  • 11. Data: 2002-07-06 10:31:24
    Temat: Re: 2 * POLPAK
    Od: Rafal Wozniak <n...@w...zso5.gda.pl>

    > chyba wiem co mial na mysli - Access Listy
    > Czyli z danego interfejsu bedzie mozna wysylac jedynie adresy dozwolone dla
    > danego interfejsu, tak wiec przy tym co masz wlaczone polowe pakietow szlag
    > trafi...
    >
    > Oczywiscie jest to zwykle skurwysynstwo, nic pozatem
    > aa, no i w ten sposob ich routery sa bardziej obciazone i nie w pewnym
    > momencie moga przestac dzialac tak jak powinny...

    Jeśli ktoś używa prywatnych adresów w swojej sieci + Linuxa jako NATa to może
    wykorzystać następujące regułki:

    > iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.2.0.0/16 -d 0.0.0.0/0.0.0.1 -j SNAT --to
    IP_pierwszego_łącza
    > iptables -t nat -A POSTROUTING -s 10.2.0.0/16 -d 0.0.0.0/0.0.0.0 -j SNAT --to
    IP_drugiego_łącza

    działa wstarczająco w dobry sposób.

  • 12. Data: 2002-07-08 11:00:26
    Od: Adam Obszynski <a...@f...pl>

    On Fri, 5 Jul 2002 17:46:12 +0000 (UTC), Tomasz Paszkowski
    <n...@d...kgb.com.ua> wrote:

    >Wydropują na acl pakiety z/do ipkow nie routowanych na dany interfejs.

    Ale to dobrze ze wreszcie zaczeli sie zajomowac i dbac o poprawne
    skonfigurowanie uslugi.... anty spoofing jest jak najbardziej ok!
    powinien byc nawet wymagany 8-)

  • 13. Data: 2002-07-08 16:29:43
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Rafal Wozniak <n...@w...zso5.gda.pl> wrote:
    > Jeśli ktoś używa prywatnych adresów w swojej sieci + Linuxa jako NATa to może
    > wykorzystać następujące regułki:

    IP_pierwszego_łącza
    IP_drugiego_łącza
    W tym drugim przypadku to juz -d 0.0.0.0/0.0.0.0 nie trza.
    Poza tym:

    1) nie kazdy uzywa linuxa
    2) nie kazdy uzywa kernela 2.4
    3) mozna jeszcze powalczyc z --limit, --limit-burst, itd :)

    Jednak co by nie mowic, jest to nieladnie zachowanie ze strony polpaku. Klient
    powinien miec
    mozliwosc wypchniecia prez lacze wszystkiego z adresem do ktorego ma prawo.. A
    szczegolnie
    jezeli to jest adres danego providera. No ale to przeciez TPSA...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Oledzki
    e-mail address: ole(at)ans.pl

  • 14. Data: 2002-07-08 16:34:47
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Oledzki <o...@w...hoth.jmg.com.wytnijto.pl> wrote:
    > Jednak co by nie mowic, jest to nieladnie zachowanie ze strony polpaku.

    Co by nie mówić, bzdurzysz.

    > Klient powinien miec mozliwosc wypchniecia prez lacze
    > wszystkiego z adresem do ktorego ma prawo..

    Jeśli klient wykupił dwa łącza, a z każdym z nich inny zakres IP,
    to Polpak wręcz powinien wyfiltrować odpowiednie IP na każdym łączu.

    Gdyby wszyscy filtrowali na wejściu przydzielone do klienta IP, to by
    nie było tyle problemów ze spoofowaniem i atakami DDoS.

    > A szczegolnie jezeli to
    > jest adres danego providera. No ale to przeciez TPSA...

    To, że to adres danego providera, to nie ma nic do rzeczy. Do rzeczy
    ma, że to jakiś zakres przydzielony do danego łącza. Jestem bardzo
    pozytywnie zaskoczony, że w końcu TPSA zaczęła to robić. Oby tak dalej!

    p.

