  • 21. Data: 2012-10-19 16:45:43
    Temat: Re: 4e romet
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2012-10-19 16:20, Marcin N pisze:

    > Podaj ze dwa przykłady i będziemy kwita.

    Np. Ligier. Można go kupić i u nas.
    T.

  • 22. Data: 2012-10-19 16:56:42
    Od: <2...@4...165642.invalid> (Tom N)

    Filip w

    > Wiesz jak producenci podają "zasięg" .. Sprawdź w swojej książce ile
    > powinieneś przejeżdżać na baku i porównaj to ze spalaniem "rzeczywistym".

    Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje...

    --
    'Tom N'

  • 23. Data: 2012-10-19 17:00:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tom,

    Friday, October 19, 2012, 4:56:42 PM, you wrote:

    > Ciężka noga trochę kosztuje, ale na 4 metrach każde auto zahamuje...

    Ale tylko w śniegu i przy hamowaniu hamulcem awaryjnym jednym kołem.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 24. Data: 2012-10-19 17:25:17
    Od: k...@v...pl

    W dniu piątek, 19 października 2012 15:11:02 UTC+2 użytkownik Filip napisał:

    > No to mamy haczyk.
    >
    > Przy 0,59 zł to jest 8,85 zł. a nie 6 zł.

    Na szczęście prawdopodobieństwo że ten wynalazek wejdzie do seryjnej produkcji wynosi
    zero. Wszystkie wyliczenia są mało realne bo nie uwzględniają drobnej korekty. Jeśli
    prąd byłby masowo wykorzystywany do ładowania akumulatorów w samochodach
    elektrycznych to natychmiast zostanie obłożony akcyzą od paliwa. Okazało by się
    również że 30 tysięcy to cena netto. cała informacja ma charakter informacji z Moskwy
    że na jakimś placu rozdają Wołgi. A w rzeczywistości to nie na tym placu tylko innym.
    Nie samochody tylko rowery i nie rozdają a kradną.

  • 25. Data: 2012-10-19 17:37:15
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Po co robić coś takiego.

    Bylem na pokazie i jazdach testowych. Tez sie zastanawiam kto to za tyle
    kupi. Silnik 5kW AC 3 fazowy, spodziewalem sie, ze bedzie wol, ale jakos
    sie rozkreca. Do 60 da sie dojsc, do 65 nie udalo sie. Zwrotny jest calkiem.
    Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylko
    siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z
    homologacja. Nie robili crash testow, ale drzwi cieniutkie, z przodu 5
    akumulatorow na solidnych rurach, a za nimi kabina, nie wrozy to dobrze.
    Przyciskany do muru dyrektor nie chcial powiedziec ile z tego jest
    polskie, a ile sklada Chinczyk. Falownik/sterownik jest angielski, tyle
    wiem. Cieplo z falownika i z silnika jest wydmuchiwane na zewnatrz, a do
    ogrzewania kabiny sluzy osobna grzalka, chyba ich przekonalem, ze to nie
    jest szczyt inzynierskiego zmyslu;-)
    Akumulatory trakcyjne 8v 9szt. Wkrotce beda montowali nowe polskie o
    1200 cyklach. Jak juz ktos zauwazyl akumulatory (nawet trakcyjne) nie
    lubia glebokiego rozladowania, wiec codzienne ladowanie z pewnoscia ich
    zywotnosc poprawi. Te 400 cykli obecnie, wkrotce 1200 jest liczone od
    pelnego naladowania do calkowitego zdechniecia, rozladowanie w ilus % i
    ladowanie da lata bezproblemowej pracy.
    Z minusow jeszcze - brak odzyskiwania energii podczas hamowania. Toz to
    sredniowiecze. Widocznosc do tylu bardzo kiepska - idiotycznie
    przyciemniana szyba.
    Well, za cene takiego lepszego skuterka moglby sie sprzedawac, za 34kzl
    moze ktos sie zlituje i kupi, ale chyba kolejek nie bedzie;-)
    Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla
    spalinowych (np. Stare Miasto) no i w korku nic nie spala. Moja srednia
    predkosc (normalnym samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do
    miasteczka 4e jest w zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc,
    przyspieszenie, zwrotnosc itd. Jakby kosztowal polowe tego co teraz i
    przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 26. Data: 2012-10-19 17:39:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >uwzględniają drobnej korekty. Jeśli prąd byłby masowo wykorzystywany
    >do ładowania akumulatorów w samochodach elektrycznych to natychmiast

    Nie przesadzaj kogutku, nawet jak wejdzie do masowej produkcji, to
    zanim sie sprzeda masowa ilosc to pare lat minie. Przez ktore budzet
    jeszcze nie zauwazy problemu.

    J.

  • 27. Data: 2012-10-19 17:40:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w
    Hello J.F,

    A jezdziles takim ? I co powiesz ?

    J.

  • 28. Data: 2012-10-19 17:44:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
    >Jako, ze to elektryk mozna nim wjechac w miejsca niedostepne dla
    >spalinowych (np. Stare Miasto)

    A jaki tam znak stoi ?

> [...]
    >samochodem) to 28-30km/h po miescie, wiec do miasteczka 4e jest w
    >zupelnosci wystarczajacy, zasieg, predkosc, przyspieszenie, zwrotnosc

    Ale porownania w ruchu ulicznym nie miales ?

    Bo mnie sie cos widzi ze na swiatlach "ja mu w gaz, a z tylu klaksony"
    :-)

    J.

  • 29. Data: 2012-10-19 18:03:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Friday, October 19, 2012, 5:40:05 PM, you wrote:

    > A jezdziles takim ? I co powiesz ?

    Jechałem kiedyś ZA takim. Niektóre drogowe cipy ruszają znacznie
    wolniej swoimi mocnymi samochodami.

    Kiedyś się przymierzałem dla żony - z powodów ekonomicznych - ale z
    małym dieselkiem. Cena odstrasza :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2012-10-19 18:28:41
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

> [...]
    > kupi. Silnik 5kW AC 3 fazowy, spodziewalem sie, ze bedzie wol, ale jakos
    > sie rozkreca. Do 60 da sie dojsc, do 65 nie udalo sie. Zwrotny jest
    5kW i to jeszcze na prąd przemienny - całkiem fajny silnik! Pozatym, ta
    elektronika -to kawał dobrej roboty. Dlaczego niema odzysku energii? To
    powinno być karalne. Z drugiej strony, tak się dzieje jak niema
    konkurencji. Czy jest w nim jakakolwiek skrzynia biegów? gdzie jest slinik?
    > Wyposazenie, komfort, jakosc wykonania jak wczesny maluch. Sa tylko
    > siedzenia z przodu, ale tylne drzwi sa. To ze wzgledu na trudnosci z
    > homologacja.
    brak dodatków - rozumiem. drzwi z tyłu - nie.

    > Akumulatory trakcyjne 8v 9szt.
    dlaczego nie dali 6x12V? za tanio by było?
    > Jakby kosztowal polowe tego co teraz i
    > przeszedl jakies crash testy, to bym sie zastanawial.

    Czyli pole do popisu dla kolejnej firmy. Sprzedamy wam podróbkę E4, ale
    za to ze zwykłymi akumulatorami - więc tańszą i odzyskiem energii

    ToMasz

    Ps

    ręce załamuję nad polską myślą techniczną. Jak to jest że mamy tylu
    uzdolnionych inżynierów (nawet tu na grupie) i zero wsparcia ze strony
    biznesu. Za to "Biznes" wymyśla takie pseudo-ekologiczne elektryczne
    niewiadomo co