  • 11. Data: 2018-12-14 10:25:44
    Temat: Re: 450kW szybka ładowarka
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Dec 2018 20:36:48 GMT, PiteR napisał(a):

    > Z 800v to prąd wychodzi 560 amperów

    Dla traf przyjmuje się przekroje rzędu 3 A/mm^2 a dla przewodów na
    wolnym powietrzu rzędu 10 A/mm^2. Więc przyłącze powinno mieć 2
    przewody po 60 mm^2 czli średnicy 17 mm. Da się unieść, spoko :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-12-14 10:29:59
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Pod warunkiem że miałoby być w ciągłym użyciu.

    przecież nie będzie jednego stanowiska. Spójrz na stacje paliw płynnych.
    Kilka dystrybutorów nawet w Pipidówku Dolnym i zwykle minimum połowa
    zajęta a na ruchliwych trasach kolejki.

    > W praktyce nie będzie potrzebne aż tak duże przyłącze, bo stacja ładowania
    > może mieć własny akumulator który to będzie buforował. ;)

    który może nie mieć się kiedy naładować - nie takie hop.

    Czyli jednak "złe dzieje się" :)

  • 13. Data: 2018-12-14 10:32:50
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-12-13 o 20:02, sirapacz pisze:

    > Tak, ale 450kW to taka moc, że musiałoby to być zasilane bezpośrednio z
    > sieci SN...
    > Nie mniej jednak 3m/100km to bardzo przyjemna wartość. Ciekawe jak to
    > znoszą ogniwa.

    Jak to jak? Dymią... :-)
    T.

  • 14. Data: 2018-12-14 10:34:49
    Od: "T." <k...@i...pl>

    > Dla traf przyjmuje się przekroje rzędu 3 A/mm^2 a dla przewodów na
    > wolnym powietrzu rzędu 10 A/mm^2. Więc przyłącze powinno mieć 2
    > przewody po 60 mm^2 czli średnicy 17 mm. Da się unieść, spoko :)

    Mało tego - kabel może wisieć na obrotowym wysięgniku - wystarczy nieco
    obrócić i już.
    T.

  • 15. Data: 2018-12-14 12:31:32
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-13 o 19:44, ddddddddddddd pisze:
    > chyba nie było:
    >
    > https://elektrowoz.pl/ladowarki/jest-ladowarka-450-k
    w-sa-tez-dwa-prototypy-ktore-wykorzystaja-wysoka-moc
    -bmw-i3-160-ah-175-kw-i-zmodyfikowana-panamera-400-k
    w/

> [...]
    > którego na ładowarce 450 kW udało się osiągnąć moc ładowania
    > przekraczającą 400 kW. Prototypowe urządzenie działa z maksymalnym
    > napięciem 920 V i, co ciekawe, jest dostępne publicznie przy
    > autostradzie A8 między Ulm a Augsburgiem (Niemcy).
    >
    > (...)Panamera z baterią 90 kWh - prototyp bez homologacji drogowej -
    > osiągnęła moc ładowania wynoszącą ponad 400 kW. Po zaledwie trzech
    > minutach postoju przy ładowarce samochód zyskał +100 kilometrów zasięgu!
    >
    > to ma jakiś sens (pomijając żywotność baterii to w końcu idzie to w

    A po co szybko ładować baterie?
    Brać prąd do super-kondensatrorów, a one powoli będą ładować (już w
    ruchu) akumulatory.
    Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w
    galaktyce Andromedy. Problem z transportem.

    Natomiast jak już będą u nas, to odpadnie kolejny problem: akumulatory
    już raczej nie będą potrzebne.
    Przykładowo: rysik w Galaxy Note 9 ma zasilanie wyłącznie kondensatorem,
    jednak póki co dość długo się ładuje.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2018-12-14 12:55:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 14 Dec 2018 12:31:32 +0100, Adam

> [...]
    > Tylko jeden mały problem: takie super-kondensatory są dostępne tanio w
    > galaktyce Andromedy. Problem z transportem.

    Jak cenowo wychodzą takie SK? No i jak się mają do tego zwykłe K?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 17. Data: 2018-12-14 22:52:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-12-14 o 12:55, Myjk pisze:
    > Fri, 14 Dec 2018 12:31:32 +0100, Adam

    > Jak cenowo wychodzą takie SK? No i jak się mają do tego zwykłe K?

    Nie wiem, nie potrzebowałem.

    Pierwszy-lepszy link:
    https://www.conrad.pl/o/supercaps-0245960

    Tyle, że Conrad oprócz w miarę dobrego sprzętu ma bardzo dobre ( ==
    wysokie) ceny.

    Jeszcze w międzyczasie przypomniałem sobie:
    Coraz więcej samochodowych rejestratorów ma podtrzymanie zasilania
    kondensatorami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2018-12-15 01:35:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 14 Dec 2018 10:29:59 +0100, sirapacz napisał(a):

> [...]
    > zajęta a na ruchliwych trasach kolejki.

    > który może nie mieć się kiedy naładować - nie takie hop.

    To nie do końca tak.
    Baterie litowe żeby długo żyły nie mogą być ani przeładowywane, ani
    rozładowywane zbyt głęboko.
    A im szybsze ładowanie (lub rozładowywanie), tym trudniej panować nad tym
    zjawiskiem.

    Żeby z całą pewnością nie przeładować baterii przy szybkim ładowaniu po
    prostu nie należy jej ładować bardziej niż do 75-80%.

    Wtedy szybkie ładowanie nie szkodzi.

    Do tego dochodzi kwestia chłodzenia - przy szybkim ładowaniu podzespoły się
    grzeją, a mają pewien swój zakres temperatury pracy. W związku z czym po
    prostu mogą działać tylko pewien, ograniczony czas po którym się
    przegrzeją.

  • 19. Data: 2018-12-15 14:24:19
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-12-14 o 12:31, Adam pisze:

> [...]
    > galaktyce Andromedy. Problem z transportem.
    >
    > Natomiast jak już będą u nas, to odpadnie kolejny problem: akumulatory
    To ci się tylko tak wydaje, SK są dobre na szybkie
    ładowanie/rozładowanie ale
    całościowo przy tej samej objętości mają znacznie mniejszą energię od aku
    i są wielokrotnie droższe.

    --
    Pozdr
    Janusz