  • 11. Data: 2009-02-03 16:06:41
    Temat: Re: 135 f/2,0 + extender 1,4x ??
    Od: q...@o...pl

    > Canon nie ma silników w body, tak że... :)

    Słynny Nikon d40 również... ;)

  • 12. Data: 2009-02-03 16:23:18
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    q...@o...pl pisze:
    > Słynny Nikon d40 również... ;)

    Zgadza się, ale owy nikon dopiero od niedawna pakuje silniki do szkieł
    wobec czego z takim body nagle dość drastycznie ograniczona jest oferta
    starszych słoików itp.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 13. Data: 2009-02-03 16:53:17
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    dominik wrote:

    > Canon nie ma silników w body, tak że... :)

    W Canonie po zastosowaniu TC predkosc AF tez drastycznie spada (za to
    pojawia się zauważalne "przeskakiwanie" punktu ostrosci) i to nie ze wzgledu
    na swiatło - wiec nie...

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-02-03 17:33:58
    Od: q...@o...pl

    > (...) za to pojawia się zauważalne "przeskakiwanie" punktu ostrosci (...)

    Powód może być ten sam jak ten, któremu przeciwdziałano za pomocą przekładni
    śrubokrętowej w Pentaxie - aparat na podstawie pomiarów z AF i otrzymanej z
    obiektywu informacji o ogniskowej, wymusza inny ruch obiektywem niż wynikałby
    z uwzględnienia wypadkowej ogniskowej obiektywu z TC. Skoki mogą być
    kolejnymi "przybliżeniami" ustawienia ostrości ogłupionego w ten sposób układu
    AF.

  • 15. Data: 2009-02-03 18:42:12
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    q...@o...pl pisze:

> [...]
    > kolejnymi "przybliżeniami" ustawienia ostrości ogłupionego w ten sposób układu

    Nie, gdyz aparat wie o zapieciu extendera i o efektywnej ogniskowej.
    Z drugiej strony nie zauwazylem, zeby po dolozeniu extendera jakos
    znaczaco spadla szybkosc AF. Natmiast czasami zaczyna sie on gubic w
    niesprzyjajacych okolicznosciach.

  • 16. Data: 2009-02-03 19:12:52
    Od: "akara0" <a...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Niedzwiedz" napisał
    > Wolal bym jednak zooma 2,8 ze stabilizacja, 70-200
    cena 135 f/2 to jakieś 3400 zeta, extender 1,4 to kolejny 1000. biorąc pod
    uwagę że 70-200 f/2.8 (bez IS) to koszt 4000 zł to myślę, że jest to
    propozycja godna zastanowienia

  • 17. Data: 2009-02-03 19:43:26
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 10:25:32 +0100, CeZ__134 wrote:
    > Nosze sie z zamiarem nabycia takiego zestawu ( focic bede sport - hala )
    > jednakze nigdy nie mialem do czynienia z extenderem..
    > Zatem..po podlaczeniu tegoz extendera ,na ile zwolnieniu ( ? ) ulegnie praca
    > AF-u ?.. czy da sie to odczuc wyraznie ?.. nie ukrywam,ze szybkosc AF-u w
    > tym wypadku ma dla mnie duze znaczenie .

    Zapialem testowo na zmiane 135/2 raz saute, raz z x1.4 (Kenko).

    Powiem tak: w warunkach takich: pokoj 4m plus 7.5m przedpokoju[1],
    naprzemienne ostrzenie na rozne drzwi w przedpokoju -- IMO nie ma
    jakiejs wielkiej roznicy w szybkosci. Gorzej, jesli szklo musialo
    osiagnac ostrosc z oo -- wtedy się juz czulo (a jak się majtnie to
    podroz do ktoregos konca AF zalicza).
    Mialem wlaczony na szkle ,,range limiter'' (w 135L to jest 1.6m-oo, co
    stanowi jedynie 1/3 zakresu obrotu).

    A, tak jak pisal Waldek -- ponoc mozna szklo 11/10 stykowe ,,pozbawic''
    tych dodatkowych pinow (zakleic tasma) -- puszka wtedy nie wie ze ma TC,
    wiec z zalet kreci normalnie szybko, za to są chyba jakies cuda z
    przeliczaniem info o faktycznym f/ i pewnie to szybsze krecenie moze
    gorzej trafiac (nie cwiczylem tematu, znam z czytania w sieci).

    [1] blizej nie ma chyba sensu jesli rozmawiamy o foceniu sportu, dalej
    -- za oknem ciemno ;) Jesli chcesz testow w jakichs innych
    dystansach/warunkach -- napisz, w miare mozliwosci przecwicze.

    HTH,
    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 18. Data: 2009-02-04 04:25:34
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2009 20:12:52 +0100, akara0 wrote:
    > cena 135 f/2 to jakieś 3400 zeta, extender 1,4 to kolejny 1000. biorąc pod
    > uwagę że 70-200 f/2.8 (bez IS) to koszt 4000 zł to myślę, że jest to
    > propozycja godna zastanowienia

    Warte rozwazenia jest rowniez EF 200/2.8L.

  • 19. Data: 2009-02-04 08:24:04
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Zgadza się, ale owy nikon dopiero od niedawna pakuje silniki do szkieł
    > wobec czego z takim body nagle dość drastycznie ograniczona jest
    > oferta starszych słoików itp.

    Nikon od dluzszego czasu pakuje silniki do szkiel... ale nie tych calkiem
    amatorskich...
    Do szkiel z silnikiem jest inny extender :)

    W canonie generalnie extender to kilka drucikow (zadnej elektroniki poza
    jednym przelacznikiem zasilania) i kawalek szkla w srodku.
    W sigmie do canona tez jest... niedawno sam naprawialem sobie taka sigme
    x1.4 EX

    Steel

  • 20. Data: 2009-02-04 08:29:56
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > Nie, gdyz aparat wie o zapieciu extendera i o efektywnej ogniskowej.

    tak... ale tylko jednego extendera... jak podepniesz dwa to widzi tylko ten
    na bagnecie w aparacie... :)
    Wynika to z budowy wewnetrznej extenderow i tego ze zwierane sa dwa (w
    przypadku 2.0) lub 3 piny...
    Nie wiem jak to jest w kenko 3.0 ale podejrzewam ze tez sa dwa piny zwierane
    ale inne niz w przypadku 2.0

    > Z drugiej strony nie zauwazylem, zeby po dolozeniu extendera jakos
    > znaczaco spadla szybkosc AF. Natmiast czasami zaczyna sie on gubic w
    > niesprzyjajacych okolicznosciach.

    To zalezy od warunkow... spadek szybkosci moze byc zalezny od warunkow.
    Co do gubienia sie to czasem mu sie zdarza ale jakos drastycznej roznicy z
    70-200/4L i 300/4L nie zauwazylem :)
    szybkosc z moim 20d tez jest zadowalajaca... nawet np jak cos pedzi na
    ciebie na wprost (na koncu prostej predkosc to okolo 90-100km/h) na zuzlu

    Steel