  • 1. Data: 2002-07-15 22:38:30
    Temat: Provider - nieuczciwy konkurent?
    Od: Wojciech Gdela <e...@p...onet.pl>

    Witam,

    Ostatnimi czasy przeniosl sie na nasz serwer klient wraz z domena,
    ktora wczesniej byla obslugiwana przez innego providera. NASK dosc
    szybko zmienil delegacje, nowe konta e-mailowe dzialaja, prawie
    wszystko gra. Problem jest jeden. U starego providera pozostaly
    nieakutalne wpisy w serwerach DNS, powoduje to problem z wysylaniem
    poczty na konta w tej domenie u niektorych uzytkownikow, w tym u
    wlasciciela domeny.

    Grubo ponad dwa tygodnie temu wysylalem prosbe do starego providera o
    usuniecie tych wpisow, ale niestety nie ma zadnej reakcji. Co mam
    zrobic z tym fantem i gdzie sie udac, zeby to w koncu pozbyc sie
    problemu?

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Gdela <e...@p...onet.pl>

  • 2. Data: 2002-07-16 08:44:49
    Temat: Re: Provider - nieuczciwy konkurent?
    Od: r...@s...iig.pl

    On Tue, 16 Jul 2002 00:38:30 +0200, Wojciech Gdela wrote:

> [...]
    > usuniecie tych wpisow, ale niestety nie ma zadnej reakcji. Co mam zrobic
    > z tym fantem i gdzie sie udac, zeby to w koncu pozbyc sie problemu?

    1. dzwon do tego prowajdera, im czesciej tm lepiej (np co pol godziny)
    2. kup telefon z mozliwoscia przekazania polaczenia dalej i jak klient
    bedzie dzwonil do ciebie z pretensjami to przekieruj do
    tamtego providera.

    Moze jestem brutalny ale usuniecie wpisow w dns to jest 5 min pracy
    i jezeli ktos nie zrobil tego w dwa tygodnie to znazy ze ma ciebie
    gleboko i mu wisi to ze beda sie do ciebie upierdalac, a tego nie mozesz
    tolerowac (no chyba ze jestes masochista :) )

    Gsl
    g...@p...fm

  • 3. Data: 2002-07-17 15:49:33
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    r...@s...iig.pl writes:

> [...]
    >
    > Moze jestem brutalny ale usuniecie wpisow w dns to jest 5 min pracy
    > i jezeli ktos nie zrobil tego w dwa tygodnie to znazy ze ma ciebie

    Albo że wcięło mu maila w natłoku spraw albo że mail został wysłany na
    niewłaściwy adres. Spokojnie. Może po prostu napisz jeszcze raz albo
    zadzwoń?

    Jacek

  • 4. Data: 2002-07-17 15:49:42
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    r...@s...iig.pl wrote:

> [...]
    > gleboko i mu wisi to ze beda sie do ciebie upierdalac, a tego nie mozesz
    > tolerowac (no chyba ze jestes masochista :) )

    moze czegos nie wiem o dzialaniu dns ale afaik o ile nask zmienil delegacje
    to o ile nie jest to dns.tpsa.pl z ktorego korzysta nie wiem ile osob nie
    powinno byc problemow.. klienci beda odpytywac swoje serwery dns, a te beda
    pytaly nasku o dalsza droge...
    pozdrawiam
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 5. Data: 2002-07-17 15:51:56
    Od: Grzesiek Pawelski <g...@e...pw.edu.pl>

    On Mon, 15 Jul 2002, Wojciech Gdela wrote:

> [...]
    > nieakutalne wpisy w serwerach DNS, powoduje to problem z wysylaniem
    > poczty na konta w tej domenie u niektorych uzytkownikow, w tym u

    trzeba bylo poprosic o obnizenie TTL odpowiednio wczesnie
    przed przeniesieniem/zmianami.
    Co maja do rzeczy wpisy na zdelegowanym serwerze?

    Pzdr,
    Grzesiek

  • 6. Data: 2002-07-17 15:52:29
    Od: Tomasz Slaski <t...@s...pl>

    Użytkownik Wojciech Gdela napisał:
    o problemach z prowajderem...

    Uzupełnienie - byc może jeszcze klienci maja ustawiony default dns na
    starego prowajdera i ten błednie im resolvuje hosty...
    Wystarczy zmienic default dns na śajkiś inny i po sprawie.

    --
    TOM @ HOME
    GSM +48 607 81 83 30 GG 139980 TS635-RIPE

  • 7. Data: 2002-07-17 17:43:13
    Od: r...@s...iig.pl

    On Wed, 17 Jul 2002 17:49:42 +0200, Pawel Szember wrote:

> [...]
    > ile osob nie powinno byc problemow.. klienci beda odpytywac swoje
    > serwery dns, a te beda pytaly nasku o dalsza droge... pozdrawiam

    Nie bierzesz pod uwage jednego szczegolu: jezeli ktos uzywa dns'u
    tego pierwszego providera to dns majac ustawione ze odsluguje dana domene
    nawet nie zapyta nasku o nia, tylko odpowie. Teraz jezeli klient
    rezygnuje z hostingu u tego providera, ale korzysta nadal z dostepu i ten
    provider nie usunie wpisow z dns (lub klient nie ustawi sobie innych
    dnsow ) to wszyscy beda widziec jego strone ale on i klienci 1 providera
    nie. Z poczta wysylana przez klientow tego providera tez beda przeboje.
    Mam nadzieje ze nie namieszalem...

    gsl

  • 8. Data: 2002-07-18 00:07:50
    Od: Pawel Szember <f...@s...net>

    r...@s...iig.pl wrote:

    > Nie bierzesz pod uwage jednego szczegolu: jezeli ktos uzywa dns'u
    > tego pierwszego providera
    tak, faktycznie nie doczytalem posta.. wyslalem sprostowanie ale zdaje sie
    moderator nie puscil..
    pozdrawiam
    --
    ()_() Pawel Szember
    (o o) f...@s...net

  • 9. Data: 2002-07-22 17:39:39
    Od: Wojciech Gdela <e...@p...onet.pl>

    On Mon, 15 Jul 2002 22:38:30 +0000 (UTC), Wojciech Gdela
    <e...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >usuniecie tych wpisow, ale niestety nie ma zadnej reakcji. Co mam
    >zrobic z tym fantem i gdzie sie udac, zeby to w koncu pozbyc sie

    Udalo mi sie doprowadzic do usuniecia wpisow z jednego z serwerow, ale
    musialem wygrzebac adres admina z bazy whois, bo pod tymi podanymi na
    stronie nikt sie nie odzywal (maile wysylalem kilka razy). Problem z
    poczta przestal wystepowac. Dzieki za pomoc.

    --
    Pozdrawiam,
    Wojciech Gdela <e...@p...onet.pl>