  • 31. Data: 2024-02-26 20:22:16
    Temat: Re: 0,7+0,8=1,1
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 19:47, J.F pisze:

    > Ale akurat to są bardzo stare przepisy.
    >
    > Od dawna moc bierna była problemem, były opłaty za zbyt dużą, były
    > liczniki, i nawet były zapisy, ze pojemnościowa jest niedopuszczalna
    > ... tylko że problemem była indukcyjna, bo rózne silniki i dławiki
    > świetlówek ją generowały.
    >
    > A teraz jak widac - pojemnościowa jest problemem, bo indukcyjnej już
    > sie nie bierze :-)

    Sporo mocy pojemnościowej generuje oświetlenie led.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 32. Data: 2024-02-27 03:04:54
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Teraz widzę jeszcze jeden problem - ma ktos PV na dachu, falownik daje
    > mu moc czynną, spada pobór mocy czynnej ... a biernej nie.
    > I kara, za nadmiarowy współczynnik.

    Jak miałoby to działać?

    --
    Siedzi zajączek i wyciska cos z policzka. Podbiega sarenka i pyta:
    - Wyciskasz pryszcza?

  • 33. Data: 2024-02-27 04:25:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 02:04:54 -0000 (UTC), Arnold Ziffel wrote:

    > Jak miałoby to działać?

    No normalnie - masz np silnik 2.3kW dla równego rachunku.
    Plynie 10A skladowej rzeczywistej i 5A urojonej, razem
    11.2A, cos fi 0.8944

    I teraz PV generuje np 7A pradu ... rzeczywistego.
    Z sieci płynie wiec 3A składowej rzeczywistej i 5A urojonej,
    690W ale z cos fi=0.51

    Lepsze falowniki moga to skompensowac, ale musza byc lepsze :-)

    J.

  • 34. Data: 2024-02-27 13:21:58
    Od: alojzy nieborak <g...@g...com>

    W dniu 2024-02-27 o 04:25, J.F pisze:

> [...]
    > 690W ale z cos fi=0.51
    >
    > Lepsze falowniki moga to skompensowac, ale musza byc lepsze :-)

    Gdybanie.
    Przydałby się jaki PL/UE system radiowy do synchronizacji
    wszystkich mikro generatorów pompujących prąd do sieci.

    Zerknąłem i jest już synchronizacja ale po sieci internetowej dla
    co lepszych falowników.

  • 35. Data: 2024-02-27 15:43:05
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 27.02.2024 o 13:21, alojzy nieborak pisze:

> [...]
    > wszystkich mikro generatorów pompujących prąd do sieci.
    >
    > Zerknąłem i jest już synchronizacja ale po sieci internetowej dla

    No i po co miałby być synchronizowany radiowo i co to w ogóle ma do
    lokalnego przesunięcia?

  • 36. Data: 2024-02-28 07:22:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 27 Feb 2024 13:21:58 +0100, alojzy nieborak wrote:

    > Gdybanie.

    Czy takie gdybanie ... kto ma, ten sie moze pochwali, jak to u niego
    wyglada - jaki cos fi ma pompa ciepla (z falownikiem moze byc 1),
    a ile pokazuje licznik, jak PV cos daje.

    > Przydałby się jaki PL/UE system radiowy do synchronizacji
    > wszystkich mikro generatorów pompujących prąd do sieci.
    > Zerknąłem i jest już synchronizacja ale po sieci internetowej dla
    > co lepszych falowników.

    Cos takiego jest w planach/wymagane, ale raczej nie radiowe, bo to
    bardziej lokalne musi byc.
    No i w zasadzie taka role pelni napiecie w sieci - za duzo pradu z PV,
    napiecie wzrasta, falowniki powinny zmniejszyc dostawy.
    Choc bardziej przydatny byłby tu czujnik prądu na przyłaczu.

    J.

  • 37. Data: 2024-03-06 20:49:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 28 Feb 2024 07:22:59 +0100, J.F wrote:

    > Czy takie gdybanie ... kto ma, ten sie moze pochwali, jak to u niego
    > wyglada - jaki cos fi ma pompa ciepla (z falownikiem moze byc 1),
    > a ile pokazuje licznik, jak PV cos daje.

    A propos

    https://www.youtube.com/watch?v=ASQ2e46F1DA

    To jak - jest problem, czy obiekty inne ?

    J.

  • 38. Data: 2024-03-11 11:31:51
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 26.02.2024 o 19:47, J.F pisze:
    > Teraz widzę jeszcze jeden problem - ma ktos PV na dachu, falownik daje
    > mu moc czynną, spada pobór mocy czynnej ... a biernej nie.
    > I kara, za nadmiarowy współczynnik.

    Opowiadasz głupoty, jak falownik pracuje to zasila, wtedy nie ma poboru
    z sieci i nie ma też biernej, nie mówiąc już o tym że prywatnych
    odbiorców to nie dotyczy.

    > No i dawno temu licznik mocy biernej odczytywano raz na miesiąc,
    > to się tam jakos sumowało i uśredniało.
    > Teraz "inteligentny" licznik zlicza to chyba co 15 minut, i moze chyba
    > sam kary naliczac w krótkim okresie ?
    Co godzinę, co 15 minut maja być taryfy dynamiczne, znowu coś ci się
    pokićkało :(

    --
    Janusz

  • 39. Data: 2024-03-11 11:42:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Mar 2024 11:31:51 +0100, Janusz wrote:

    > Opowiadasz głupoty, jak falownik pracuje to zasila, wtedy nie ma poboru
    > z sieci i nie ma teĹź biernej,

    Może się mylę, ale falownik w wersji podstawowej, dostarcza prąd
    synchronicznie do napięcia w sieci.
    I jak odbiornik bierze przesunięty, to składowa czynna się zmniejszy,
    ale bierna nie ...

    > nie mówiąc już o tym że prywatnych odbiorców to nie dotyczy.

    Na razie ...

    > Co godzinę, co 15 minut maja być taryfy dynamiczne, znowu coś ci się
    > pokićkało :(

    A bo to wiadomo co będzie ... tak czy inaczej - potrafią to zliczyc w
    krĂłtkim okresie ..

    J.