  • 1. Data: 2009-02-03 09:25:32
    Temat: 135 f/2,0 + extender 1,4x ??
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    Witam

    Nosze sie z zamiarem nabycia takiego zestawu ( focic bede sport - hala )
    jednakze nigdy nie mialem do czynienia z extenderem..
    Zatem..po podlaczeniu tegoz extendera ,na ile zwolnieniu ( ? ) ulegnie praca
    AF-u ?.. czy da sie to odczuc wyraznie ?.. nie ukrywam,ze szybkosc AF-u w
    tym wypadku ma dla mnie duze znaczenie .

    CeZ__134

  • 2. Data: 2009-02-03 09:29:23
    Temat: Re: 135 f/2,0 + extender 1,4x ??
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    CeZ__134 pisze:
> [...]
    > AF-u ?.. czy da sie to odczuc wyraznie ?.. nie ukrywam,ze szybkosc AF-u w
    > tym wypadku ma dla mnie duze znaczenie .

    Extender zabiera Ci światło, więc jak AF ma być wolniejszy, mniej celny
    to tylko z tego powodu - 1,4x zabierze Ci światła 1 działkę czyli tak
    jak byś miał szkło f/2.8 - z pewnością miałeś takie podpięte kiedyś więc
    wiesz jak na takim AF chodzi.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 3. Data: 2009-02-03 10:19:39
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

    CeZ__134 pisze:
> [...]
    > AF-u ?.. czy da sie to odczuc wyraznie ?.. nie ukrywam,ze szybkosc AF-u w
    > tym wypadku ma dla mnie duze znaczenie .

    Wolal bym jednak zooma 2,8 ze stabilizacja, 70-200
    nie mowiac o 200 f2 ze stabilizacja (w obu systemach masz te szkla wiec
    nie podaje konkretów)

    Niedzwiedz
    gg 2788359
    www.mariuszspruch.pl
    www.mariuszspruch.blogspot.com - nowe przygody niedzwiedzia

  • 4. Data: 2009-02-03 10:35:24
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Niedzwiedz pisze:
    > Wolal bym jednak zooma 2,8 ze stabilizacja, 70-200

    Przy ruchu stabilizacja Ci nie pomoże. Pomoże za to zdjęty TC i
    dodatkowa jasność.

    > nie mowiac o 200 f2 ze stabilizacja (w obu systemach masz te szkla wiec
    > nie podaje konkretów)

    No zwłaszcza ceny :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 5. Data: 2009-02-03 12:26:33
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    aktualnie posiadam juz 70-200 f /2,8 bez IS,ale czasem brakuje mi tego f/2 w
    ciemnej hali.:(

    > Przy ruchu stabilizacja Ci nie pomoże. Pomoże za to zdjęty TC i dodatkowa
    > jasność.

    Wlasnie chodzi mi o jasnosc,135 jest fajnym jasnym obiektywem i dlatego
    chcialbym go nabyc.Jednakze nie zawsze 135 wystarczy i stad pomysl odnosnie
    tego extendera,Nie twierdze ze bedzie on ciagle podpiety do szkielka.

    > No zwłaszcza ceny :)

    tu cenowo wymiekam:)

  • 6. Data: 2009-02-03 12:40:30
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > tu cenowo wymiekam:)

    Z premedytacją zapodaję link z nadzieją, że zachorujesz :)
    http://www.nikoncafe.com/vforums/showthread.php?t=61
    674

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 7. Data: 2009-02-03 14:01:11
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.stronie>

    > Wlasnie chodzi mi o jasnosc,135 jest fajnym jasnym obiektywem i dlatego
    > chcialbym go nabyc.Jednakze nie zawsze 135 wystarczy i stad pomysl odnosnie
    > tego extendera,Nie twierdze ze bedzie on ciagle podpiety do szkielka.

    Slon kiedys mial ten obiektyw wraz z extenderem, testowal ten zestaw i
    zapamietalem pare szczegolow: doskonaly obiektyw, na tyle dobry, ze z
    extenderem ciagle uzyteczny, extender spowalnia by AF nie stracil na
    precyzji, podobno da sie zakleic ktorys styk i wtedy AF dzial rownie
    szybko ale z ciemniejszymi niz ten obiektywami moze sie gubic.
    Dodatkowa - moze nieistotna - zaleta 135 x1,4 jest taka, ze to swiatlem
    i ogniskowa dokladnie tyle co zoom 70-200/2.8 na dlugim koncu (bo one na
    dlugim koncu wcale nie maja dokladnie 200:-) a waga, gabarytami i
    kolorem zestaw jest znacznie bardziej poreczny.

    Waldek.

    www.waldek.sewera.pl

  • 8. Data: 2009-02-03 14:58:31
    Od: Waldemarrr <m...@n...mojej.stronie>

  • 9. Data: 2009-02-03 15:44:07
    Od: q...@o...pl

    > Extender zabiera Ci światło, więc jak AF ma być wolniejszy, mniej celny
    > to tylko z tego powodu

    Nie tylko. Nie wiem jak jest w innych systemach, ale w TC Sigmy do Pentaxa
    zastosowana jest przekładnia do śrubokreta (zapewne chodzi o zgranie systemu
    ogniskowania obiektywu z układem AF pracującym z rzeczywistymi ogniskowymi
    innymi niż te, o których wie aparat (sygnały ze styków obiektywu przechodzą
    przez TC bez jakiejkolwiek modyfikacji). W zauważalny sposób spowalnia ona
    pracę AF.

  • 10. Data: 2009-02-03 15:46:26
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    q...@o...pl pisze:
> [...]
    > przez TC bez jakiejkolwiek modyfikacji). W zauważalny sposób spowalnia ona

    Canon nie ma silników w body, tak że... :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \