  • 11. Data: 2017-04-28 19:39:04
    Temat: Re: 3 fazy zdaniem ekscentryka
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/28/2017 12:00 AM, Marek S wrote:
    > A miało być wesoło :D
    > Jednakże ten blog coś w sobie ma bo przeczytałem go od deski do deski.
    > Ty również? :-)

    Czasami czytam wypociny shizów żeby miec pojęcie jak ich odróznić w
    prawdziwym życiu, co jest bezcenne w moim zawodzie. Tu mamy do czynienia
    z tumanistą z jakimis psychozami i breniami typu: słońce jest zasilane z
    kosmosu napięciem 500kV. Po prostu szkoda czasu dla ignoranta. Ani to
    śmieszne, ani pouczające. Ot, jeszcze jeden pustak który mysli że świat
    jest prosty.

  • 12. Data: 2017-04-28 21:07:54
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    > Cięzko się dyskutuje o 3 fazach bez wprowadzania pojecia przesunięcia

    Ale facet najwyraźniej wie co to znaczy i o co chodzi. Tylko nie do
    końca wie jak to działa.

    > fazowego. Pewno dało by rade na wykresach, ale IMHO bez zespolonych
    > wiele pojęc jest niemozliwych do wyjasnienia.

    Spokojnie, na wykresie (poprawnym) przecież wszystko widać dokładnie.
    A nawet bez wykresu. Po prostu jesteśmy przyzwyczajeni do prostej
    prezentacji, ale zapominamy o tych którzy nie potrafią się tym
    posługiwać, a wcale nie muszą, bo można to wszystko w dziedzinie czasu
    przecież obrabiać, a że nie jest prościej, to już nie nasz problem.

    Pozdrawiam

    DD

  • 13. Data: 2017-04-29 12:06:51
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2017-04-27 20:13, Marek S wrote:
    > Do pośmiania:
    >
    > http://manipulatorzy.salon24.pl/533650,ja-kontra-500
    -000-000-specjalistow

    > Czy zrozumieliście o co może chodzić autorowi tego bloga?

    Nie.

  • 14. Data: 2017-04-29 14:23:10
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Cięzko się dyskutuje o 3 fazach bez wprowadzania pojecia przesunięcia
    > fazowego. Pewno dało by rade na wykresach, ale IMHO bez zespolonych
    > wiele pojęc jest niemozliwych do wyjasnienia.

    Bez wprowadzania pojęcia przesunięcia fazowego nie ma sensu, ale do
    zrozumienia i wyjaśnienia 3-faz liczby zespolone nie są potrzebne.
    Wiem to na pewno, bo wystarczająco dobrze rozumiałem jak to jest z
    trzema fazami zanim jeszcze usłyszałem pierwszy raz o liczbach zespolonych.
    Nie piszę o umiejętności policzenia czegokolwiek a tylko o zrozumieniu o
    co biega. Np. dlaczego w zerowym płynie 0A przy równomiernym obciążeniu
    (rezystancyjnym).
    P.G.

  • 15. Data: 2017-04-29 14:40:25
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek S <p...@s...com> napisał(a):
    > Do pośmiania:
    > http://manipulatorzy.salon24.pl/533650,ja-kontra-500
    -000-000-specjalisto
    > Czy zrozumieliście o co może chodzić autorowi tego bloga?

    Chodzi mu o to, że jak porówna się napięcia skuteczne faz, które wynoszą po
    230V, to różnica między tymi napięciami jest zerowa, bo są takie same
    (230V). No i to jest prawda, ale to nie jest napięcie mędzyfazowe. On sobie
    tutaj zmienił definicję napięcia międzyfazowego, więc nic dziwnego że wynik
    wyszedł mu inny niż reszcie świata.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2017-04-29 14:44:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 28 Apr 2017 19:24:07 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Cięzko się dyskutuje o 3 fazach bez wprowadzania pojecia przesunięcia
    > fazowego. Pewno dało by rade na wykresach, ale IMHO bez zespolonych
    > wiele pojęc jest niemozliwych do wyjasnienia.

    Imo - zespolone zaciemniaja. Wektory dydaktycznie lepsze.
    Zespolone potem do obliczen.

    J.

  • 17. Data: 2017-04-29 15:20:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-04-29 o 14:44, J.F. pisze:

    > Imo - zespolone zaciemniaja. Wektory dydaktycznie lepsze.
    > Zespolone potem do obliczen.

    Nie znając pojęcia wektora, napięcie trójfazowe wyobrażałem sobie jako
    obracający się wokół swojego środka trójkąt równoboczny, a chwilowe
    napięcie każdej z faz jako wysokość odpowiedniego wierzchołka nad
    poziomem zera (środka trójkąta).
    Ten model pozwala zauważyć, że różnica wysokości sąsiednich wierzchołków
    jest największa gdy odpowiedni bok jest w pionie a to już pozwala (bez
    zespolonych) wyliczyć napięcie międzyfazowe znając fazowe.
    Trochę wątpliwości może budzić czy międzyfazowe na pewno też ma
    dokładnie kształt sinusoidy bo te wierzchołki oba latają, ale można
    przecież na każdym etapie obracania trójkąta przesunąć go tak (bez
    wpływu na różnicę napięć wierzchołków) aby jeden z tych wierzchołków
    znalazł się zawsze w tym samym miejscu i wtedy już jest to jasne.
    Na ruchomy układ odniesienia przywiązany do jednego z wierzchołków nie
    wpadłem bo w ogóle nie znałem wtedy pojęcia ruchomego układu odniesienia.
    P.G.

  • 18. Data: 2017-04-30 21:05:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek S <p...@s...com> wrote:

    > http://manipulatorzy.salon24.pl/533650,ja-kontra-500
    -000-000-specjalistow

    salon24, vel psychiatryk24, jakoś kojarzy mi się właśnie z takimi
    indywiduami...

    > Czy zrozumieliście o co może chodzić autorowi tego bloga?

    O to, że "nie znam się, a się wypowiem".

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 19. Data: 2017-05-01 00:22:00
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości

    -000-000-specjalistow

    > salon24, vel psychiatryk24, jakoś kojarzy mi się właśnie z takimi
    > indywiduami...

    > O to, że "nie znam się, a się wypowiem".

    A ja bym raczej na to postawił, że gość celowo wprowadza ferment, coś jak
    znana komisja, przytaczająca z pozoru rzeczowe argumenty (które w pewnym
    momencie wydały mi się zbyt szczegółowe), co się wody brzozowej ożłopała...
    i nie była to oskoła. Mentalnie pachnie mi to sprzedawaniem taniutkiego
    kondziołka 5 mikro na 400 fał, opakowanego w kawałek tandetnego plastiku, za
    sumę każącą narodom klękać, jak w pewnej reklamie sprzed jakichś 15-20 lat -
    "Queen of saba", emitowanej w TVP. A goovno znane, jako "Energy saver".

    --
    "Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
    że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.

  • 20. Data: 2017-05-04 09:01:20
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 27.04.2017 o 20:13, Marek S pisze:
    > Do pośmiania:
    >
    > http://manipulatorzy.salon24.pl/533650,ja-kontra-500
    -000-000-specjalistow

    > Czy zrozumieliście o co może chodzić autorowi tego bloga?

    Może o to, ze faza to kąt i różnica faz to też kąt będzie?
    Strasznie mętnie napisał, ciężko się pokapować.