  • 51. Data: 2005-11-10 13:56:30
    Temat: Re: 10 Mb/s w TP
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Evildoer wrote:

    > chocby administarot budynku mieszkalnego :)

    Dlatego dodałem ...systemów linuksowych :) I już nie ma niedomówień.

    Tomasz Motyliński
    http://www.wsp.krakow.pl/papers/f_lamer.html

  • 52. Data: 2005-11-30 12:51:17
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Użytkownik "Marcin Kowalczyk"
    <k...@w...TO.bo.SPAM.jest.FUJ.kowalma.com> napisał w wiadomości

    > pozatym dostaniesz to jedej rurze (ATM) a nie 5x2mbit z LB per Flow przy
    > pomocy FrameRelay... Jedyny minus przy ATM to cena routera...
    >
    > BTW - wie ktos ktos gdzie mozna wyleasingowac jakis routerek pod ATM
    > tepsiane?

    W razie niechęci do ATMa można łącze ATMowe TP zakończyć Bridge'm ATM-Fast
    Ethernet.
    Wychodzi znacznie taniej niż karta ATM do Cisco niezależnie czy bridge'a
    daje TP czy klient sam go sobie kupi.

    Konrad

  • 53. Data: 2005-11-30 13:26:27
    Od: Szymon Wyrembak <_...@w...wielun.pl>

    Konrad Plich napisał(a):
> [...]

    > Ethernet.
    > Wychodzi znacznie taniej niż karta ATM do Cisco niezależnie czy bridge'a

    A minusy tego rozwiązania? Człowiek z TP odradzał taki manewr.
    Szymon Wyrembak
    (popraw adres email: imie kropka nazwisko)

  • 54. Data: 2005-11-30 13:28:40
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <dmk9bo$29i$1@nemesis.news.tpi.pl> Szymon Wyrembak napisał(a):

    > A minusy tego rozwiązania? Człowiek z TP odradzał taki manewr.

    Konrad jest właśnie z TP ;)

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 55. Data: 2005-11-30 13:32:08
    Od: Szymon Wyrembak <_...@w...wielun.pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > Konrad jest właśnie z TP ;)

    Wiem, ale jest z innej bandy :)

  • 56. Data: 2005-11-30 14:15:18
    Od: "Konrad Plich" <k...@p...tpsa.pl>

    Od niedawna instalujemy RAD ACE-52. Po pierwszych doświadczeniach nie ma
    zastrzezen. Skrzyneczka prościutka, mapuje PVC na Fasta i juz.
    Minusów na razie nie zauważyliśmy. Moze poza oczywistymi jak dodatkowy point
    of failure, dodatkowe nagłowki ether over atm zżerajace promile pasma itp.
    Rozwiązanie jest na tyle nowe że "człowiek z TP" mógł się go jeszcze na
    wszelki wypadek obawiać.

    Konrad

  • 57. Data: 2005-11-30 16:30:07
    Od: Szymon <s...@o...pl>

    Konrad Plich napisał(a):
> [...]
    > Rozwiązanie jest na tyle nowe że "człowiek z TP" mógł się go jeszcze na

    Umowa na dzierżawę rutera już prawie podpisana, nie będziemy odkręcać bo
    i tak za długo to się ciągnie. Ale w sytuacji gdy: nie będzie BGP (bo
    po co mając tylko jedno łącze?), obcinanie przodowników pracy (p2p) i
    ewentualnie NAT jest już na linuxie taka przelotka jest warta
    rozważenia. Zaoszczedzoną kasę moglibyśmy wydać na przełącznik ellacoya ;)

    --
    Pozdrawiam, Szymon

    (odpowiadając popraw adres)

  • 58. Data: 2005-12-12 08:26:51
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <dmkc7l$e89$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Konrad Plich <k...@p...tpsa.pl> wrote:

    > Od niedawna instalujemy RAD ACE-52. Po pierwszych doświadczeniach nie ma
    > zastrzezen. Skrzyneczka prościutka, mapuje PVC na Fasta i juz.
    > Minusów na razie nie zauważyliśmy.

    Czy na pewno każde łącze ATM TP można tym zakończyć (do jakich
    przepustowości testowaliście)?

    Z tego, co widzę to skrzynka nie ma obsługi kontraktów VBR-nrt (które
    TPSA oferuje w ramach swojej usługi), co jako takie chyba nie stanowi
    problemu, bo AFAIK jako UBR też powinno działać. Dochodzi jednak
    wtedy kwestia sensownego policingu, który trzeba zrealizować sobie
    np. w warstwie IP, bo inaczej wielkość buforów na wyjściu jest w
    stanie mścić się przy dużych obciążeniach.
    Nie mam racji?

    --
    Jacek Politowski