  • 21. Data: 2014-12-14 17:20:50
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-14 17:10, ToMasz wrote:

    > coś koledzy nie pamiętają co o takiej sytuacji mówią przepisy. Pojazd
    > uprzywilejowany ma pierwszeństwo. przed samochodami, i przed pieszymi.

    No patrz, a mnie uczono, że nie ma. Znaczy masz mu ułatwić jak tylko się
    da, natomiast za to żeby się w nikogo nie władować jest odpowiedzialny
    kierownik pojazdu uprzywilejowanego. Bomby nijak nie dają
    nadpierwszeństwa. Nawet zwykłego pierwszeństwa nie dają.

    Co do tej sytuacji, to za mało szczegółów żeby oceaniać - jak im się
    przed maskę zatoczył, to jego wina (nawet na przejściu). A jak na
    przykład wyprzedzali na przejściu, to zdecydowanie kierownik do pierdla.

    Shrek.

  • 22. Data: 2014-12-14 18:14:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Alf/red/" <f...@u...waw.pl> napisał w wiadomości grup

    > Zgadzam się, samo zdarzenie nie jest jednoznaczne. Ale protestuję przeciw
    > mapowaniu go na akcję społeczną skierowaną raczej do wszystkich kierowców
    > przez cały dzień.

    To jest akcja dla idiotów i od idiotów.
    Każda próba obrony tego pomysłu jednoznacznie kwalifikuje broniącego do tej
    grupy.
    Więc daruj sobie tego typu protesty.
    KAPELUSZ PLONK WARNING !!!

  • 23. Data: 2014-12-14 18:15:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości grup

    > coś koledzy nie pamiętają co o takiej sytuacji mówią przepisy. Pojazd
    > uprzywilejowany ma pierwszeństwo

    Problem w tym że jest dokładnie odwrotnie.

  • 24. Data: 2014-12-14 18:20:09
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >KAPELUSZ PLONK WARNING !!!

    no ja bym już popuścił w gacie na takie dictum

  • 25. Data: 2014-12-14 18:22:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 16:01:13 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
    > <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Ale może jechać do umierającego i dojechać za późno.

    > Nie musi się też stosować do przepisów ograniczających prędkość maksymalną.

    > Ale może.

    > Dają mu właśnie dodatkowe prawa, których kierowca
    > bez kogutów nie ma - sam je wymieniłeś, np. wjechanie
    > na skrzyżowanie mimo światła czerwonego, czy w jedno
    > -kierunkową drogę pod prąd. Nie bądź tendencyjny...

    O czym Ty rozmawiasz. Akurat w tym przypadku nie dojechał. Do tego zaangażował na
    pewno pogotowie, inne radiowozy, straż pożarną, prokuratora. Oni wszyscy mogli być
    potrzebni w innych miejscach. Co Policja ma do umierającego że na sygnale ma do niego
    jechać? Postaraj się mnie przekonać po co w zwykłym radiowozie koguty? Zwykły
    radiowóz przyjeżdża po wypadku, po włamaniu, po pobiciu, po zabójstwie. W żadnym z
    takich przypadków nie trzeba się spieszyć.

  • 26. Data: 2014-12-14 18:36:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Sunday, December 14, 2014, 5:10:45 PM, you wrote:

    > coś koledzy nie pamiętają co o takiej sytuacji mówią przepisy. Pojazd
    > uprzywilejowany ma pierwszeństwo. przed samochodami, i przed pieszymi.

    Ale masz jakieś wsparcie? Bo czytam art. 53 i poza zgodą na
    nieprzestrzeganie pewnych przepisów POD WARUNKIEM ZACHOWANIA
    SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI nie widzę specjalnego zapisu o pierwszeństwie
    na przejściu dla pieszych...

    > Na jakiej podstawie sąd miałby orzec coś innego? To jest taka sama
    > sytuacja jakby wlazł co prawda na pasach, ale miał czerwone światło i
    > został potrącony przez prawidłowo jadący pojazd.

    Nie jest.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 27. Data: 2014-12-14 18:50:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > O czym Ty rozmawiasz. Akurat w tym przypadku nie dojechał.

    Mówimy o prawach, dodatkowych prawach, jakie dostaje
    pojazd uprzywilejowany po włączeniu sygnalizacji...

    W tym akurat przypadku doszło do wypadku, więc nie dojechał.
    Ale co to zmienia w dyskusji o dodatkowych prawach jakie ma?

    > Co Policja ma do umierającego że na sygnale ma do niego jechać?

    Policja dojeżdzając na miejsce wypadku zanim dojedzie tam
    karetka może udzielić rannym pierwszej pomocy i uratować
    im życie.

    > Postaraj się mnie przekonać po co w zwykłym radiowozie koguty?
    > Zwykły radiowóz przyjeżdża po wypadku, po włamaniu, po
    > pobiciu, po zabójstwie. W żadnym z takich przypadków nie trzeba
    > się spieszyć.

    Jadąc do włamania, rozboju, mogą przyjechać o 2 minuty za późno,
    gdy ktoś pociągnie już spust i ktoś tam na scenie przestępstwa umrze.
    Nie zawsze jada "po" sprawie, czasem jadą gdy akcja się rozgrywa.

  • 28. Data: 2014-12-14 18:52:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
> [...]
    > nieprzestrzeganie pewnych przepisów POD WARUNKIEM ZACHOWANIA
    > SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI nie widzę specjalnego zapisu o pierwszeństwie

    Jadąc na syrenie duża prędkością nie możesz zakładać że na każdym
    przejściu na pieszych ktoś Ci może wejść pod koła bo przy takim
    założeniu nie dojechałbyś nigdzie, musiałbyś jechać te 40-50km/h.

    > Nie jest.

    Uzasadnij, proszę. Gdyby był trzeźwy i nie miał zaburzonej
    orientacji to zauważyłby jadący szybko pojazd na sygnale i nie
    wkroczyłby na jezdnię - bronicie pijanego z pobudek ideologicznych ?

  • 29. Data: 2014-12-14 18:54:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > art. 53
    sory, macie racje. Mnie uczono czegoś innego....

    ToMasz

  • 30. Data: 2014-12-14 19:10:52
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 14/12/14 18:20, Ghost wrote:

    > no ja bym już popuścił w gacie na takie dictum

    E, on tak ma i już.
    Co ciekawsze: twierdzi, że radiowóz na sygnałach ma jechać powoli. Nawet
    goniąc zapierdalacza, jadąc do bójki kiboli albo do terrorysty.

    --
    Alf/red/