A zasilacze do swoich urządzeń, to Chińczyki teraz dodają po uważaniu.
    Zdarza się, że w komplecie jest 12V, a po wymianie na 9V działa równie
    dobrze, z tym że się mniej grzeje.

    --
    Jarek