  • 1. Data: 2010-03-23 10:12:16
    Temat: zegary vs. GPS ???
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze wskazaniami
    prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:
    w moich samochodach:
    hyundai getz - wskazania w zasadze zgodne. To co na prędkościomierzu pokrywa
    się mniej więcej w całym użytecznym zakresie (tj od 40 km/h) z wartościami
    pokazywanymi przez GPSa

    dacia logan MCV - niezła jazda :) Zegarki daci zawyżają jak cholera, i tak:
    auto 60 km/h, GPS <50 km/h
    auto 90 km/h, GPS ok 76 km/h
    auto 100 km/g, GPS ok 88 km/h
    auto 140 km/h, GPS ok 125 km/h

    lublin - upssss GPS okazał się być jedynym działającym prędkościomierzem,
    ale jak się okazuje moje subiektywne poczucie prędkości określane szybkością
    przesuwania się pasów na drodze czy prędkością mijania drzew nie zawiodło
    mnie :)

    auta obce:
    saab95 - w pełni zgodne wskazania prędkościomierza i GPS
    peugeot partner, nówka sztuka - zawyża około 10 km/h w stosunku do GPS

    A jak u Was w innych autach ?
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2010-03-23 10:15:32
    Temat: Re: zegary vs. GPS ???
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Od jakiegoś czasu porównuję sobie wskazania prędkościomierzy ze
    > wskazaniami prędkości z GPSa i wychodzą całkiem dziwne kwiatki:

    predkosciomierz nie moze zanizc przedkosci, a moze zawyzyc o
    10%+4km/h. Taki przepis.
    Nie zdziwilbym sie gdyby byly strojone na 5%+2km/h.

    Co prawda teraz sa chyba elektroniczne-cyfrowe, i nie ma co stroic,
    robi sie dokladnie :-)

    > dacia logan MCV - niezła jazda :) Zegarki daci zawyżają jak
    > cholera, i tak:
    > auto 60 km/h, GPS <50 km/h
    > auto 90 km/h, GPS ok 76 km/h
    > auto 100 km/g, GPS ok 88 km/h
    > auto 140 km/h, GPS ok 125 km/h

    Jak widac w gornej granicy normy, ale sprawdz jeszcze czy opony
    masz zgodne z wymaganiami fabrycznymi.

    J.

  • 3. Data: 2010-03-23 10:17:55
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Jackare pisze:
    > A jak u Was w innych autach ?

    saab 9-3 także mniej więcej o jakieś 7-8km zawyża, punto od 5-7km, im
    szybciej tym bardziej to widać.

    --
    krzysiek82

  • 4. Data: 2010-03-23 10:20:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Jak widac w gornej granicy normy, ale sprawdz jeszcze czy opony masz
    > zgodne z wymaganiami fabrycznymi.

    w dacie mam takie jak kupiłem z samochodem -letnie to jakieś micheliny,
    zimowe - nawet nie wiem jakiej marki, szczerze mówiąc nie zastanawiałem się
    nad tym. Sprawdzę z ciekawości róznice we wskazaniach bo będę na dniach
    zmieniał kapcie.
    W gacku mam te same rozmiary co montowane fabrycznie bo na naowy komplet też
    kupilem sobie hankooki, tak bardzo byłem z nich zadowolony
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-03-23 10:24:36
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > dacia logan MCV - niezła jazda :) Zegarki daci zawyżają jak cholera, i
> [...]

    Gdzie jest miernik prędkości i jakie masz opony?

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 6. Data: 2010-03-23 10:28:48
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jackare wrote:

    > A jak u Was w innych autach ?

    Ford Mondeo

    Wskazania zegarów 50km/h - GPS - 45km/h
    Wskazania zegarów 100km/h - GPS - 90km/h

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 7. Data: 2010-03-23 10:38:56
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    > A jak u Was w innych autach ?
    Zarowno w Thali I, Twingo I, Twingo II, Clio, Clio Grandtour, Punto I,
    Matizie, Pandzie o ile kola byly standardowej wielkosci to do okolo
    50km/h wstazania byly zgodne w 99% a pozniej roznica niznacznie rosnie
    ale nie jest to przepasc (roznica max kilku km). Testowane niedawno Clio
    Grandtour:
    50 licznikowe = 49 GPS
    70 licznikowe = 68 GPS
    100 licznikowe = 97 GPS
    150 licznikowe = 146 GPS
    190 licznikowe = 181 GPS
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 8. Data: 2010-03-23 10:42:45
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > saab95 - w pełni zgodne wskazania prędkościomierza i GPS
    > peugeot partner, nówka sztuka - zawyża około 10 km/h w stosunku do GPS

    Też to zauważyłem, w autach w których jeździłem/jeżdżę różnica ta jest
    na poziomie 10% i przeważnie o tyle pozwalam sobie "przekraczać"
    prędkość z czystym sumieniem przejeżdżając np koło fotoradaru czy patrolu.

  • 9. Data: 2010-03-23 10:43:00
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 23 Mar 2010 10:12:16 +0100, Jackare napisał(a):

    > A jak u Was w innych autach ?

    Opel Corsa A - zawyżanie na poziomie przytoczonego przez Ciebie Logana
    (przy 90 na liczniku jest GPSowe 78).
    Skoda Fabia - przy 110 na liczniku jedzie jakieś 103. Przy 140 GPSowym
    było chyba koło 150 na liczniku.
    Opel Corsa C jeszcze nie został przetestowany.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 10. Data: 2010-03-23 11:06:14
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gabriel'Varius' napisał:

> [...]
    Pamietaj jeszcze o bledzie odczytu wartosci z zegarow w aucie podczas
    wykonywania pomiarow - tzw. blad paralaksy
    pozdrawiam

    Oskar Wilde