  • 21. Data: 2005-08-30 21:43:40
    Temat: Re: 12 Mbit/s za.... 249 zł brutto miesięcznie.
    Od: Tomasz Paszkowski <a...@w...pl>

    W artykule <df2d6q$jtq$1@srv.cyf-kr.edu.pl> Mateusz Swatek napisał(a):

    > chello dziala w calej europie i z tego co widze to pozyskuje wszedzie dostep do
    > sieci poprzez IX'y
    > wiec za darmo

    nie ma za darmo :) Szkielet też kosztuje.

    --
    Freedom violation: http://en1.policejnistat.cz/ , http://www.freetekno.org/

  • 22. Data: 2005-08-31 00:28:09
    Temat: Re: 12 Mbit/s za.... 249 z
    Od: Neas <n...@n...invalid>

    notera pisze:

    > dokladnie, pozatym co do predkosci to watpie, 12Mbit minus 1/4 transferu
    > tak dziala chello, dlatego odszedlem od nich bo oni ci nic nie gwarantuja
    > zadnej predkosci tylko do...

    A kto gwarantuje w tej cenie?

    PS. Inna sprawa, że niektórzy nie gwarantują, ale jednak ta prędkość 'do'
    jest zawsze osiągalna, jesli druga strona się wyrabia.

    --
    Neas, ?eas@?eas.pl, http://www.neas.pl

  • 23. Data: 2005-08-31 06:20:06
    Temat: Re: 12 Mbit/s za.... 249 z?brutto miesi?nie.
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Wed, 31 Aug 2005 02:28:09 +0200, użyszkodnik Neas <n...@n...invalid>
    napisał:

    > A kto gwarantuje w tej cenie?
    >
    > PS. Inna sprawa, że niektórzy nie gwarantują, ale jednak ta prędkość 'do'
    > jest zawsze osiągalna, jesli druga strona się wyrabia.

    ...co w przypadku 12Mbps staje sie ciezkie do osiagniecia...

    --
    futszaK
    601061867

  • 24. Data: 2005-08-31 06:23:29
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 30 Aug 2005 21:52:04 +0200, użyszkodnik Mateusz Swatek
    <m...@i...pl> napisał:

    > ale czemu
    > chello dziala w calej europie i z tego co widze to pozyskuje wszedzie dostep do
    > sieci poprzez IX'y
    > wiec za darmo

    ..a wysoko wykwalifikowany personel zywi sie danymi, mieszka w
    serwerowniach,przemieszcza sie z miejsca na miejsce telepatycznie
    wykorzystujac jako paliwo sprezone powietrze dostepne jako produkt
    uboczny transmisji swiatłowodami...

    --
    futszaK
    601061867

  • 25. Data: 2005-08-31 06:58:37
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    Tue, 30 Aug 2005 18:53:02 +0000 (UTC), użyszkodnik Przemyslaw
    Frasunek <v...@l...freebsd.lublin.pl> napisał:

    > Nie wiem, na ile moje informacje sa aktualne, ale jesli mnie pamiec
    > nie myli, to w jednym "segmencie" CATV mozna bylo uzyskac ~50 Mbit/s
    > downlinku i kilkanascie Mbit/s uplinku.

    skromnie przy QAM64 4Mbps, przy QAM256 8Mbps na jeden kanał zwrotny
    (mowimy o uplinku). Niestety wymagania przy QAM256 sa troche spore
    odnosnie stosunku SN wiec mogą być problemy na sieciach budowanych w
    starszych technologiach gdzie jest kilkadziesiat polaczonych szerogowo
    ze sobą wzmacniaczy kanału zwrotnego wzmacniajacych wzajemnie
    generowane przez siebie szumy.

    Idac dalej mozna zajac drugi czy nawet trzeci kanal szerokosci
    telewizyjnego i dac kolejne kilkadziesiat Mbps w dół i kolejne uplinki
    a mozna ich zamontowac sporo (uplinkow) i to wszystko razem z
    programami TV wychodzi jednym kabelkiem ktorym moze byc koncentryk
    albo światełko.

    >W takiej sytuacji, UPC bedzie musialo
    > dochodzic swiatlowodem do kazdego bloku, a moze nawet do kazdej klatki
    > i tam dopiero przechodzic na koncentryk.

    obecnie budowane sieci kablowe bazuja na swiatlowodach doprowadzanych
    do wzmaczniaczy (taki samobranzlujacy sie węzeł opto-elektryczny),
    gdzie z jednego węzła zasilanych może być kablami miedzianymi kilkuset
    abonentów. Poniewaz wezel sam trzyma poziom wyjsciowego sygnalu
    elektrycznego to w/w siec dziala praktycznie bezobslugowo i
    bezawaryjnie.

    > No chyba, ze wprowadza limity,
    > bo w przeciwnym wypadku momentalnie powstana osiedlowki, ktore dzialaja
    > na Chello i robia 90% sredniego obciazenia, co wykluczy poprawne dzialanie
    > uslugi dla pozostalych uzytkownikow.

    koncentrując się na zdaniu "co wykluczy poprawne dzialanie
    uslugi dla pozostalych uzytkownikow" rozwiń proszę temat.
    Masz na myśli sprzedaż w danym miejscu uslugi innym czy to ze
    osiedlowka na laczu 12/1 Mbps zapcha siec dostepowa o wydolności
    opisywanej powyżej ???

    --
    futszaK
    601061867

  • 26. Data: 2005-08-31 07:48:12
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    Tomasz Paszkowski napisał(a):

    > nie ma za darmo :) Szkielet też kosztuje.

    ale swoj szkielet moze mniej kosztuje niz podnajmowany od kogos?
    a nawet jesli kosztuje - to i tak nie jest zle zwazywszy ze za sam dostep nie placa

    --
    Mateusz

  • 27. Data: 2005-08-31 07:49:20
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):

> [...]
    > serwerowniach,przemieszcza sie z miejsca na miejsce telepatycznie
    > wykorzystujac jako paliwo sprezone powietrze dostepne jako produkt

    wysoko wykwalifikowany personel siedzi gdzies w skandywani

    --
    Mateusz

  • 28. Data: 2005-08-31 07:51:07
    Od: Mateusz Swatek <m...@i...pl>

    futszaK napisał(a):

    > przykrecamy kurek z napisem p2p do 128kilo i juz

    po co te zlozliwosci
    takie zycie - widocznie oni moga sobie pozwolic na to

    a to ze boli ze nie jeden malutki provider ma mniejsze lacza niz 1 klient UPC ....
    bywa ...

    --
    Mateusz

  • 29. Data: 2005-08-31 07:54:13
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 31 Aug 2005 09:49:20 +0200 I had a dream that Mateusz Swatek <m...@i...pl>
    wrote:
    >wysoko wykwalifikowany personel siedzi gdzies w skandywani

    A tam chleb nic nie kosztuje i wszyscy żyją w jednej wielkiej komunie ;)

    --
    Grzegorz Janoszka

  • 30. Data: 2005-08-31 07:56:06
    Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 31 Aug 2005 09:48:12 +0200 I had a dream that Mateusz Swatek <m...@i...pl>
    wrote:
    >ale swoj szkielet moze mniej kosztuje niz podnajmowany od kogos?
    >a nawet jesli kosztuje - to i tak nie jest zle zwazywszy ze za sam dostep nie placa

    W przypadku takiej firmy koszty zewnętrznych łączy są bardzo małe, czasem
    wręcz pomijalne w wielu szacunkach. Pomyśl logicznie.

    --
    Grzegorz Janoszka