  • 1. Data: 2018-09-18 15:53:27
    Temat: przeróbka na elektryka
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam
    zastanawiam sie nad przeróbką starej agili na elektryka. ktoś gdzieś na
    grupach, niekonieczni na tej, wspomniał o cenie 13 tyś złotych za taką
    przeróbkę (jak ktoś ma link, informacje, inne informacje prosze o podanie)
    ja zacząłęm liczyć ile by to kosztowało gdybym kupował poszczególne
    części - wcale nie taniej. dużo zależy ile i jakie akumulatory. ale
    nawet najtańsze jachtowe, (lub semi-trakcyjne) wychodzą dość drogo. na
    tyle drogo, że ich wymiana po obiecywanych 1000 ładowaniach jest droższa
    od paliw ciekłych. walnąłem się w obliczeniach?
    Czy ktoś z Was ma informacje z piewszej (drugiej) ręki na temat
    przeróbki, eksploatacji i czasu życia tanich trakcyjnych akumulatorów?

    ToMasz

  • 2. Data: 2018-09-18 17:19:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tanie mieso to psy jedza. Ale jest rozwiazanie. To akumulatory do wozkow widlowych.
    Kazdemu taka bateria akumulatorow kojarzy sie ze skrzynia wielkosci kredensu. Ale
    zlozona jest z pojedynczych akumulatorow 2V. Produkowane sa takie akumulatory w
    roznych wielkosciach zaleznych od pojemnosci. Przy przerobce trzeba wycinac podloge i
    robic miejsce na akumulatory. To co za roznica czy sie wytnie pod cztery akumulatory
    12V 200Ah czy pod 72 akumulatory 2V 200Ah. W sklepowych akumulatorach trakcyjnych
    wychodzi ok 1000 za kWh. W wozkowych mniej. Poza tym wozkowe daja sie naprawiac i
    regenerowac. Kiedys w necie znalazlem ze koszt regeneracji w czasie ktorej wymieniany
    jest caly srodek na nowy to polowa ceny nowego akumulatora.

  • 3. Data: 2018-09-18 20:53:23
    Temat: Re: przeróbka na elektryka
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    jest caly srodek na nowy to polowa ceny nowego akumulatora.
    > Silnik: ma 12kW mocy ciągłej i 35kW chwilowej, przez parę sekund).
    zasilanie 120V.
    pojazd podczas normalnej pracy (z minimalnym ogrzewaniem lub klimą)
    będzie pobierał 12kW, nie ciągle, ale załóżmy że przez połowę trasy.
    Absolutne minimum to 10 minut pracy na tej mocy. czyli potrzebuję 2kWh!
    Akumulator:
    trojan SCS150 wg producenta ma 1.33kWh. 725zł. Więc w zasadzie dwa takie
    stykną? Otóż chyba nie. bo dwa bedą miały 24V a silnik potrzebuje 120V.
    na transformacji znowu powstaną straty. ale pomińmy je. spróbujmy
    policzyć prąd. 12kW/24V=500A. natomiast z danych producenta wynika ze z
    tego akumulatora nie wolno ciągnąć więcej niż 100A, a wogóle najlepiej
    ograniczyć się do 75A. a gdzie chwilowe 35kW? Więc dopiero 10sztuk po
    12V da mi 120wolt, wiec prąd nominalny spadnie do 100A.....
    popierniczyłem obliczenia?

    ToMasz

  • 4. Data: 2018-09-18 21:54:48
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 18 Sep 2018 20:53:23 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > będzie pobierał 12kW, nie ciągle, ale załóżmy że przez połowę trasy.
    > Absolutne minimum to 10 minut pracy na tej mocy. czyli potrzebuję 2kWh!

    Opel Ampera "pali" średnio 15.75kWh/100km.
    Nissan Leaf 16kWh.
    Tesla S 20.5kWh
    (dane ze spritmonitor)

    Na 2kWh przejedziesz max kilkanaście kilometrów, a i to pod warunkiem że
    rozwiążesz wiele problemów tak dobrze jak inżynierowie z koncernów (m.in.
    istotne jest odzyskiwanie energii podczas hamowania).

    IMO licz raczej 30kWh, chyba że chcesz tym jeździć wokół komina.

  • 5. Data: 2018-09-19 01:43:30
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** ToMasz pisze tak:

    > zastanawiam sie nad przeróbką starej agili na elektryka

    a naped skąd fabryczny czy samoróbka?

