  • 1. Data: 2018-09-18 11:50:05
    Temat: Likwidacja zielonych strzałek?
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    Na skrzyżowaniu Górczewskiej i Lazurowej w Warszawie doszło do wypadku
    wskutek nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu przez samochód skręcający
    w prawo przy zielonej strzałce. Policja stwierdziła, że przez brak
    zatrzymania się samochodu przed sygnalizatorem. Tak, jakby to miało
    jakiś wpływ na wjazd w bok samochodu przejeżdżającego prawidłowo.
    Podobnie, jak niedawny wypadek kursantki na torach - niektórzy piali, że
    zatrzymanie przed torami uchroniłoby przed postojem na torach.
    No i teraz ma się znów zacząć rozważanie likwidacji strzałek w prawo.
    Dodatkowym argumentem za ich likwidacją mają być przejazdy rowerowe. Tak
    jakby one miały coś wspólnego z tymi strzałkami. Ale wydaje mi się, że
    to tylko taka idiotyczna sugestia dziennikarki telewizyjnej opisującej
    zdarzenie.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 2. Data: 2018-09-18 12:55:10
    Temat: Re: Likwidacja zielonych strzałek?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akarm" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >prawidłowo. Podobnie, jak niedawny wypadek kursantki na torach -
    >niektórzy piali, że zatrzymanie przed torami uchroniłoby przed

    Jakby kierowca mial odruch, ze sie zatrzymuje, rozglada i rusza, to by
    uchronilo.
    A ma taki, ze sie jedzie :-)

    >No i teraz ma się znów zacząć rozważanie likwidacji strzałek w prawo.
    >Dodatkowym argumentem za ich likwidacją mają być przejazdy rowerowe.
    >Tak jakby one miały coś wspólnego z tymi strzałkami.

    troche maja - rowerzysta jedzie szybko, i czesto jest poza obszarem
    postrzeganym przez kierowce.
    W dodatku jak jedzie w nocy bez swiatel.

    Tylko co oni proponuja - dodatkowa faze do prawoskretu ?
    No to znow spadnie przepustowosc ... ale co poniektorym politykom,
    niestety spod znaku PO, w to graj.

    Chyba zeby tak ... skret w prawo dla wszystkich naraz ...

    J.

  • 3. Data: 2018-09-18 12:59:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.09.2018 o 12:55, J.F. pisze:

    > Tylko co oni proponuja - dodatkowa faze do prawoskretu ?

    Skręt w prawo na zielonym ogólnym jakoś nikomu nie przeszkadza. A
    uważam, że przejechać rowerzystę jest znacznie łatwiej na takim skręcie
    niż na strzałce warunkowej.

    MJ

  • 4. Data: 2018-09-18 13:22:25
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Sep 2018 11:50:05 +0200, w <5ba0ca4e$0$598$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Na skrzyżowaniu Górczewskiej i Lazurowej w Warszawie doszło do wypadku
    > wskutek nieudzielenia pierwszeństwa przejazdu przez samochód skręcający
    > w prawo przy zielonej strzałce.

    A u mnie zielona strzałka akurat oznacza, że piesi na poprzecznej mają
    czerwone.
    A gdy masz zielone to trzeba uważać -- piesi/rowery na przejeździe mają
    zielone.

  • 5. Data: 2018-09-18 13:28:47
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 12:59, Michał Jankowski pisze:

    > Skręt w prawo na zielonym ogólnym jakoś nikomu nie przeszkadza. A
    > uważam, że przejechać rowerzystę jest znacznie łatwiej na takim skręcie
    > niż na strzałce warunkowej.

    Oczywiście!
    Ale to wiedzą ludzie jeżdżący po mieście. Bo tutaj problem przedstawiała
    chyba reporterka bez pojęcia.
    Albowiem po skręcie na zielonej strzałce na pewno nie trafi się w
    rowerzystę, ani w pieszego, bo oni mają czerwone światło.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 6. Data: 2018-09-18 13:37:27
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 13:22, r...@k...pl pisze:

    > A u mnie zielona strzałka akurat oznacza, że piesi na poprzecznej mają
    > czerwone.

    Czyli normalnie, jak zwykle. Dziwne by było, gdyby było inaczej.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 7. Data: 2018-09-18 17:46:25
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 13:28, Akarm pisze:

> [...]
    > Albowiem po skręcie na zielonej strzałce na pewno nie trafi się w
    > rowerzystę, ani w pieszego, bo oni mają czerwone światło.

    Ale przed skrętem jak najbardziej.
    Rowerzysta ma bowiem zielone a więc wszystko w d...
    A kierowca rozgląda się za samochodami na poprzecznej z lewej.

  • 8. Data: 2018-09-18 18:07:59
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-18 o 17:46, t-1 pisze:

    > Ale przed skrętem jak najbardziej.
    > Rowerzysta ma bowiem zielone a więc wszystko w d...
    > A kierowca rozgląda się za samochodami na poprzecznej z lewej.

    Zanim dojedzie do jezdni poprzecznej, musi przejechać przez przejście
    dla pieszych i przejazd dla rowerzystów. I każdy widzi zarówno pieszych,
    jak i rowerzystów, bo widoczność ma bardzo dobrą.
    Niebezpiecznie bywa tylko wtedy, kiedy skręca się na zielonym, jak już
    wcześniej słusznie zauważył Michał Jankowski. Bo wtedy piesi i
    rowerzyści mają przecież zielone.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-09-19 09:20:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 18 Sep 2018 13:37:27 +0200, w <5ba0e378$0$608$65785112@news.neostrada.pl>,
    Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):

    > Czyli normalnie, jak zwykle. Dziwne by było, gdyby było inaczej.

    Na podstawie Twojego postu wywnioskowałem, że tam było inaczej -- kierowca
    skręcał na strzałce i trafił rowerzystę mającego zielone.

  • 10. Data: 2018-09-19 09:38:31
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-09-19 o 09:20, r...@k...pl pisze:

    > Na podstawie Twojego postu wywnioskowałem, że tam było inaczej -- kierowca
    > skręcał na strzałce i trafił rowerzystę mającego zielone.

    Nie. Wydawało mi się, że wyraźnie da się odczytać: "wjazd w bok
    samochodu przejeżdżającego prawidłowo". Skręcający wjechał w samochód
    jadący poprzeczną prawidłowo, na zielonym. I ten wjechał w słup z
    sygnalizatorem, który przewracając się przygniótł sześcioletnie dziecko
    stojące na chodniku.
    Reporterka opisująca zdarzenie, po rozmowie z policją zasugerowała, że
    będą się toczyły rozważania na temat usunięcia strzałek. Tym bardziej,
    że wszędzie są ścieżki rowerowe, a strzałki powodują wielkie zagrożenie
    dla rowerzystów. Tłumaczenie z czterech liter...
    Według mnie, warunkowy skręt w prawo na czerwonym powinien być dozwolony
    zawsze.

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/