  • 91. Data: 2014-12-16 00:56:56
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow

    >Jeszcze nie ma nowych przepisów dotyczących przejść dla pieszych.
    >Projekt jest w Sejmie.

    Wiem o tym.

  • 92. Data: 2014-12-16 00:59:50
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

    > A w starych nie ma czasami że jak już wszedł to trzeba przepuścić?

    W aktualnych jest tak, ze jak wejdzie to masz puscić, ale jednocześnie
    gwałtownie przed nadjeżdzający pojazd wchodzić nie wolno.

    Na kursach uczą obecnie żeby zawsze puszczać.

  • 93. Data: 2014-12-16 01:02:10
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 16 grudnia 2014 00:41:15 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Mon, 15 Dec 2014 15:25:58 -0800 (PST), k...@g...com

    > Ale pewnie juz maja pozytywna opinie ... Policji :-)

    > Trzeba. Ale cudow nie ma - jak wtargnie w zlym momencie, to nie
    > przepuscisz. Chyba, ze hamowac zaczniesz na widok pieszego w poblizu
    > przejscia..

    > Nie wyciagajmy dalekich wnioskow ze zbyt drobnych przeslanek.

    > To nawet przy 50 nie jest trudne ... tzn tak wejsc pod pojazd.
    >
    > J.

    To był paskudny wypadek. Policja jako instytucja powinna z niego wyciągnąć wnioski. I
    wprowadzić takie procedury żeby podobny nigdy się nie zdarzył. Wiem że to trudne.
    Prosty przykład. W Lodzi policyjny radiowóz zmasakrował cywilny samochód. Ofiary w
    ludziach były. Teraz tragiczne potrącenie pieszego na przejściu. W innych branżach
    podobnie. W Lodzi pijany tramwajarz rozjechał ludzi. MPK się odgrażało że u nich już
    nigdy po alkoholu pracowników nie będzie. Kilka dni po takim zapewnieniu złapali w
    pracy pijanego mechanika. Niedawno w jakimś innym mieście pijany motorniczy wypadek
    zrobił.

  • 94. Data: 2014-12-16 02:31:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik k...@g...com ...

> [...]
    > będzie. Kilka dni po takim zapewnieniu złapali w pracy pijanego
    > mechanika. Niedawno w jakimś innym mieście pijany motorniczy wypadek

    A propos Łodzi (tak mi sie skojarzyło) - po tamtym wypadku wzmorzono
    kontrole motorniczych i od tego czasu ponoc z pracy wyleciało już 20
    kolejnych za jazde po spożyciu...

  • 95. Data: 2014-12-16 06:34:49
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup

    >Ledwo się na nogach utrzymywał, ale w radiowóz skutecznie wycelował

    Tak bylo?

  • 96. Data: 2014-12-16 08:17:58
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Wiem o tym.

    Nie oznaczaj tego jako moja wypowiedź :
    ">> Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych przepisow",
    bo to ty napisałeś.

  • 97. Data: 2014-12-16 08:18:20
    Temat: Re: 10 mniej nie wystarczyło ... przejście dla pieszych.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości
    .

    > W aktualnych jest tak, ze jak wejdzie to masz puscić, ale jednocześnie
    > gwałtownie przed nadjeżdzający pojazd wchodzić nie wolno.
    >
    > Na kursach uczą obecnie żeby zawsze puszczać.

    W aktualnych jest też, ze należy zmniejszyć prędkość tak, aby
    nie narazić na niebezpieczeństwo, gdy są piesi WCHODZĄCY.
    rozporządzenie o ZiS par. 47.4

  • 98. Data: 2014-12-16 08:44:19
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    Użytkownik "Jankol" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wiem o tym.

    Nie oznaczaj tego jako moja wypowiedź :
    ">> Wlasnie wystarczylo, zeby policja zastosowala sie do tych nowych

    Nigdzie nie napisalem, ze juz weszly, dlatego uzylem "tych". Policja moglaby
    sie juz do nich stosowac bo sami o to zabiegali.
    Bedziesz teraz jęczał bo źle zinterpretowałes co napisałem ? Wyjasnilem, ze
    wiem o tym, wiec przestan plakac.

  • 99. Data: 2014-12-16 09:39:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-12-14 11:36, Czesław Wiśniak pisze:
    > http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,radiowoz
    -potracil-na-pasach-pieszego-27-latek-nie-zyje,15255
    9.html

    Cała wywołana dyskusja jest prowadzona błędnym torem.

    Prawdą jest, że bomby nie dają pierwszeństwa, ale też musimy godzić się
    na to, że pojazd uprzywilejowany może jechać niebezpieczniej. Nie
    umniejsza to jego winy, ale może umniejszać karę.

    To, co jest niebezpieczne, to zwalanie już od samego początku winy na
    przechodnia (że niby ma być sprawdzone, czy nie wtargnął itp.). Zwalanie
    takie jest spowodowane tym, że wewnętrznie czujemy, że funkcjonariusz na
    służbie odwalający tylko swoje obowiązki, nie powinien ponieść kary.

    Tymczasem należy przyjąć do wiadomości, że takie wypadki się zdarzają,
    ale środki karne nie są jedynymi możliwymi konsekwencjami.

    Lepiej uznać winę policjanta, odstąpić od wymierzenia kary - co
    pozostawi rodzinie zmarłego drogę do odszkodowania w pieniądzu
    (najbardziej tutaj adekwatnego) niżby "na siłę" szukać winnego w
    pieszym, bo ukaranie policjanta kłóci się z naszym wewnętrznym myśleniem
    o tej sprawie.

    --
    Liwiusz

  • 100. Data: 2014-12-16 13:59:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Czesław Wiśniak" <c...@b...pl> wrote in message

    > Tak, zwlaszcza gluchy i slepy. Sa dziesiatki roznych sytuacji
    > w ktorych mozesz nie zauwazyc takiego pojazdu przez
    > roztargnienie, zle samopoczucie itp. czlowiek to nie robot.

    I roztargnienie lub pijaństwo kosztuje Cię wtedy śmierć.