  • 21. Data: 2017-05-04 09:09:46
    Temat: Re: 3 fazy zdaniem ekscentryka
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.04.2017 o 14:23, Piotr Gałka pisze:

    > Bez wprowadzania pojęcia przesunięcia fazowego nie ma sensu, ale do
    > zrozumienia i wyjaśnienia 3-faz liczby zespolone nie są potrzebne.
    > Wiem to na pewno, bo wystarczająco dobrze rozumiałem jak to jest z
    > trzema fazami zanim jeszcze usłyszałem pierwszy raz o liczbach zespolonych.
    > Nie piszę o umiejętności policzenia czegokolwiek a tylko o zrozumieniu o
    > co biega. Np. dlaczego w zerowym płynie 0A przy równomiernym obciążeniu
    > (rezystancyjnym).
    > P.G.

    Liczby zespolone nie są potrzebne do zrozumienia, one tylko ułatwiają
    liczenie! Skoro umownie prąd czy napięcie (sinusoidalne!!!)
    przedstawiamy jako wektor, to naturalne jest, że można ten wektor opisać
    liczbą zespoloną. Tak samo wszystkie pochodne wartosci, reaktancje,
    susceptancje, admitancje czy impedancje. Prawo ohma stosujemy bez
    zastanawianai się nad katami itp. Zresztą na podstawach elektrotechniki
    w szkole są nauczane 3 postacie liczby zespolonej, jak ktoś potrzebuje
    kąta, to sobie zamienia na postać wykładniczą i ma.