  • 11. Data: 2012-01-24 13:55:28
    Temat: Re: 4x4 fakty i mity
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Może opony to mieli słabe, ale jak daję gazu to chciałbym aby
    > przynajmniej wszystkie 4 kręciły się, choćby auto stało w miejscu.

    Może zadziałał system antypoślizgowy przy ruszaniu.

  • 12. Data: 2012-01-24 14:21:28
    Od: to <t...@i...pl>

    begin DoQ

    > Na PMS dowiedziałem się że w takich przypadkach najważniejsza jest
    > wkładka pomiędzy kierownicą a pedałami. Gdyby tam był ktoś z PMSu to by
    > pokazał tym sierotom jak się wjeżdża i to RWD.

    Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto
    uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych trzyliterowych
    bożków.

  • 13. Data: 2012-01-24 14:30:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup

    >Dokładnie, ważne są też dobre opony (najlepsze to Dębica Frigo, a kto
    >uważa inaczej, ten debil) i wyłączenie ABS-u oraz innych
    >trzyliterowych
    >bożków.

    No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
    trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
    pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac
    musielismy.

    Aczkolwiek musze przyznac ze raz ASR docenilem. Nie wiem jakie mial
    gosc opony, ale tam gdzie ja wysilalem wkladke zeby sie nie
    osmieszyc - on po prostu wyjechal.

    J.

  • 14. Data: 2012-01-24 14:46:10
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 24-01-2012 14:30, J.F pisze:
    > No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
    > trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
    > pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.

    Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?

    --
    Paweł

  • 15. Data: 2012-01-24 14:54:58
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    > Rozumiem że wszyscy na imprezę przyjechali identycznymi samochodami?

    Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
    Frigo w pewnych warunkach są lepsze od Krisalpów i innych
    współczesnych badziewii nadających się jedynie na czarny asfalt.

    Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu
    na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
    Tym samym samochodem.

    Na Winterach nigdy się nie zakopałem. Krisalpy się po prostu ślizgają.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-01-24 14:58:14
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/01/2012 12:08, lux wrote:

    > ===
    > opony pomijam, chodzi o to, że wszystkie koła się nie kręciły

    A wiesz, jak działa dyferencjał..?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 17. Data: 2012-01-24 15:05:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 24/01/2012 10:18, lux wrote:
    > Witam,
    > na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

    Robi się to tak:

    http://www.youtube.com/watch?v=lOdTCNRWrH4

    Z mojego doświadczenia, quattro z torsenem jest nieco bardziej
    przewidywalne od sprzęgła wiskotycznego w subaru i przy okazji o wiele
    bardziej odporne na przegrzanie, rozmiary opon i inne cyrki, poza tym
    torsen nie wymaga dolewania stosowania oleju z jednorożców w skrzyni,
    żeby nie padł.

    Podstawa to opony, piszesz że auta ześlizgiwały się po zatrzymaniu, więc
    nie wymagaj podjechania pod górę bez solidnego rozpędu..

    Chcesz auto w teren, kup Range Rovera, Q7 i inne Lexusy mają dojechać do
    pracy i do domku nad jeziorem jak śniegu trochę napada, a nie wdrapywać
    się na stoki narciarskie..

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 18. Data: 2012-01-24 15:07:52
    Od: DoQ <p...@g...com>

> [...]
    > Tym samym samochodem.
    > Na Winterach nigdy się nie zakopałem. Krisalpy się po prostu ślizgają.

    W zeszłym roku miałem w służbowym samochodzie nowiutkie Krisalpy i
    szczerze mówiąc były mocno przeciętne, zachowywały się tak jakby bieżnik
    momentalnie zapychał się śniegiem. Tak że raczej nie traktowałbym tych
    opon jako wykładnika.

