  • 11. Data: 2002-07-18 23:22:27
    Temat: Re: 1984
    Od: Robert Swiecki <j...@k...net.pl>

    Jacek Zapala wrote:

    > Taki właśnie będzie następny krok - maszyna, na której działać będą
    > TYLKO windowsy. (Takie coś nawet już istnieje, nazywa się xbox).

    No niezupełnie, sytuacja z xboxem lekko sie zmienia
    --
    Pozdrowienia, Robert!

    There can be no daily democracy without daily citizenship.
    -- Ralph Nader

  • 12. Data: 2002-07-18 23:23:33
    Od: "Kwirion" <kwirion/NO-SPAM/@poczta.onet.pl>

    Adam i Agnieszka Gasiorowski FNORD <A...@V...Ci.Uw.EdU.Pl>
    scribbled:

    > Artykul z Wired News, o Palladium, najnowszym

    To info powinno trochę rozjaśnić sytuację:

    http://www.x86.pl/1/default.asp?IDN=17437&T=2&IDD=

    pozdr.
    Piotr

  • 13. Data: 2002-07-19 14:04:41
    Od: "kriz" <k...@p...onet.pl>

    > Taki właśnie będzie następny krok - maszyna, na której działać będą
    > TYLKO windowsy. (Takie coś nawet już istnieje, nazywa się xbox). Do

    Spkokojna twoja rozczochrana:))
    Juz niedlugo bedziesz mogl spokojnie uruchomic linuksa na Xboxie.

    wiecej tu:

    http://7thguard.net/news.php?id=1870
    http://7thguard.net/news.php?id=1953
    http://7thguard.net/news.php?id=1980

  • 14. Data: 2002-07-19 16:34:24
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    "kriz" <k...@p...onet.pl> writes:

    > Spkokojna twoja rozczochrana:))
    > Juz niedlugo bedziesz mogl spokojnie uruchomic linuksa na Xboxie.

> [...]

    O tym wiem. Chodzi mi tylko o to, że xbox + palladium zaczyna się
    powoli układać w logiczną całość; widać kierunek w jakim zmierza
    microsoft.

    A poza tym to jeszcze na oryginalnym biosie xboxa chyba nikt nie
    uruchomił swojego programu. No i nie wiem, czy zwróciłeś uwagę, że
    ataki na xboxa opierają się na poszukiwaniach błędów w konstrukcji
    systemu. A jeśli zostanie zbudowany taki, który błędów mieć nie
    będzie? Teoretycznie można zbudować taki komputer, który nie uruchomi
    niczego, co nie jest podpisane odpowiednim kluczem.

    Jacek

  • 15. Data: 2002-07-22 10:45:46
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Jacek Zapala wrote:

> [...]
    >będzie? Teoretycznie można zbudować taki komputer, który nie uruchomi
    >niczego, co nie jest podpisane odpowiednim kluczem.

    Poza tym, jak już ktoś wspomniał, M$ zechce na pewno ustanowić płatne
    licencje za korzystanie z takiego wynalazku. Jeśli tak się stanie, jest
    duża szansa że rzeczywiście zabiją w ten sposób darmowe oprogramowanie.
    Nie ważne jaka ta opłata - grunt, że nie będzie free. Oczywiście nie
    bedzie to specjalna przeszkoda do piracenia programów, muzyki czy
    filmów. Na technikę jest kontrtechnika, więc i to zabezpieczenie da się
    złamać. Dla piratów to nie problem: złamią jedną licencję mniej, jedną
    więcej - co za różnica? Po odpowiednich "modyfikacjach" da się też
    uruchomić oprogramowanie czy systemy free. Tyle że to już nie będzie
    legalne.
    Albo programy takie jak Linux czy Apache staną się płatne (choćby by
    pokryć koszty licencji), albo ich twórcy i użytkownicy narażą się na
    ściganie przez prawo :-(