  • 21. Data: 2015-10-08 21:33:02
    Temat: Re: 14.4v na 5v 2A
    Od: s...@g...com

    użytkownik (c)RaSz napisał:

    > Ani dyskusji nie śledziłem, ani na prądach specjalnie się nie znam, to i może od
    > rzeczy napiszę, ale wydaje mi się, że na płytce (w ogólności! No bo nie wiem,
    > jaką konkretnie płytkę masz na myśli) całkiem spore prądy puścić można.

    Rozpatrujemy konkretny przypadek, płytka z pierwszego linku
    LM2596. Nie o dopuszczalny prąd chodzi na ścieżce, tylko o moc strat
    vs powierzchnia radiatora, w tym przypadku za radiator
    robi płytka, ma się rozumieć. Nie wiem jaka powinna być
    dioda, ale 1A widoczna na zdjęciu wydaje się
    chyba nieporozumieniem kiedy oczekujemy prądu
    wyjściowego 3 czy 5A.

    Jaka cena taka jakość.

  • 22. Data: 2015-10-08 22:39:51
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-08 o 21:33, s...@g...com pisze:
> [...]
    > robi płytka, ma się rozumieć. Nie wiem jaka powinna być
    > dioda, ale 1A widoczna na zdjęciu wydaje się
    > chyba nieporozumieniem kiedy oczekujemy prądu
    tam jest 3A

  • 23. Data: 2015-10-09 12:24:07
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > IMO - logika przy ambitnej przetwornicy na tyle rozbudowana, ze
    > realizacja cyfrowa sie narzuca.

    Moje (amatorskie, co prawda...) doświadczenia pokazują, że cyfrowo
    w rozumieniu dosłownym nie ma sensu, chyba, że przetwornica musi
    być naprawdę ambitna. Ale "nie cyfrowo" nie znaczy, że nie na
    procesorze. :-)

    Najbardziej ambitna przetwornica, jaką do tej pory zrobiłem to
    uniwersalny zasilacz do LED. Napięcie wejściowe może być wyższe
    lub niższe od potrzebnego LEDom, a wyjście może pracować w trybie
    stabilizacji prądu lub napięcia. Najskuteczniejszym rozwiązaniem
    okazał się SEPIC na PIC16F1709, ale pracujący w oparciu o moduły
    analogowe (i COG, czyli PWM z blankingiem). CPU zajmuje się
    obsługą I2C i spaniem.

    > A to oczywiscie

    Dla mnie to nie było oczywiste -- spodziewałem się, że stosowny
    wtórnik będzie się znajdował w procesorze. A że chciałem mierzyć
    8 kanałów, to dołożenie jeszcze 2 poczwórnych opampów mija się
    z celem i cały projekt poszedł do kosza. Microchip naprawdę bardzo
    się stara, by mnie wyleczyć z PICów...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 24. Data: 2015-10-09 13:21:46
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    (c)RaSz wrote:

    > ale wydaje mi się, że na płytce (w ogólności! No bo nie wiem,
    > jaką konkretnie płytkę masz na myśli) całkiem spore prądy puścić można.

    Czasami nawet więcej, niż jednokrotnie... ;-)

    > Być może sugerujesz się tym, że ścieżka na laminacie - jest cienka, no a drut wszak
    od
    > niej zdecydowanie grubszy. Ale przewód okrągły - wcale nie przewodzi
    > "objętością", lecz ładunki płyną po jego *powierzchni*, i to ona właśnie - ma
    > znaczenie.

    Głębokość wnikania 50Hz dla miedzi to około 8mm, więc, ekhem...
    A on chce puszczać stosunkowo niewielki prąd stały, więc nie
    potrzebuje do tego przewodów szynowych w postaci rur grubościennych. :-)

    > Na obwodzie drukowanym można mieć ścieżki bardzo szerokie, i
    > "udźwigną" one amperaż do wielu obciążeń w zupełności zadowalający!

    Niestety z prądami zwarciowymi już nie jest tak dobrze, warto
    krytyczne ścieżki powzmacniać nalutowaniem blachy/przewodu.
    Bez problemu, choć niechcący, zdjąłem w ten sposób kilkucentymetrową
    ścieżkę 100mils z laminatu IMS.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 25. Data: 2015-10-09 15:47:45
    Od: s...@g...com

    użytkownik Jawi napisał:

    > tam jest 3A

    Dioda czy prąd?
    Jak dla mnie ta dioda trochę za mała jak
    na taką wydajność prądową całej przetwornicy.

  • 26. Data: 2015-10-09 18:57:52
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-10-09 o 15:47, s...@g...com pisze:

    > Dioda czy prąd?
    > Jak dla mnie ta dioda trochę za mała jak
    > na taką wydajność prądową całej przetwornicy.

    dioda ss34 jest na 3A :)

  • 27. Data: 2015-10-09 19:02:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    bronek.tallar pisze tak:

    > Uważasz że taka powierzchnia płytki jest odpowiednia
    > do pociągnięcia max. prądu?

    Ja nic nie uważam. Biorę device under test ;) obciążam na 8 godzin
    prądem 1A i jak odskoczy przód scalaka to wyrzucam go do kosza. Testuje
    kilka różnych i wybieram najchłodniejszy.

    Chcę obśmiać te wszystkie ładowarki samochodowe na MC34063A i liczę że
    przy okazji podpowiecie mi najsprawniejszy scalak (a nie scalak z
    największym radiatorem). Nie mam zbyt dużo miejsca na radiator. Chcę
    kupić zamontować i zapomnieć. Nie mam czasu na tjuningi.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 28. Data: 2015-10-09 19:33:01
    Od: s...@g...com

    użytkownik Jawi napisał:

    > dioda ss34 jest na 3A :)

    Albo jakiegoś egzotycznego producenta ćang ćong,
    który upakował rzeczywiście diodę 3A w taka obudowe,
    albo to ja czegoś dalej nie rozumiem. Już nie będziemy
    dalej brnąć:)

  • 29. Data: 2015-10-09 21:08:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    Friday, October 9, 2015, 7:02:07 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > największym radiatorem). Nie mam zbyt dużo miejsca na radiator. Chcę
    > kupić zamontować i zapomnieć. Nie mam czasu na tjuningi.

    Przecież już wcześniej Ci napisałem - A8499 lub LM2675 - do 1A
    A jak potrzebujesz więcej, to masz A8498, LM2673, 6, 7, 8, 9

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2015-10-10 08:58:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze tak:

> [...]
    >
    > Przecież już wcześniej Ci napisałem - A8499 lub LM2675 - do 1A
    > A jak potrzebujesz więcej, to masz A8498, LM2673, 6, 7, 8, 9

    spokojnie, "już wcześniej" z rady skorzystałem, pdfy przeczytałem,
    idę do sklepu, dziękuję :)

    --
    Piter

    Let me see your war face.