    --
    Paweł

  • 19. Data: 2012-01-24 15:21:21
    Od: AL <a...@s...tam>

    W dniu 2012-01-24 11:18, lux pisze:
    > Witam,
    > na początek link http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html

    pomijajac fakt, ze podzial jest bezsensowny:
    SUW [rekreacyjno - sportowe] (np. Subaru Forester, Mitsubishi Outlander,
    Audi Allroad)
    - SUV [rekreacyjno - terenowe] (np. Toyota RAV4, Nissan X-Trail, Honda
    CR-V, Land-Rover Freelander)

    - zwlaszcza w tym drugim: rekreacyjno-terenowe :), gdyz przytoczone w
    nawiasie marki - zwlaszcza RAV4 i CR-V, freelander maja znacznie gorszy
    naped niz auta z grupy SUW [rekreacyjno - sportowe].

    > i mała historyjka:
    > podczas zimowego weekendu na stoku narciarskim mogłem obserwować jak
    > samochody 4x4 podjeżdżają pod pewną góreczkę i jak wygląda strach w
    > oczach kierowcy.

    ja tez widzialem kierowce CR-V niemogacego podjechac pod gorke i
    obserwowalem sobie jak dziala ten dolaczany naped w tym aucie.
    Tak wlasciwie to 4x4 w CRV aucie to raczej tylko chwytem marketingowym
    (praktycznie tylne kola wlaczaly sie tylko na moment jak przednie mialy
    poslizg i momentalnie wylaczaly - i tak w kolko).

    Jest taki test w sieci aut z napedem na 4x4 (jak pamietam: subaru, CR-V,
    Passat 4Motion, Toyota i byc moze jeszcze jakies inne auto) - jest to
    bardzo prosty test, a mianowicie: klada jedna os na rolki i auto ma
    wyjechac korzystajac z tej drugiej osi (o ile przednia os wyciagala
    wszystki auta z rolek, to tylna juz wcale nie).
    Jedynymi samochodami, ktore _nie zaliczyly_ tego banalnego w sumie testu
    jest wlasnie Rav4 i CR-V.

    Dlatego jak auto ma dumny napis AWD lub 4WD to zwroc uwage, czy jest
    rowniez opcja LOCK.
    W Outlanderze 4WD masz elektroniczny LOCK na dyf. centralnym (jak sie
    nie myle), w GrandVitara masz staly naped 4x4 i dod. blokade
    dyferencjalow ale dod. reduktor w teren.

    Wiec zakladam, ze auta z opcja LOCK jeszcze dadza sobie rade, ale
    najlepiej auta z permamentym napedem 4x4 i dod. opcja blokowania
    dyferencjalow.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 20. Data: 2012-01-24 15:22:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DoQ,

    > W zeszłym roku miałem w służbowym samochodzie nowiutkie Krisalpy i
    > szczerze mówiąc były mocno przeciętne, zachowywały się tak jakby bieżnik
    > momentalnie zapychał się śniegiem.

    Dokładnie tak. One nawet nie sa w stanie się za bardzo zakopać. Po
    prostu zakleją się i zero trakcji. Ale takie właśnie są obecne zimówki
    - bieżnik jak w letniej, tylko guma miększa i lamelki ponacinane.

    > Tak że raczej nie traktowałbym tych
    > opon jako wykładnika.

    Miałem różne opony zimowe i na przejechanie zasp na mojej dróżce
    zawsze najlepsze okazywały się stare Wintery. Żona wyjeżdżała
    kaszlakiem na Frigo równiez bez większych problemów - raz się zakopała
    ale to raczej z powodu braku umiejętności niż opon.

    Tak, że - pomijając węże ogrodowe - na śnieg stare, klockowate
    bieżniki jednak sa najlepsze. Ale na asflacie sa głośne strasznie.

    Jak wykończę Klebery, to ze wstydem chyba kupię te nieszczęsne Frigo -
    na Nokiany mnie nie stać, poza tym trochę głupio potrajać wartość
    samochodu oponami. Wężem nie owinę bo wstyd jeszcze większy niż Frigo.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl