  • 11. Data: 2009-06-17 00:55:13
    Temat: Re: 1) Jak nazywają się procesory dwurdzeniowe dla PC firmy Intel / AMD?
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "Asia" <a...@a...as> napisał w wiadomości
    news:h18bvs$fr3$3@inews.gazeta.pl...
    > Cześć,
    >
    > Mam za parę dni egzamin z informatyki... i parę pytań.
    > Dla Was zapewne dość prostych, dla humanistki już niekoniecznie.
    > Zwłaszcza pytanie 5 brzmi "groźnie"

    Pomijajac sens zadawania takich pytan - proponuje skorzystac z wikipedii...

    > 1) Jak nazywają się procesory dwurdzeniowe dla PC firmy Intel / AMD?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroprocesory_firmy_In
    tel
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_procesor%C3%B3w_A
    MD

    > 2) Jak nazywa się najnowszy / najtańszy procesor dla PC firmy Intel / AMD?
    j.w
    pojecie najtanszy jest pojeciem wzglednym.... ale zakladajac, ze nie
    bierzemy pod uwage wartosci muzealnej - to najtansze beda te najwczesniej
    produkowane :D

    > 3) Jakie parametry określają szybkość działania pamięci operacyjnej?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_operac
    yjna
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pami%C4%99%C4%87_komput
    erowa#Parametry_pami.C4.99ci_i_no.C5.9Bnik.C3.B3w_pa
    mi.C4.99ci_komputerowych

    > 4) Wymień popularne standardy łączy kart rozszerzeń z płytą główną?
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Interfejs_(urz%C4%85dze
    nie) - na dole jest
    lista interfejsow sprzetowych.
    W dodatku plyty glowne laptopow maja nieco inne interfejsy, niz komputerow
    stacjonarnych..

    > 5) Jak nazywają się i co oznaczają elementy adresowalne dysków
    > magnetycznych?
    troche tu wymiekam... przypuszczam, ze chodzi tu o glowice, cylindry i
    sektory...
    Tylko, ze to jest tylko jedna z technologii....
    Tak czy siak:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dysk_magnetyczny
    sekcja "sposoby adresowania danych na dysku"

    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_plik%C3%B3w

    > 7) Do jakiego typu pliku odnosi się określenie uruchom / otwórz plik?
    do wykonywalnego?? :) bosh, tutaj nie mam pojecia, co autor mial na mysli...
    tak czy siak - jesli to sa pytania do humanistow, to najwyrazniej chce was
    jeszcze przy sobie potrzymac i pomeczyc...

    Oki... niech bedzie...
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Plik

    > Niech pomoże ktoś jak może :-)
    > Asia

    Pomoglem?

    Pozdrawiam
    Michal

  • 12. Data: 2009-06-17 07:47:12
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Jacek pisze:
    > No i pewnie mowil o tym na lekcjach, czy tez kazal przeczytac.
    > Ja nie w tym sensie, lecze w zasadnosci materialu.
    > Tutaj http://kosz.moj.pl/kurs%20kasjerki.txt znajdziesz przykladowe pytania
    > z kursu dla kasjerek w supermarkiecie...
    > Ciekawy jestem, jak sie do tego odniesiesz:)

    To tez idiota wymyslal i to raczej jakis Accessowy

  • 13. Data: 2009-06-17 07:49:29
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    > j.w
    > pojecie najtanszy jest pojeciem wzglednym.... ale zakladajac, ze nie
    > bierzemy pod uwage wartosci muzealnej - to najtansze beda te najwczesniej
    > produkowane :D

    Zapewne chodzilo o nazwe Celeron i Sempron a nie typy z cyferkami.
    podobnie jesli idzie o najnowsze czyli i7 (moze tez byc Core 2) i Phenom

  • 14. Data: 2009-06-17 07:52:53
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Asia pisze:
> [...]
    > Zwłaszcza pytanie 5 brzmi "groźnie"
    >
    > 1) Jak nazywają się procesory dwurdzeniowe dla PC firmy Intel / AMD?

    Core 2 Duo, Athlon X2 Phenom X2, ?

    > 2) Jak nazywa się najnowszy / najtańszy procesor dla PC firmy Intel / AMD?

    i7/Phenom Celeron/Sempron

    > 3) Jakie parametry określają szybkość działania pamięci operacyjnej?

    Czestotliwosc taktowania
    (to bzdura ale znajac tych matolow pewnie o to chodzi)

    > 4) Wymień popularne standardy łączy kart rozszerzeń z płytą główną?

    PCI PCIE oraz na szostke .... ISA EISA VLB AGP

  • 15. Data: 2009-06-17 08:02:18
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Te pytania to taki żart czy na poważnie? I co mają wspólnego z informatyką?

  • 16. Data: 2009-06-17 09:53:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "PesTYcyD" <p...@w...pl> wrote in message

    > Te pytania to taki żart czy na poważnie? I co mają wspólnego z
    > informatyką?

    Tyle samo, co zajecia na wiekszosci lekcji, gdzie ZTCW do dzis w niektorych
    szkolach kuje sie klawiszologie norton commandera..

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 17. Data: 2009-06-17 10:47:16
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Tyle samo, co zajecia na wiekszosci lekcji, gdzie ZTCW do dzis w
    niektorych
    > szkolach kuje sie klawiszologie norton commandera..

    Szczesciarze... ja musialem z pamieci recytowac TAG'a :)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 18. Data: 2009-06-17 11:02:16
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Vituniu pisze:
    > Szczesciarze... ja musialem z pamieci recytowac TAG'a :)

    Dziwne szkoły mieliście. Ja pamiętam, że na uczelni miałem excela w
    stopniu dosyć zaawansowanym i kilka innych popularnych programów,
    informatyka oczywiście dla nie informatyków. A program był dosyć
    sensowny, żadnych głupot w tym stylu.

  • 19. Data: 2009-06-17 13:17:07
    Od: nobi12345 <n...@...dwa.lub.tlen.pl>

    Dnia Wed, 17 Jun 2009 13:02:16 +0200, PesTYcyD napisał(a):

> [...]
    > stopniu dosyć zaawansowanym i kilka innych popularnych programów,
    > informatyka oczywiście dla nie informatyków. A program był dosyć

    Ja pamiętam arkusz kalkulacyjny QuattroPro (chyba tak to sie pisało), a na
    studiach rysowanie kotka na płocie w pascalu ...

    Ech, to były czasy ;)

    --
    pozdrawiam

    nobi12345

  • 20. Data: 2009-06-17 14:21:36
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Dziwne szkoły mieliście. Ja pamiętam, że na uczelni (...)

    Uczelnia? Ja pisze o szkolach podstawowych/srednich
    i czasach gdy posiadacz 65XE rzadzil podworkiem... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.