  • 1. Data: 2015-10-04 11:21:10
    Temat: RS485
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Witam uprzejmie.

    Na obrazku przedstawiam przebiegi transmisji RS485 zrealizowanej przez mój
    układ.
    http://s26.postimg.org/j9ax6osnd/RS485.png

    Parametry transmisji: 19200 8N1

    Na pierwszy rzut oka wszystko działa (dane poprawnie odczytywane są przez
    obydwa urządzenia, które komunikują się ze sobą).
    Niemniej zastanawia mnie fragment przebiegu na końcu nadawania (oznaczony
    znakiem zapytania na obrazku). Po zakończeniu nadawania przełączam nadajnik
    spowrotem na odbiór (zmian sygnału na nóżkach 2 i 3 układu MAX485), a 500us
    później na nóżce nr 4 układu MAX485 pojawia się "1". Przy odbiorze na nóżce
    nr 1 układu MAX485 sygnał "1" po zakończeniu odbierania pojawia się od razu.
    Chciałem zapytać, czy to jest poprawne zachowanie, czy też nie i jakie mogą
    być jego przyczyny?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Robbo

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 2. Data: 2015-10-04 11:51:44
    Temat: Re: RS485
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 4 Oct 2015 11:21:10 +0200, Robbo napisał(a):
> [...]
    > Chciałem zapytać, czy to jest poprawne zachowanie, czy też nie i jakie mogą

    Mo to wyglada jakbys dodatkowe 00 wysylal.
    Ale poniewaz DE jest zmieniane wczesniej, to moze nawet na linie nie
    trafia. Chyba nie, bo by sie pokazal na RI.
    Jest ryzyko, ze jak sie ten DE troche spozni, to krotki impuls 0 sie
    pojawi, i inni odbiora FF.

    J.

  • 3. Data: 2015-10-04 21:14:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 4 Oct 2015 11:21:10 +0200, "Robbo" <n...@g...com> wrote:
> [...]
    na nóżce
    > nr 1 układu MAX485 sygnał "1" po zakończeniu odbierania pojawia się

    Szczerze mówiąc nie rozumiem opisu, 4 pin to wejście, to co się tam
    pojawi zależy otego cp jest do wysłania.
    Te przebiegi to na jakim pinie?

    --
    Marek

  • 4. Data: 2015-10-05 20:24:18
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    Był błąd w bibliotece odpowiedzialnej za transmisję. Wysyłała niepotrzebnie
    dodatkowy znak (0).

    Robbo.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.