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 6. Data: 2018-09-19 03:26:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zanim sie zaczniesz zastanawiac popatrz na charakterystyke akumulatora olowiowego w
    funkcji pobieranego pradu. Akumulator olowiowy ma nominalna pojemnosc przy
    rozladowaniu pradem 1/10C lub mniejszym. Jak pociagnac 0,5C to bedzie mial ok polowy
    pojemnosci do wykorzystania, a jak 1C to z 15-20% pojemnosci jaka ma. Litowe troche
    lepsze ale szalu nie ma. Byla wersja seicento na prad. Silnik 30kW. Do zasilania 18
    akumulatorow olowiowych 12V 60Ah. Przerobka jest nieoplacalna. Oplacalna moze byc
    tylko w sytuacji w ktorej rzad partycypuje w kosztach. I taki powinien byc model
    eletryfikacji transportu indywidualnego w Polsce w miastach. Na kupowanie nowych nas
    nie stac a kazde doplaty beda niemoralne. Na akumulator do malego miejskiego
    samochodu trzeba olowiu za 2,5 tysiaca zlotych. Rzad bez przekretow moglby taki
    akumulator kuic u polskiego producenta za 3,5 tysiaca zlotych. Mialby w cenie netto
    bo sam sobie podatkow nie bedzie placil. Dzierzawil by tak zeby na dzierzawie zarobic
    z 15-20%. Kupilby hurtem prad do swoich akuulatorow. Zaplacil by z 25 roszy za
    kilowatogodzine i sprzedawal do ladowania akumulatorow po 45 groszy w nocy, zeby
    lepiej wykorzystac elektrtownie, i po 1,50 w dzien zeby wymusic lepsze wykorzystanie
    elektrowni w nocy. Silniki i sterowniki tez z polskiej fabryki. Do silnika doplata
    50% i za pokazanie kwita ze zlomowania silnika spalinowego przerobka na koszt
    panstwa. Wyszlo by ze przy przerabianiu rzad doplaca do kazdego samochodu 1000
    zlotych i w ten sposob ustalona byla by doplata do kazdego elektrycznego samochodu.
    Ktos kupi za 350 tysiecy elektrycznego bentleya to mu zwroca 1000 zeby nie powiedzial
    ze jest gorzej traktowany od innych. Tylko taki system w Polsce ma sens.

  • 7. Data: 2018-09-19 08:18:29
    Od: p...@g...com

    https://www.welt.de/wirtschaft/webwelt/article181222
    800/Bodenseekreis-Rentner-baut-aus-schrottreifem-Ope
    l-Corsa-ein-E-Auto.html

    brak danych co do ceny baterii i kontrolera, czas przerobki 7 miesiecy
    naped 15kW
    Eingebaut hat Hessler einen 15 Kilowatt-Elektromotor mit Curtis Controller

    chyba powoli rodzi sie popyt na fachowe przerobki:

    http://www.neuburg-donau.de/rathaus/umwelt-agenda-21
    /umwelttage/Turn-e.pdf

  • 8. Data: 2018-09-19 13:13:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 18 Sep 2018 21:54:48 +0200, Tomasz Pyra

    > Opel Ampera "pali" średnio 15.75kWh/100km.
    > Nissan Leaf 16kWh.
    > Tesla S 20.5kWh
    > (dane ze spritmonitor)

    Outlander PHEV w trybie czystego EV też około 20kWh

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2018-09-19 13:55:43
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu środa, 19 września 2018 03:26:04 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    ze jest gorzej traktowany od innych. Tylko taki system w Polsce ma sens.

    Nierealne.
    Wiesz dlaczego?
    Mam benzyne i chce przerobić na LPG.
    W miejsce koła w bagażniku wrzucam baniak.
    Potem robie dziury w silniku i rurką doprowadzam gaz do tych dziur.
    Rano zostawiam auto wieczorem odbieram.

    Chce przerobić auto na elektryczne.
    Kupuje takie akumlatory (google mi popowiedziało sla proponowamych przez
    ciebie parametrów nie wiem czy mają sens technicznie):
    https://www.e-moto.pl/siap/producent-lub-rozmiar/pro
    ducenta/siap/ogniwo-solarne-zelowe-8-opzv-800ah-gel.
    html

    Nie znam się na elekryce ale wkładanie
    teraz jestem do auta w stanie zatankować 50 listrów=50 kg
    jak zamontuje te akumlatory żeby mieć 12v potrzebuje
    6 sztukx 70kg=420kg do bagażnika to dla morderstwo.

    Akumlatory to prostopadłościany 20x20x70cm i można by je poupychać po samochodzie. I
    połączyć kablekami.
    Tylko każdy klocek waży 70kg pytanie jak będzie to miało wpływ na
    własności trakcyjne.

    I kto poniesie odpowiedzialność jak taki klocek zerwie się z uwięzi
    i kogoś skaleczy.
    Pomijam fakt przy jakiej prędkości takie ogniwo się rozpadnie
    i uwolni chemie w sobie uwięzioną na otoczenie.

    Pytanie kto w takiej sytuacji ma się podpisać pod papierem
    o dopuszczeniu takiego auta do ruchu?

  • 10. Data: 2018-09-19 14:24:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wszystko jest dla wszystkich. Ty potrzebujesz w jeden dzien miec zrobiony a ja
    moge czekac tydzien.