  • 1. Data: 2015-10-05 20:27:19
    Temat: 14.4v na 5v 2A
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bawię się *kupnymi* układami

    L4960
    MC34063A
    LM2596

    http://piterpro.private.pl/img/LM2596_01.png
    http://piterpro.private.pl/img/LM2596_02.png

    Obciążam 1A i MC34063A parzy, LM2596 trochę mniej parzy a L4960 jest
    trochę ciepły przy czym przy 1.5A odmawia współpracy.

    To tak ma być? :) Te wszystkie ładowarki samochodowe na MC34063A gdzie
    ich plastikowa obudowa jest ciepła a scalak robi się biały to normalne
    warunki pracy? Toż to gotowy pożar w samochodzie ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 2. Data: 2015-10-05 23:11:54
    Temat: Re: 14.4v na 5v 2A
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Oct 2015 20:27:19 +0200, PiteR napisał(a):
    > Obciążam 1A i MC34063A parzy,

    Tak ma byc. Tranzystor bipolarny npn, w dodatku Darligton - w
    step-down spadek napiecia jest wysoki.

    1A*1.2V= 1.2W - musi parzyc.
    O ile na 1A sie skonczy, bo w przetwornicach ten prad sie latwo
    zwielokratnia.

    Dodaj zewnetrzny tranzystor pnp/p-mos.

    Albo ... jakies bootstrapowy stopien sterujacy ? Ciekawe ... chyba
    nikt na to jeszcze nie wpadl, nie da sie ?

    Lepiej sie zachowuje w step-up ... albo z transformatorem.

    > LM2596 trochę mniej parzy

    w sumie podobna konstrukcja. Ale lepsza obudowa.

    > a L4960 jest
    > trochę ciepły przy czym przy 1.5A odmawia współpracy.

    Co ma w srodku to nie chca sie pochwalic ... ale zabezpieczenia rozne
    ma.

    > To tak ma być? :) Te wszystkie ładowarki samochodowe na MC34063A gdzie
    > ich plastikowa obudowa jest ciepła a scalak robi się biały to normalne
    > warunki pracy? Toż to gotowy pożar w samochodzie ;)

    Spoko - plytka zaczyna sie palic przy 250C, a lut puszcza przy 180 :-)

    J.

  • 3. Data: 2015-10-06 10:49:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > step-down spadek napiecia jest wysoki.
    > 1A*1.2V= 1.2W - musi parzyc.
    > O ile na 1A sie skonczy, bo w przetwornicach ten prad sie latwo

    Ale po co, skoro można użyć A8499, LM2675 czy cokolwiek innego na
    MOSFET'cie. Gotowe, tanie, działające od ręki bez kombinacji.

    > Albo ... jakies bootstrapowy stopien sterujacy ? Ciekawe ... chyba
    > nikt na to jeszcze nie wpadl, nie da sie ?

    Każdy step-down na DMOSie ma tak zrealizowane...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 4. Data: 2015-10-06 14:30:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ..
    Hello J.F.,

    >Ale po co, skoro można użyć A8499, LM2675 czy cokolwiek innego na
    >MOSFET'cie. Gotowe, tanie, działające od ręki bez kombinacji.

    Dokladnie tak, ale jak sie kolega uparl na 34063 ...

    >Każdy step-down na DMOSie ma tak zrealizowane...

    Ale chodzi mi o realizacje na 34063.
    Duzo koncowek ma wyprowadzonych - w ramach sztuki mozna by sie pobawic

    J.

  • 5. Data: 2015-10-07 13:42:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Duzo koncowek ma wyprowadzonych - w ramach sztuki mozna by sie pobawic ...

    W ramach sztuki to niech sobie zrobi na opampach. Raz tak
    w życiu zrobiłem i mi się wiele rozjaśniło.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 6. Data: 2015-10-07 15:01:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    >W ramach sztuki to niech sobie zrobi na opampach. Raz tak
    >w życiu zrobiłem i mi się wiele rozjaśniło.

    Na PICu lub DSP :-)

    Ale problem sterowania tranzystora pozostaje.

    J.

  • 7. Data: 2015-10-07 16:06:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Na PICu lub DSP :-)

    Nalegam jednak na analogowe moduły. Mogą być częścią procesora,
    ale powinny być analogowe (jak we wspomnianym PICu). Przykładowo,
    dsPIC33 z ADC pracującym na 1,1MS/s wymaga impedancji wejściowej
    źródła max. 200 omów. Ciekawe, skąd masz ją wziąć, gdy sobie chcesz
    popróbkować 8 kanałów...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 8. Data: 2015-10-07 16:18:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:
    >Nalegam jednak na analogowe moduły. Mogą być częścią procesora,

    IMO - logika przy ambitnej przetwornicy na tyle rozbudowana, ze
    realizacja cyfrowa sie narzuca.

> [...]
    >dsPIC33 z ADC pracującym na 1,1MS/s wymaga impedancji wejściowej
    >źródła max. 200 omów. Ciekawe, skąd masz ją wziąć, gdy sobie chcesz

    A to oczywiscie - jak trzeba to wzmacniacz, zreszta niemal na pewno
    trzeba, bo rozne rzeczy chcemy mierzyc, na roznych napieciach i
    potencjalach.

    No ale problemu drivera to nie rozwiazuje, tyle tylko, ze mozemy
    pnp/pmos uzyc.

    J.

  • 9. Data: 2015-10-07 17:36:17
    Temat: [OT] teoria praktyczna
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    [elektroda's moderators mode off]

    właśnie miałem o to samo zapytać, jest sobie przetwornica,
    przy obciążeniu 8A, tranzystorek parzy w łapkę...

    z kolei dioda wyjściowa jest chłodna...

    coś nienormalnego, może jakiś wzór poznamy? bo z mocy to to nie wynika...

    P.S.
    czy już Ktoś tu może wie, czemu do chuja wafla palą mi się w mieszkaniu
    wszystkie chińskie zasilacze impulsowe?

  • 10. Data: 2015-10-07 17:57:00
    Temat: Re: [OT] teoria praktyczna
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >z kolei dioda wyjściowa jest chłodna...
    >coś nienormalnego, może jakiś wzór poznamy? bo z mocy to to nie

    No, w zaleznosci od napiec podzial pradu (sredniego) miedzy diode i
    tranzystor moze byc rozny.
    No i dioda Schotky'ego, a tranzystor nienasycony :-)

    >czy już Ktoś tu może wie, czemu do chuja wafla palą mi się w
    >mieszkaniu wszystkie chińskie zasilacze impulsowe?

    Chujowe mieszkanie, ot co.

    J.