  • 1. Data: 2012-08-09 09:12:37
    Temat: Re: zm?czone ga 1/4 niki w XJ600
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-08-09, ARO <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > sa rozbite rozpylacze (owale zamiast otworow), dwie membrany dziurawe i
    > urwane dwie sruby trzymajace caly jet housing. W takim wypadku lepiej
    > poszukac kompletnych niezajezdzonych gaziorow, niz sciagac z konca swiata
    > zestawy naprawcze. Kupowanie gaznikow bedzie prawdopodobnie w ciemno, bo jak
    > znam zycie, to zaden z tych pajacow na alledrogo nie bedzie ani chcial, ani
    > tym bardziej umial zrobic fotek elementow, ktore mnie interesuja. Zakladam,
    > ze mlodsze roczniki moga miec mniej wychlastane graty - stad pomysl.

    Nie wiem jak jamachacha ale KHI w swoich serwisowkach gazniki ma konkretnie
    opisane, model, wszystkie dysze itp. moze sciagnij serwisowke od starszej XJ
    i nowszej i zobacz?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2012-08-09 09:20:13
    Temat: Re: zm?czone ga?niki w XJ600
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-08-09 09:22, ARO pisze:
    > Czo?em kluski z roso?em!
    >
    > Czy kto? z Was orientuje si? czy do przedliftowej dywersji XJ600 (4BR z '94)
    > mo?na za?o?y? ga?niki od nowszej wersji produkowanej po 98 roku? Wyczyta?em
    > ?e nowsze mia?y ssanie na kierownicy i czujnik po?o?enia przepustnicy - to
    > niby nie problem. A jak rozstaw i srednica gardzieli oraz inne sprawy?
    > B?dzie to pasowa? i dzia?a? jak nale?y?

    tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
    polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
    elektryczne.

> [...]
    > tym bardziej umial zrobic fotek elementow, ktore mnie interesuja. Zakladam,
    > ze mlodsze roczniki moga miec mniej wychlastane graty - stad pomysl.

    Kup gazniki na ebay.de. Tam jest duzo mniejsza szansa trafienia zbuka.
    Ladne uzywki kosztuja ok 120-130 Euro.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2012-08-09 09:22:49
    Temat: zmęczone gaźniki w XJ600
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Czołem kluski z rosołem!

    Czy ktoś z Was orientuje się czy do przedliftowej dywersji XJ600 (4BR z '94)
    można założyć gaźniki od nowszej wersji produkowanej po 98 roku? Wyczytałem
    że nowsze miały ssanie na kierownicy i czujnik położenia przepustnicy - to
    niby nie problem. A jak rozstaw i srednica gardzieli oraz inne sprawy?
    Będzie to pasować i działać jak należy?

    Problem polega na tym, że model motocykla ma już swoje lata i obawiam sie,

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp

  • 4. Data: 2012-08-09 20:03:54
    Temat: Re: zmęczone gaźniki w XJ600
    Od: "marvin" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Kuczu" napisal w wiadomosci...

    > tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
    > polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
    > elektryczne.

    Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to miec
    jakies znaczenie dla gaznikow.

    Pozdrawiam
    marvin
    tdm900

  • 5. Data: 2012-08-09 20:28:55
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-08-09, marvin <m...@w...pl> wrote:

    > Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to miec
    > jakies znaczenie dla gaznikow.

    Raczej nie, pompa sie wylacza po zamknieciu zaworka iglicowego. Pompy sa
    przewaznie w moto gdzie konstrukcyjnie najnizszy punkt zbiornika jest nizej
    od komor plywakowych a tego grawitacja nie ogarnie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 6. Data: 2012-08-10 01:56:58
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "marvin" <m...@w...pl> napisał w:

    > Dodatkowo nowsza miala elektryczna pompe paliwa - nie wiem czy moze to
    > miec
    > jakies znaczenie dla gaznikow.

    Akurat ja mam na warsztacie starszą wersję ('94) gdzie jest dość ciekawie i
    nietypowo, bo:
    1. jest kranik podciśnieniowy (PRI-RES-ON),
    2. jest pompa paliwa, taka standardowa z przeponą.
    I teraz o ile silnik nie pracuje (nie wytwarza podcisnienia) i kranik jest
    na ON, to gdy wlaczy sie zapłon, to pompa dostaje szału, bo ma zatkany
    dolot. Taka anegdotka.

    Jak jest w ta pompa w nowszym modelu (czyli 1998+) tego nie wiem. Obecnosc
    pompy w tym przypadku nie ma znaczenia.

    --
    ARQ
    transalp

  • 7. Data: 2012-08-10 02:20:52
    Temat: Re: zmeczone gazniki w XJ600
    Od: "ARO" <a...@p...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <q...@g...com> napisał :

    > tak, fizycznie beda pasowac bo silnik jest ten sam. Roznice w rocznikach
    > polegaja tez na podgrzewaniu. jedne mialy podgrzewanie olejem a inne
    > elektryczne.

    Ciekawe jak to sie miesci pod bakiem, miedzy rama i laczy z puszka
    powietrzna... Z serwisowki, ktorej istnienie przytacza AZ nie dowiem sie
    rzeczy o ktore pytam. Haynes podaje parametry do regulacji, wymiary dysz i
    inne standardowe sprawy rozbiorkowo-sewisowe typu rysunek eksplodowany, z
    ktorego odpowiedzi tez nie uzyskam. Serwis manuala Yamahy akurat do tego
    motocykla nie znalazlem, chyba ze ktos ma i sie podzieli, to ja bardzo
    chetnie :)

    Pomimo, ze z prądem jestem na "ty", zastanawiam sie czy nie pozbyc sie tego
    podgrzewania. Jaki to ma sens w naszych warunkach klimatycznych? Tym
    bardziej, gdyby pozostac przy oryginalnych gaznikach, to dopiero goracy olej
    jest je w stanie ogrzac. Domyslam sie, ze to ma na celu tylko termiczna
    stabilizacje warunkow pracy, bo siedzi w gazniku tez jakas czujka
    temperatury, ktora jest podpieta pod sterownik razem z tym zaworem
    otwierajacym obieg oleju. No patrz pan, ze inne moto tego nie maja, a
    jezdza, chocby moj trampek. Niby hąda.

    > Kup gazniki na ebay.de. Tam jest duzo mniejsza szansa trafienia zbuka.
    > Ladne uzywki kosztuja ok 120-130 Euro.

    Argumenty by sie tam zalogowac ciagle gromadze, ale chyba jeszcze nie
    osiagnely one masy krytycznej ;) Klient jest w stanie zaplacic za uzywane
    gazniki maksymalnie taka cene, ktora przytaczasz, jednak musi miec 100%
    pewnosc ze bedzie to dobry towar. Dla mnie z kolei umoczyc 4..5 stów za
    jednym strzałem to dosc smutny temat.

    --
    ARQ
    transalp

  • 8. Data: 2012-08-10 09:59:24
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2012-08-10, ARO <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > ktorego odpowiedzi tez nie uzyskam. Serwis manuala Yamahy akurat do tego
    > motocykla nie znalazlem, chyba ze ktos ma i sie podzieli, to ja bardzo

    No to inaczej:

    http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/1994-ya
    maha-seca-ii-600-xj600sf/o/m146387#sch138374

    W tabelce na dole masz wszystkie dysze z rozmiarami.

    --
    Artur
    ZZR 1200