  • 61. Data: 2011-10-08 17:03:22
    Temat: Re: 1.) Defragmentacja dysku SSD. 2.) Dysk SSD a program MHDD.
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisa?(a):

    > Trudno się oprzeć wrażenie, że przy pierwszym "przebiegu" dysk robił coś jeszcze
    > po całości....

    Kontroler cały czas coś tam robi ;) Nawiasem mówiąc po ugrade firmware w
    moim vertexie 2 - mam wrażenie, że lepiej mu się "śmiga" ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 62. Data: 2011-10-08 19:39:21
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Kontroler cały czas coś tam robi ;) Nawiasem mówiąc po ugrade firmware w
    > moim vertexie 2 - mam wrażenie, że lepiej mu się "śmiga" ;)

    Do której wersji?

    latet

  • 63. Data: 2011-10-08 20:34:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Kicer" <...@...c> napisał w wiadomości

    > mniejsza o latanie, ale podejrzewam, że elektronika wewnątrz umożliwia
    > szybszy odczyt/zapis jesli transfer dotyczy kolejnych bloków (chyba we
    > wszystkich urządzeniach od ramów po hdd tak jest).

    Tam nie ma "kolejnych bloków".

  • 64. Data: 2011-10-09 09:03:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisa?(a):

    > Do której wersji?

    1.35, która wydaje się być najnowszą ;)

    j.

  • 65. Data: 2011-10-09 09:43:16
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > 1.35, która wydaje się być najnowszą ;)

    A którą miałeś wcześniej, tzn. między którą a którą wersją odczułeś zysk
    wydajności?

    latet

  • 66. Data: 2011-10-09 11:01:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Latet napisa?(a):

    > A którą miałeś wcześniej, tzn. między którą a którą wersją odczułeś zysk
    > wydajności?

    1.2cośtam ;)

    j.

  • 67. Data: 2011-10-09 12:31:24
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > 1.2cośtam ;)

    Aha, bo ja mam od nowiści 1.33, więc nie wiem, czy ryzykować wgrywanie 1.35.

    latet

  • 68. Data: 2011-10-09 14:43:26
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

    > Aha, bo ja mam od nowiści 1.33, więc nie wiem, czy ryzykować wgrywanie 1.35.

    Zaryzykowałem. Poszło gładko. Lepiej nie jest, ale na pewno nie jest gorzej.

    latet

  • 69. Data: 2011-10-09 21:53:26
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Tue, 4 Oct 2011 01:07:46 +0200
    doszła do mnie wiadomość <j6df84$3lu$1@inews.gazeta.pl>
    od "Latet" <l...@l...pl> :

    >Niezbyt skuteczna metoda. Zwykle tylko pewna część miejsca "zajętego" przez
    >chwilę przez ten jeden wielki plik jest faktycznie trimowana. O wiele
    >skuteczniejsze jest wypełnienie całej wolnej przestrzeni dużą ilością małych
    >plików i skasowanie ich. Wtedy zwykle (nie zawsze) prawa cała taka przestrzeń
    >zostaje faktycznie strimowana. Przynajmniej tak się dzieje na moim OCZ Vertex 2.

    Trimowane są wszystkie, natomiast garbage collector porządkuje tylko
    kilka procent w ciągu jednej sesji(w vertexach). Tak na marginesie, do
    tworzenia pliku dobrze jest użyć fsutil - plik nie będzie wypełniany
    danymi - fsutil wykona tylko wpis w MFT.

  • 70. Data: 2011-10-13 14:34:41
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On czw, 06 paź 2011 17:29:03 in article news:<4E8DC93F.60C5A340@gazeta.pl>
    Rafał wrote:

    > 5% zarezerwowane jest np. przy dysku A-Data S511.

    http://www.myce.com/review/ocz-vertex-2-100gb-ssd-re
    view-30021/SandForce-SF1200-SSD-controller-2/

    28%

    > Tak wiec dopiero po pół roku możesz ujrzeć widoczny efekt
    > swojej 'pracy' czyli uszkodzenia dysku. Możesz, ale nie musisz,
    > bo producenci deklarują iż po tym milionie zapisów dysk
    > będzie jeszcze całkiem sprawny. Zresztą niektórzy producenci
    > gwarantują 2 mln cykli.

    Który producent kości MLC tyle daje?

    > Nie wiem jak wyliczyłeś to 160 dni,

    Dla w/w warunków i typowej żywotności MLC nie przekraczające raczej 10k
    cykli: http://www.anandtech.com/show/4159/ocz-vertex-3-pro-
    preview-the-first-sf2500-ssd/2

    nawet przy static wear levelling mi wychodzi: 10000/2*60/(.5/2)/(3600*24) < 14 dni

    :()