  • 11. Data: 2017-05-19 20:30:11
    Temat: Re: 23cm wysokości
    Od: z <...@...pl>

    to jak już szukamy obudowy to szukam czegoś takiego:
    AeroCool CS-101
    https://www.x-kom.pl/p/226302-obudowa-do-komputera-a
    erocool-cs-101-czarna-usb-30.html
    ale żeby zmieścił się zwykły zasilacz ATX a nie SFX.
    Istnieje coś takiego czy trzeba majsterkować?

  • 12. Data: 2017-05-19 20:30:59
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 May 2017 18:51:32 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ofn7qs$1oh$2@node1.news.atman.pl>
    od niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
    <N...@g...pl> :
    >problem jest taki, że chciałbym mieć na kompie
    >windows xp
    >slackware 12.2
    >i jakiegoś windows 10
    >jednak bez dwóch dysków tego ogarnać się nie da...
    >
    >chyba, że Ktoś ma jakiś inny pomysł?

    Jaki masz z tym kłopot? Powinno się dać:

  • 13. Data: 2017-05-19 20:51:43
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no problem jest z ilością partycji podstawowych

    xp - to jedna partycja podstawowa
    windows 10 - dwie partycje systemowe
    slakware - jedna partycja podstawowa

    do tego partycje rozszerzone moga być tylko jedna za drugą gdzieś
    pomiędzy w.w.

    może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim
    instalować takigo slacka lub win xp?

  • 14. Data: 2017-05-19 22:53:15
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl>

    Po głębokim namyśle niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU napisał w
    Friday 19 of May 2017 20:51:

    > slakware - jedna partycja podstawowa

    grub (i inne bootloadery też) potrafią wystartować linuksa z
    partycji rozszerzonej.

    > może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim
    > instalować takigo slacka lub win xp?

    Jeżeli nie potrzebujesz pełnej wydajności komputera, to VM
    rzeczywiście może być dobrym pomysłem. Aczkolwiek spodziewałbym się,
    że slack i WXP będą się w maszynie wirtualnej zachowywać lepiej, niż
    W10. Ale to taki gut feeling.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.

  • 15. Data: 2017-05-19 22:56:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 20:51, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
    > może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim
    > instalować takigo slacka lub win xp?

    Instalujesz program. Ustawienia są banalnie proste. ustawiasz z czego
    chcesz butować i instalujesz jak normalny system. Potem jeszcze
    rozszerzenia sterowników. Dasz radę :-)

  • 16. Data: 2017-05-19 23:05:09
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > chcesz butować i instalujesz jak normalny system. Potem jeszcze
    > rozszerzenia sterowników. Dasz radę :-)

    o co chodzi?

  • 17. Data: 2017-05-19 23:54:07
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 18 maja 2017 18:49:50 Użytkownik niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU'
    napisał:

    > 23cm wysokości
    > mam tyle wnęki w stoliku...
    > co można by w to zmieścić?
    > czy warto pchać się w jakieś gotowe komputerki w małych dedykowanych obudowach?

    W pierwszej chwili myślałem, że chodzi o komp umieszczony w stoliku pod TV do
    wyświetlania filmików z Youtube. Ale teraz widzę, że wymagania rosną: 3 systemy,
    3 dyski, maszyna wirtualna, więc i przyzwoity procesor i odpowiednio duży RAM.
    A co z odprowadzaniem ciepła z takiej wnęki? Ale kto bogatemu zabroni?

    Niedawno proponowałem tu komuś, moim zdaniem genialne rozwiązanie: HP Z200,
    3GHz, 4 rdzenie, 8 wątków za jedyne 650 zł.

    http://allegro.pl/hp-z200-intel-xeon-x3470-2-93-4-16
    0-win7-i6701973125.html#thumb/1

    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pscmisc/vac/us/produc
    t_pdfs/Z200_datasheet_011309_highres.pdf

    Da się zainstalować XP, jest miejsce na 3 dyski 3.5" (ewentualny czwarty
    w zatoce 5.25"), RAM do 16 GB. Jedyna wada - nie zmieści się we wnęce 23 cm,
    chyba że się ją trochę rozpiłuje... Dyski 250-320 GB są teraz po 40-50 zł., do tego
    kontroler USB 3.0 za 40 zł. i przysłowiowa mucha nie siada...

  • 18. Data: 2017-05-19 23:57:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 19 May 2017 20:51:43 +0200
    doszła do mnie wiadomość <ofnes7$8qp$1@node1.news.atman.pl>
    od niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
    <N...@g...pl> :
    >no problem jest z ilością partycji podstawowych

> [...]

    Razem cztery, w czym problem?

    >do tego partycje rozszerzone moga być tylko jedna za drugą gdzieś
    >pomiędzy w.w.

    Do czego rozszerzona? Musi być?
    Jeśli na swap dla linuksa, to zamiast niej możesz mieć swap w pliku.
    Przykład:
    https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how
    -to-add-swap-on-ubuntu-14-04

    >może ten vm jest faktycznie dobrym pomysłem, co to trzeba na nim
    >instalować takigo slacka lub win xp?

    Można, ale dużo RAM to konsumuje(8GiB to raczej minimum dla całego
    ramu w komputerze).
    W zasadzie 4GiB też może być, ale 2 maszyn jednocześnie nie odpalisz(w
    zasadzie odpalisz, ale dwa woły nie nadające się prawie do niczego).

  • 19. Data: 2017-05-20 08:38:35
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-05-19 o 23:05, niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU
    > o co chodzi?

    https://www.dobreprogramy.pl/VirtualBox,Program,Wind
    ows,13122.html
    po polsku

    https://www.dobreprogramy.pl/VMware-Workstation-Play
    er,Program,Windows,13312.html
    po angielsku

  • 20. Data: 2017-05-20 09:57:22
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no dobra, skoro się nie zmieści,
    to może jednak obudowa pozioma, i wsadzę pod stolik?