  • 15. Data: 2002-07-08 17:21:52
    Od: "Marcin Kuczera" <m...@n...net>

    > 1) nie kazdy uzywa linuxa
    > 2) nie kazdy uzywa kernela 2.4
    > 3) mozna jeszcze powalczyc z --limit, --limit-burst, itd :)

    uzywam linuxow z kernelem 2.4, ale to nie jest tego typu problem
    nie bardzo wiem jak uruchomic (i czy wogole sie da) routing zrodlowy na
    Cisco

    Bo majac 2 lacza i robiac statyczna defaultroute na oba interfejsy nie musze
    sie przejmowac tym kto jest zrodlem danego pakietu
    a jak beda filtrowac to dupa, jezeli to bedzie jeden router to bez routingu
    zrodlowego sie nie obejdzie (no chyba ze myle pojecia)

    Marcin

  • 16. Data: 2002-07-08 18:52:24
    Od: "Zbigniew Sikora" <z...@h...net.pl>

    Użytkownik "Piotr KUCHARSKI" <c...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > To, że to adres danego providera, to nie ma nic do rzeczy. Do rzeczy
    > ma, że to jakiś zakres przydzielony do danego łącza. Jestem bardzo
    > pozytywnie zaskoczony, że w końcu TPSA zaczęła to robić. Oby tak dalej!

    Jak sięgam pamięcią to adresy na POLPAKach zawsze były filtrowane.
    Być może teraz jest to bardziej rygorystycznie przestrzegane; ale nie wynika
    to z żadnych szlachetnych pobudek, tylko z tego że obecnie za load-balancing
    trzeba płacić. I to duużo.

    Z#

  • 17. Data: 2002-07-09 14:14:03
    Od: Rafal Wozniak <n...@w...zso5.gda.pl>

    > uzywam linuxow z kernelem 2.4, ale to nie jest tego typu problem
    > nie bardzo wiem jak uruchomic (i czy wogole sie da) routing zrodlowy na
    > Cisco

    to robi się tak (podaje tylko to co ważne):
    interface FastEthernet0/0
    ip policy route-map lacze2

    ip route 0.0.0.0 0.0.0.0 ip_pierwszego_łącza (adres WAN po stronie TP)

    access-list 111 permit ip x.x.x.x 0.0.0.7 any
    route-map lacze2 permit 10
    match ip address 111
    set ip default next-hop ip_drugiego_łącza (adres WAN po stronie TP)

    gdzie x.x.x.x to pierwszy IP puli adresów przypisanych do drugiego łącza (w moim
    przypadku mam 8 adresów)

    de facto u siebie miałem 16 adresów na pierwsze łącze, po dodaniu drugiego łącza
    rozbiłem na dwie ósemki. W mojej sieci nie mam podziału na dwie podsieci. Jak
    miałem 16 adresów z maską /28 to tak zostało.

  • 18. Data: 2002-07-09 14:15:09
    Od: Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl>

    >Inaczej robi?c LB tylko po swojej stronie, masz 4 MB out i 2x2 MB in.

    a i tak wlacza to w jedna polke i suma sumarum bedzie 2 Mb/s

    Pepto

    p.s. prosilbym takze na priv (usun USUN w adresie)

  • 19. Data: 2002-07-17 15:52:16
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl> wrote:
    > Jeśli klient wykupił dwa łącza, a z każdym z nich inny zakres IP,
    > to Polpak wręcz powinien wyfiltrować odpowiednie IP na każdym łączu.
    Widzisz. I tu jest problem. Bo polpak nie zestawia laczy 4 Mbit.
    AFAIK. Daje 2 lacza 2 Mbit. I jak je chcesz efektywnie wykorzystac
    z zalozonymi ACL'kami?

    > Gdyby wszyscy filtrowali na wejściu przydzielone do klienta IP, to by
    > nie było tyle problemów ze spoofowaniem i atakami DDoS.
    Oczywiscie. Tylko co ze starymi laczami na ktorych ACL'ek nie ma?

    > To, że to adres danego providera, to nie ma nic do rzeczy. Do rzeczy
    > ma, że to jakiś zakres przydzielony do danego łącza. Jestem bardzo
    > pozytywnie zaskoczony, że w końcu TPSA zaczęła to robić. Oby tak dalej!
    A co to da. Wiekszosc floodow z zespoofowanymi IP przychodzi z poza sieci
    polpak-t. A na laczach miedzyoperatorskich ACL'ek nie ma i nie bedzie
    bo niby jak. Panowie z polpaku nie sa w stanie nawet wysledzic skad dany
    flood przychodzi. Jedyne co moga zrobic to ustawic limit na pakiety
    SYN na swoim routerze. I co to daje? Nic ;-) Bo floodowac
    mozna nie tylko SYN'ami.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 20. Data: 2002-07-17 15:52:23
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@W...hoth.jmg.com.WytnijTo.pl>

    Peptulis Amargolis <p...@i...pwr.wroc.pl> wrote:

    > a i tak wlacza to w jedna polke i suma sumarum bedzie 2 Mb/s
    E? Jak to? Przeciez to nie jest SDI :)

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki