  • 101. Data: 2018-09-26 20:33:12
    Temat: Re: 5 lat za cofanie licznika
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 24.09.2018 o 08:03, RadoslawF pisze:

    > To nie złodziejstwo tylko oszustwo.
    > A tak dla przypomnienia, przestępstwo trzeba udowodnić.
    > Jak kupiłeś samochód nie od właściciela tylko od pośrednika
    > to nie wiadomo kto licznik cofną. Więc nie można nikogo skazać.

    ale nie rozumiem w czym problem, wystarczy ze na umowie zakupu wpiszesz
    przebieg i jako sprzedawca jestes chroniony. A gdzies tam mozna wpisac,
    ze to ty masz udowodnic ze nie jestes wielbladem i udowodnic ze to nie
    ty oszukales (czyli miec zabezpieczenie w postaci stanu licznika przy
    zakupie). Jakos przy prowadzeniu dzialalnosci gospodarczej to dziala
    (udowadnianie ze nie jest sie wielbladem, bo z zalozenia jestes
    zlodziejem, tylko inaczej nazwanym - podatnikiem)

    Lukas

  • 102. Data: 2018-09-26 20:34:26
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 17:57, kk pisze:

    > To co najwyżej oszustwo a nie złodziejstwo. A właściciel nadal powinien
    > mieć prawo do kręcenia jak mu się podoba. Bo to jego samochód a nie
    > przyszłych właścicieli.

    powinien tez miec mozliwosc przebijania numerow nadwozia, przeciez moze
    jezdzic z jakimi chce

    Lukasz

  • 103. Data: 2018-09-26 21:25:55
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 września 2018 11:13:00 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> [...]
    odow-bedzie-karalne-od-trzech-miesiecy-do-5-lat-czy-
    to-powstrzyma-handlarzy/ar/13502719

    > Właściciel z reguły nie cofa licznika tylko sprzedawca. By mu się lepiej
    > sprzedawał. Bo z nietypowym przebiegiem podejrzany jest. Obojętnie czy w
    > dół czy w górę.

    Czasem a nawet czesto sprzedawca jest wlascicielem.

    > Niemożność cofania licznika swojego samochodu to element sprawowania
    > władzy i kontrolowania obywateli. W PRLu numer silnik był problemem,
    > dzisiaj stan licznika. Zawsze ktoś coś będzie chciał ograniczać. Mądry
    > zrozumie o które chcenie chodzi.

    Nie, licznik zasadniczo w kazdym samochodzie nie jest przewidziany do zerowania.
    Poszukaj po instrukcjach samochodow produkowanych w pstatnich 20 latach i znajdz ile
    z nich pozwalalo userowi wyzerowac licznik przebiegu.
    Potem poszukaj po instrukcjach serwisowych i pokaz ile trzeba miec sprzetu i ile
    kosztuje aby ustawic licznik.

    A potem grzecznie zrewiduj swoja teorie o prl i cudzych problemach.

    W takim prl bylo o tyle lepiej ze wymiane silnika miales zapisana w dowodzie
    rejestracyjnym i mogles sie dowiedziec ze byl zmieniony.

    Dzis nie wiesz czesto czy auto bylo szkoda calkowita jak dobrze nie naszperasz w paru
    miejscach.

  • 104. Data: 2018-09-26 21:27:35
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 września 2018 11:30:11 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> [...]
    uwage. Tyle ze nie da sie masowo ludziom wmowic aby na te cyferki nie patrzyli.

    > I płacił od każdego kilometra podatek? To by było dobre, ale dla
    > obiboków, którzy żyją za ten podatek.

    Masz tendencje do wycinania cytatu tak aby nie dalo sie zrozumiec mysli.

    A interpretacje o podatku sobie zostaw dla siebie.

  • 105. Data: 2018-09-26 21:30:15
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 26 września 2018 11:40:10 UTC-5 użytkownik kk napisał:
> [...]
    rozwiazanie ktore uniemozliwi jego zmiane a to niestety trudne jest.

    > Gdzie tu trudność?

    W tym ze mozesz zrobic taki kabelek ktory odpowiednio odfiltruje impulsy przebiegu z
    licznika.
    Mozesz wymienic eprom w liczniku na taki z mniejszym przebiegiem.

    Aby to zrobic trzeba zrobic to co napisalem nizej a co wyciales. A to by sie nikomu
    nie spodobalo poza producentem.

  • 106. Data: 2018-09-26 22:24:14
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 21:25, s...@g...com pisze:
    odow-bedzie-karalne-od-trzech-miesiecy-do-5-lat-czy-
    to-powstrzyma-handlarzy/ar/13502719

    > Czasem a nawet czesto sprzedawca jest wlascicielem.

    No jasne, jakoś trzeba ten samochód sprzedać. Ale co innego mieć
    samochód, jeździć nim kilka lat i na koniec sprzedać samochód a co
    innego zajmować się handlem i z potrzeby te samochody kupować.

> [...]
    kosztuje aby ustawic licznik.

    > A potem grzecznie zrewiduj swoja teorie o prl i cudzych problemach.

    Co mam rewidować? Jakby od użytkowników zależało czy w samochodzie ma
    być licznik, który zlicza cały przebieg samochodu to prawie nikt by go
    nie chciał. I co z tego, że producent takie montuje? Nic.
    Prędkościomierzy też może by nie chcieli. A świateł dziennych to już
    naprawdę nieliczni.

> [...]
    rejestracyjnym i mogles sie dowiedziec ze byl zmieniony.

    > Dzis nie wiesz czesto czy auto bylo szkoda calkowita jak dobrze nie naszperasz w

    I w tym ma mi pomóc stan licznika?

  • 107. Data: 2018-09-26 22:28:32
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 21:27, s...@g...com pisze:

    > Masz tendencje do wycinania cytatu tak aby nie dalo sie zrozumiec mysli.

    Nie mam żadnych tendencji tylko świadomość prostych reguł.

    > A interpretacje o podatku sobie zostaw dla siebie.

    Po co innego licznik którego nie można ustawiać jak nie do pobierania
    podatków? Weź może znajdź jakiegoś innego frajera, który uwierzy, że nie
    po to. Że nikt na to nie wpadnie i nie będziemy na to skazani.

  • 108. Data: 2018-09-26 22:39:18
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 21:30, s...@g...com pisze:

    rozwiazanie ktore uniemozliwi jego zmiane a to niestety trudne jest.

    > W tym ze mozesz zrobic taki kabelek ktory odpowiednio odfiltruje impulsy przebiegu
    z licznika.

    Jakie "przebiegi z licznika"? Szybkę na niego nakleić? Chyba chodziło o
    impulsy DO licznika. To się da bardzo łatwo konfrontować z innymi
    parametrami i żadne proste filtrowanie nie pomoże. A można jeszcze
    bardziej wysilić się, np. GPS osadzić w liczniku. To nie jest specjalnie
    trudne zadanie.

    > Mozesz wymienic eprom w liczniku na taki z mniejszym przebiegiem.

    Jaki "eprom"? Bierzesz dowolny jednoukładowiec, ustawiasz odpowiednie
    flagi i żadnego EPROMu nie możesz wymienić bo go nie ma. Wystarczy by
    producent zechciał tak to zrobić. I o ile już nie zrobił.

    > Aby to zrobic trzeba zrobic to co napisalem nizej a co wyciales. A to by sie nikomu
    nie spodobalo poza producentem.

    Jasne

  • 109. Data: 2018-09-26 22:40:02
    Od: kk <k...@o...pl>

    W dniu 2018-09-26 o 20:34, ddddddddddddd pisze:

    > powinien tez miec mozliwosc przebijania numerow nadwozia, przeciez moze
    > jezdzic z jakimi chce

    Dokładnie tak :-)

    Mentalność niewolnika, mówi Ci to coś? :-)

  • 110. Data: 2018-09-27 07:55:11
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 26.09.2018 o 21:40, kk pisze:

    > Dokładnie tak :-)
    >
    > Mentalność niewolnika, mówi Ci to coś? :-)

    mentalność glupka, to mi coś mówi ;)

    Lukasz